Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy jestem tu nowy i jest to mój pierwszy temat na jakim kolwiek forum wiec proszę potraktujcie mnie ulgowo jak coś nie tak zrobiłem.

 

Potrzebuje waszej pomocy bo od jakiegoś czasu a raczej od nadejścia mrozów moja bunia sie zbuntowała i nie chce palić mi na dworze. Wygląda to tak jak jadę do pracy zostawiam ją na 8 godz na dworze, po zakończonej pracy idę do auta chcę je odpalić a tu lipa kręci kręci i nic po za ty i tak do rozładowania aku holuję ja do domu stawiam do garażu na drugi dzień zachodzę przekręcam kluczyk auto jak nowe pali z pierwszego bez żadnego dymku silnikiem nie rzuca jak gdyby nigdy nic. Zacząłem się zastanawiać co jest tego przyczyną i powoli mi się pomysły kończą z tego względu ze wymieniłem już pompę w baku, pompę pod siedzeniem kierowcy oraz filtr paliwa do tego świece żarowe i przekaźnik pompy paliwa który sie znajduje za schowkiem, dodatkowo sprawdziłem również czy świece żarowe grzeją bo jak nowe to nie znaczy że dobre i dalej już nie mam pomysłów dlaczego tak się dzieje że na dworze po dłuższym postoju nie pali a w garażu pali, może wy będziecie mieli jakieś pomysły, podpowiedzi to proszę piszcie.

Opublikowano

Witam

 

Wiem że nie wszyscy maja taką możliwość, jednak jest to jeden z prostszych sposobów częściowego zdiagnozowania problemu w aucie kolegi.

 

Wszyscy wiemy że za bardzo wiele parametrów pracy silnika odpowiadają:

czujnik temperatury cieczy

czujnik temperatury powietrza zasysanego (ten w przepływomierzu)

czujnik temperatury paliwa.

 

Po nocy gdy auto zimne ,podłączamy komputer, włączamy zapłon (nie uruchamia silnika) łaczymy się z sterownikiem silnika i sprawdzamy w live data co pokazują wymienione wyżej czujniki.

Wszystkie powinny pokazywać mniej więcej tyle samo..... powiedzmy ( -3 stopnie) jeśli jest tyle na zewnątrz . Zakłada się że tolerancję +- 3 stopnie rozbieżności.

 

Jeśli okaże się np. że temp powietrza to +8 stopni a pozostałe czujniki będą pokazywać -1st. wiadomo który czujnik "kłamie " W ten sposób możemy ustalić przyczynę wielu nie nieprawidłowości w naszych autach.

 

Na podstawie "informacji" z wymienionych czujników ECU ustala :

dawkę rozruchową paliwa

koryguje kąt wtrysku paliwa

ustala czas grzania świec żarowych

po uruchomieniu

podejmuje decyzje o otwarciu lub zamknięciu EGR

włączeniu webasto lub podgrzewacza elektrycznego

koryguje dawkę paliwa

koryguje kont wtrysku

koryguje ciśnienie w kolektorze

ustala na ile procent otworzyć EGR

 

I wiele innych ..... Dlatego istnieje spore prawdopodobieństwo że któryś z czujników może być przyczyną kłopotów. Ponadto zapoznał bym się na twoim miejscu z problematyką "czujnika hala" Często bywa że nie wywala błędu ale gdy zimny lub ciepły świruje.......... przez co uniemożliwia lub utrudnia rozruch.

Przyczyną może być również ,naturalnie słaby akumulator i świece żarowe lub ich sterownik.

Życzę błyskawicznego usunięcia usterki.

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Stawiam na sterownik od świec żarowych u mnie był walnięty i objaw był ten sam po wymianie na nowy od razu pali nawet nie wstawiam do garażu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem odpowiedzialny może być sterownik świec żarowych, znajduje się pod autem koło rozrusznika.

Jeśli to urządzenie źle steruje to auto na mrozie nie odpali lub bardzo ciężko odpala, w garażu masz dużo cieplej niż na zewnąrz dlatego nie ma problemu z rozruchem.

Ten sterownik to droga zabawka coś koło 400pln , w starszych wersjach silnikowych M47, M57 był przekaźnik świec a w nowszych czyli M47N M57N jest to ustrojstwo, co ciekawe błędu na komputerze może nie być gdy sterownik źle działa.

Pozdrawiam
Opublikowano

Dziękuję wszystkim za porady będę próbował coś z tym zrobić zaraz jadę na komputer i może coś się wyjaśni bo dzisiaj auto po nocy w garażu odpaliło normalnie i wszystko gra.

 

Odezwę się jak cokolwiek się wyjaśni a i proszę o podsuwanie nowych pomysłów co to może być

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Zastanawiam się nad tym że może być to czujnik cieczy chłodzącej tylko nie wiem czy takowy występuje i gdzie się znajduje, bo być może ona warjuje i odczytuje temp dodatnią gdzie na zewnątrz jest mróz i przez to komp podaje inną dawkę paliwa i skraca grzanie świec nie wiem czy dobrze mówię jeśli nie to mnie poprawcie.
Opublikowano
Nowa Diagnoza po podłączeniu kompa pokazało mi że jest problem z czujnikiem ciśnienia paliwa na listwie i mechanik stwierdził że pompki paliwa pracują znacznie za długo, że powinny pracować krócej. :( Już mam straszny mętlik w głowie teraz już nie wiem za co się złapać
Opublikowano

Mam takie pytanie czy ktoś by mógł mi napisać dokładnie gdzie znajduje się czujnik temperatury silnika ponieważ jak sprawdziłem na testach w zegarach test 7.0 pokazuje mi przy zimnym silniku i przy rozgrzanym pokazuje 0000 wiec myślę ze przez niego tak jak napisał ROGER-NYSA mam ten problem w moim aucie. Proszę o dokładny opis.

 

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.