Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam all!

 

Mam pytanie do znawców marki.

Chodzi o to ze aktualnie mam w BMW silnik IS 1,8 136 PS i chcialbym zamienic go na mocniejszy.

Mam na oku silnik od 320 (6 garow) w automacie.

Moje pytanie jest takie czy ten 170 konny silnik od 2 litrowki bedzie pasowal do mojej manualnej skrzyni?????

Czy sa jakies komplikacje zeby zaadaptowac te 170 koni w moim manualu.

Jesli nie pasuje to co trzebaby zrobic zeby mogl jejzdzic z manualem.

 

Prosze o pomoc poniewaz musze sie zdecydowac na ten silnik.

Z gory dziekuje za uzyskane info.

Opublikowano

Witam

Robiłem parę razy swap z 316 na mocniejszy 6-cio garowy lecz to były manuale, Instalacja elektryczna to wszystko to samo (nie licząc dodatkowych opcji komputera pokładowego)

Co do automatu to nie jestem pewien jeśli sprzęgło założysz manualne (cierne) to nie powinno być problemów.

Według mnie i nie tylko 2.0 ma 150KM chyba że masz jakiś po zmianie oprogramowania (w e36 wątpię 170KM to silnik 2.3 o pojemności 2.5 l)

Chcesz zmienić silnik czy silnik razem ze skrzynią ?

Opublikowano

No wlasnie mam tylko silnik z wiazka elektryczna. Nie ma do tego skrzyni.

Zreszta nie chcialbym automata.

Czy jesli to Vanos silnik to moze miec 170???????? Czy nie bylo vanosa w 2.0 litrach.

Cholera wie co teraz z tym robic.

 

Mowia ze nawet sprzeglo jak przeloze od is to i tak siadzie dlugo nie potrzyma. podobno takze powinien byc wymieniony jednomas na dwumas (?????) i elektryka silnika wiazka od tego automata. Konieczne byloby tez chyba odblokowanie(obejscie?) komputera ktory sprawdza czy automat jet na biegu jalowym co pozwala na odpalenie, chyba ze jesli ten komputer nie jest podlaczony to nie ma problemu wtedy????

Hmmmm

jednym slowem nie wiem co mam zrobic.

silnik kupilem a teraz moze byc problem.

jesli ktos sie bawil juz w takie opcje niech powie cos na temat

dzieki

Opublikowano

A z tego co mi się wydaje to skrzymie od wersji M4? nie będzie pasowac pod R6.

Jeżeli chcesz kolego jeździć na manualu to musisz go kupić.

 

Tat tak świerzy_9 nie tylko ty tak uważasz że 150KM występuje w M50B20 Chyba że jest VANOS to wdedy o ile się nie myle to chyba wykręca się z niego ok 165km.

170km było też w 2,5 l 12V to chyba M20B25

Opublikowano
A z tego co mi się wydaje to skrzymie od wersji M4? nie będzie pasowac pod R6.

Jeżeli chcesz kolego jeździć na manualu to musisz go kupić.

 

Tat tak świerzy_9 nie tylko ty tak uważasz że 150KM występuje w M50B20 Chyba że jest VANOS to wdedy o ile się nie myle to chyba wykręca się z niego ok 165km.

170km było też w 2,5 l 12V to chyba M20B25

 

Pierwsza czesc ok skrzynia musi byc od m50/m52/m54

w drugiej nie bardzo M50B20 to silnik bez vanosa i ma 150 koni tak samo jak odpowiednik z vanosem czyli M50TUB20 i nastepca M52B20 wszystkie mialy 150 koni

Silnik M20B25 faktycznie mial 170 koni ale pojemnosc 2,5 litra

 

Co do kolegi jesli to silnik z E46 320 to znaczy ze to M54B22 o pojemnisci 2,2 litra i on ma 170 koni :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

czytanie ze zrozumieniem to sztuka :P

 

No to kolego pisałem że 150 M50 bądz więcej gdzy jest VANOS

 

M50B20 to silnik bez vanosa i ma 150 koni tak samo jak odpowiednik z vanosem czyli M50TUB20 i nastepca M52B20 wszystkie mialy 150 koni
Opublikowano
znam przypadki gdzie do 1.6 m40 wkladano m50b25 ktory wczesniej jezdzil na automacie i wszystko gra. kolo zamachowe jednomasowe bo nie jest awaryjne i sprzegło od 2.5 i smiga ze skrzynia 1.6 dobre przyspieszenie lecz slabe v-max oczywiscie te skrzynie dyfry sa za slabe do tej mocy ale bez zadnych sportowych zabaw spokojnie daje rade. a tak mnie tylko zastanawia kto Ci wkrecil ze 2.0 ma 150 koni?? :duh: jak na moje swap nie ma sensu bo mocy nie wiele zyskasz lepiej podkrecic tego IS wyjdzie taniej i mniej problemow :lol: przyspieszenie jest praktycznie to samo bo m44 jest lzejszy od m50. wybor nalezy do Ciebie
Opublikowano
a tak mnie tylko zastanawia kto Ci wkrecil ze 2.0 ma 150 koni?? :duh:

 

a mi sie jednak wydaje ze ma 150 :)

oczywiście jak mowa o M50 albo M52

Opublikowano
a tak mnie tylko zastanawia kto Ci wkrecil ze 2.0 ma 150 koni?? :duh:

 

a mi sie jednak wydaje ze ma 150 :)

oczywiście jak mowa o M50 albo M52

 

sorki miało byc 170:P zgadzam sie w 100% 2.0 musi miec 150 km chyba ze pogrzebany :norty: dzieki za sprostowanie :oops:

Opublikowano
Tak jak mówi cfuch-jaki sens robić swapa, pakować się w koszta za 10KM? Albo możesz podciągnąć lekko IS i tyle osiągnie albo wepchaj coś typu 2,5
Opublikowano
panowie is-a mozna podkrecic ale i przy tym trzeba wymienic chociaz okablowanie bo nie wytrzyma albo silnik nie wytrzyma.. tak mi mechanik mowil. a chcac zmienic silnik na chocby 2.0 to i od razu caly osprzet łacznie ze skrzynia-to mi tez powiedziano. jak nie mam racji to mnie sprostujcie bo sam mam is-a i ciagle mam dylemat czy podkrecac czy wymienic a jak juz to co dokladnie i jaki to bedzie koszt zeby to sie wogole oplacilo.. :?
Opublikowano
panowie is-a mozna podkrecic ale i przy tym trzeba wymienic chociaz okablowanie bo nie wytrzyma albo silnik nie wytrzyma.. tak mi mechanik mowil. a chcac zmienic silnik na chocby 2.0 to i od razu caly osprzet łacznie ze skrzynia-to mi tez powiedziano. jak nie mam racji to mnie sprostujcie bo sam mam is-a i ciagle mam dylemat czy podkrecac czy wymienic a jak juz to co dokladnie i jaki to bedzie koszt zeby to sie wogole oplacilo.. :?
Opublikowano
hmm ale to jest marne 1.8 i tak juz jest z niego wyciagniete 143 konie.. a chip ile mu jeszcze da z 10-15.. no nie wiem apalanie raczej tez podskoczy a ten silnik to nie wiem czy wytrzyma tyle..
Opublikowano

kolego IS wytrzymie 200km bez zadnego problemu nie masz sie co martwic sam mialem okazje przejechac sie e30 1.8is z soft turbo doladowanie kolo 0.4 bar z instalacja gazowa gdzie silnik krecil 180 pare km instalacja turbosprezarki byla bardzo prymitywna mimo to wytrzymala 10 tys kilometrow po czym padla i zostala zdemontowana silnik jezdzi do dnia dzisiejszego bez turbo zrobil 20 tys jedyne co padlo to sprzeglo ale naprawde mialo ciezki zywot :norty: a tu masz link do silnika m40 ktory tez dawal rade :shock:

http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=40

Opublikowano
Silnik z chipem nie pali więcej, czasami delikatnie mniej. A nikt nie mówił że z chipa wyciągniesz 50KM ale właśnie tak jak napisałeś 10-15 już tak.
Opublikowano
Nie robiłem, ja mam silnik M44 w którym chip tuningu dokonuję się przez gniazdo OBD, nie ma opcji wrzucenia chipu tak o. Nie bardzo potrzebuję większej mocy i szkoda kasy na taki tuning, ale o silnik raczej bym się nie bał-no chyba że zamierzasz na każdych światłach dusić go do końca, jeśli tam mu depniesz raz na jakiś czas przy wyprzedzaniu itp to nic mu się nie powinno stać.
Opublikowano
hyh no wlasnie.. ja nie mam kolektora i tez bardzo fajnie zbiera.. a przydusic to uwielbiam jesli tylko w baku jest dosyc mokro..;D

 

to co Ty masz za nowinke techniczna ze nie masz kolektora :shock: ?? troche raczej nie mozliwe i chyba nie masz pojecia o mechanice wiec nie pisz juz wiecej ze 10-15 zabije Ci silnik :duh: teraz to mi zalecialo strumienicami co daja niewiadomo ile mocy a gow** daja :mad2:

Opublikowano

Jakby ktos sobie chcial swapowac 1,8is na cos mocniejszego to ja chetnie kupie stary silnik :mrgreen:

Troche analizy parametrow i poczytania w necie i jest pomysl :dance: Bedzie hardkor :twisted:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.