Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Dzis wlasnie kupilem E32, nie mialem tak poteznej maszyny nigdy, choc BMW juz kilka sztuk mialem najwieksza to jednak 732 ktora dawno temu sprzedalem. W obecnej mam kilka obaw co do jej pracy bylem ze znajomym ogladalismy to auto, ale raczej bez testu komputerowego nie wywnioskuje co moze byc, niemniej jednak postanowilem sprawdzic mozliwosci aby zorientowac sie w sytuacji.

 

Problem jest taki, jak przekrecam zaplon auto tak ciezko kreci walem, odpala i pracuje silnik jak norlamnie powiniem z tym jednak minusem ze nie pracuje rowno, wrazenie jest takei ze nie pracuja wszystkie gary ile ich nie pracuje ciezko powiedziec. Auto tez nie wkreca sie ladnie w obroty jak powinno przy takiej mocy.

 

Kupione bylo z Urzedu Celnego wiec stalo troche odkupilem je od kogos i nei wiem czy takie bylo z tego UC czy on cos namajstrowal.

 

Co moze byc powodem takiej pracy silnika, dodam ze nie ma zadnych halasow silnik pracuje cicho, z rury wylatuje oczywiscie nie spalone paliwo. Pokrecajac na postoju auto na wyzszych obrotach nadal czyc prace nie wszystkich garow.

 

Jakie moga byc ogolnie przyczyny tego zjawiska, cos watpie aby to byly tylko swiece. Jak to najprosciej sprawdzic i ile komputerowa diagnoza moze kosztowac aby nie przeplacic jak to czesto bywa.

 

Moze byc cos z komputerem czy cala elektronika bo nie dziala kilka rzeczy w aucie takich drobnostek.

 

Rok produkcji 88 wiec nie jest za nowa.

Opublikowano

Też mam 750iLA

Od jakiegoś czasu też sie kłopocze z niepracującym jednym garem

Wymieniłem wszystkie świece i przewód od niepracującego cylindra ale nic to nie dało

Jak podłączyli mi go do kompa to stwierdzili tylko że iskra troche przerywa i widziałem po nich że niebardzo mieli wizje jak to naprawić skoro przewód i świece są już zmienione więc tak se jeżdże

Auto pali ze 2,5l więcej

 

Jak zapalam z rana na benzynce to też czuć paliwko z wydechu i silnik pracuje niezbyt równo ale odrazu przechodze na gaz i jest ok

 

Silnik bez najmiejszych problemów wkręca sie do 6.5tyś obr na benzynie i do około 5.8 na lpg

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

Rozumiem. Ja dzis bylem u kolesia ktory ma sie niby znac na takich diagnozach i powiedzial mi ze moj rocznik czyli 88 nie ma czujnikow od motory czy od wtryskow i nie wiele mi powie na ten temat co moze byc przyczyna, zaczol rowniez od zuzycia auta itp itd. ale go g... prawda bo mialem starsze BMW i silniczki pracowaly naprawde ok, tu ewedentnie kotrys gar nie rpacuje lub kilka bo ciezko stwierdzic przy takiej ilosci.

 

Nie slychac zadnych trzaskow czy stukow auto pali i jezdzi, ale szkoda silnika bo nie najlepiej mu taka praca sluzy.

 

Moze ktos podpowie jakie sa ogolnie mozliwosci dodajac np. dlaczego koledze nie pali na jeden gar.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Z tegoco się orienuyje towiększośc, beemek na gazie pracuje nierówno,(nawet na wtrysku gazu)

 

Jezeli chodzi o wolne obr. to sprawdz czewke od wolnych odrotów ( wygląda jak silniczek krokowy za przepływką) po prostu jąożbież i przemyj.

 

i sprawdz sonde lambda..

 

pzdr

titto

E28 535i

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano
Witam!

 

Dzis wlasnie kupilem E32, nie mialem tak poteznej maszyny nigdy, choc BMW juz kilka sztuk mialem najwieksza to jednak 732 ktora dawno temu sprzedalem. W obecnej mam kilka obaw co do jej pracy bylem ze znajomym ogladalismy to auto, ale raczej bez testu komputerowego nie wywnioskuje co moze byc, niemniej jednak postanowilem sprawdzic mozliwosci aby zorientowac sie w sytuacji.

 

Problem jest taki, jak przekrecam zaplon auto tak ciezko kreci walem, odpala i pracuje silnik jak norlamnie powiniem z tym jednak minusem ze nie pracuje rowno, wrazenie jest takei ze nie pracuja wszystkie gary ile ich nie pracuje ciezko powiedziec. Auto tez nie wkreca sie ladnie w obroty jak powinno przy takiej mocy.....

 

Jak odpala to ciężko kręci wałem???

Albo ciężko bo jakiś cylinder zatarty, albo akumulator lub rozrusznik zdycha...:(

 

Co do diagnostyki to silnik ma sterowanie przepustnicy z komputera więc i diagnostykę można zrobić...

Jest kilka czujników które mogły się zepsuć i doprowadzają auto do nierównej pracy... Sonda L, przepływomierz, czujnik podciśnienia...

Koniecznie pojedź do dowolnego warsztatu na diagnoze, bez tego to niewiele się dowiesz - fachowcy Cię wydoją pod dowolnym pretekstem...

 

Marcin 750

 

PS

U mnie silnik prycha na benzynie bo nie mam sprawnej Sondy L...

Ale nie prawdą jest że na Gazie źle chodzi przy braku tej sondy..:)

Pracuje rózno i miło... :)

Przy okazji ile kosztuje sonda oryginalna (bosh) do 750 i gdzie można kupić (poza salonami i firmowymi sklepami)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

u mnie na gazie silnik pracuje lepiej

Instalacje mam podwujną ale zwykłom nie sterowaną kompami

Ostatnio znajomy powiedział mi żebym sprawdził dokładnie uszczelke pod kolektorem ssącym bo on miał tam małom nieszczelność i zasysane yło lewe powietrze i cylinderek żle pracował

Tylko żeby to sprawdzić to musiałbym mieć conajmiej takie lusterko dentystyczne albo oczy w du...

Ale gdyby tak było to w serwisku nie trafili by który gar nie pracuje podłączając do tylko do kompa i nie mierząc nawet ciśnienia bo iskra i tak podawana była by normalnie

A stało mi sie to jak na autostradzie przy 220km/h przełączyłem na sport i zredukowało mi bieg i tak kawałeczek jechałem 220 i 6.5tyś obrotów na minute

Na miejscu jak sie zatrzymałem to stwierdziłem że pod autem słychać głuchy psyczek (jeden garek już nie pracował) do dziś nie pracuje

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

jednym z powodow byly swiece, ktore wymienilem auto jak wspomnialem pochodzilo z przetargu, wiec zaczolem od najwazniejszego.

 

Wymienilem swiece, dwie byly nieco zaoliwione :((, jedna z jakims nagarem wiec pewnie nie palila a dwie z innej parafi,

wydalem na nowe czteroelektrodowe bo tam byly chyba jeszcze oryginalne jedno :))) 230zl, wstawilem i juz sie praca znaczoco poprawilo silniczej wkrecajac go wyje jak powinien.

 

Nie zadowala mnie jednak jego moc, byc moze auto sie jeszcze przepali bo troche stalo. Jutro jade koniecznie wymienic olej, i wszystkie filtry, jak rowniez olej w skrzyni bo jest b.czarny ale nie przepalony wiec ... ale mimo to zaczyna go brakowac wiec wole calosc od nowa.

 

Potem bedzie problem z inspekcja wiec tu moze ktos mi podpowie co zrobic.

 

 

Brakuje mi jednego elementu pod tylnym siedzeniem, jest z lewej strony akumulatora taki prostokatny ale nie najwiekszy za nim sa dwa, jak ktos rozbieral to wie.

 

Co do tego ciezkiego rozruchu to kolega ma racje, moze byc rozrusznik lub aku, z tym drugim to chyba sie zgadza, bo wczoraj meczylem swiatla bo byly braki i sie rozladowal wiec... to moze byc on.

 

Namawiaja mnie na wlanie doctorka do silnika, ale boje sie tego robic, i troche mi szkoda silnika mimo iz on poprawi cisnienie, ktore wynosi u mnie

 

ok 9Mpa nie wiem jakie winno byc i jakie sie podaje przeliczniki czy tez w Pa ?

 

 

Jak ktos ma jakies doswiadczenie w tym temacie to prosze o info wiele sie dowiem i moze odratuje swoja bmw.

 

 

Pozdrawiam

 

[email protected]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.