Skocz do zawartości

320d slabe auto,prosze o pomoc.


kris82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam problem ze swoja e46 320d z 2000r,otoz auto nie jezdzi jak dawniej tzn,jest strasznie slabe,nie chce przyspieszac,caly gaz do dechy a auto zbiera sie strasznie wolno,niekiedy osiagnie predkosc 100km/h i niechce dalej sie rozpedzac,co mnie dziwi auto dawniej jezdzilo bardzo dobrze i puszczalo chmurke czarnego dymku jak ostro startowalem a teraz ani grama nie zakopci na czarno przy maksymalmym gazie,turbina na postoju bardzo ladnie chodzi,wymienilem filtr paliwa i powietrza,wyciolem katalizator bo myslalem za przez to go muli ale katalizator byl jeszcze w dobrym stanie,wyczyscilem dwa zaworki(jeden kolo zaworu egr a drugi obok turbiny)Prosze o porady co moze byc nie tak z autem,z gory dziekuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ma tez znaczenie ze jest peknieta obudowa od filtra powietrz?(jest tam niewielka dziura)chociaz odkad kupilem to auto ta dziura tam byla i auto super jezdzilo,no i niewielka ilosc oleju jest na obudowie zaraz pod filtrem powietrza w tej komorze,chyba to w niczym nie przeszkadza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie mam chyba podobny problem na razie drążę temat , napisz czy ekonomizer dochodzi ci do 20 litr 3,4,5 biegu , czy oznaki słabosci czasami ustęmpują czy są cały czas, jaki jest zapach spalin ( można to nazwać przyjemny czy szczypie w oczy ) czy wzrosło ci spalanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do artii4_4:ekonomizer nie dochodzi mi do 20litrow,na 1 biegu auto nawet nawet startuje,na 2biegu gorzej a na pozostalych jest strasznie zamulony,do 3000obr/min auto strasznie wolno sie rozpedza a powyzej 3000obr to juz nic a nic nie chce ciagnac.Ozanki slabosci nie ustepuja,kiedys tam jak wlaczylem zimny nawiew i przejechalem parenascie kilometrow to auto jechalo super ale na drugi dzien od nowa to samo,a zapach spalin to taki jak rano na zimny silnik odpala sie kazdego diesla,biala para leci z tlumnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak na poczatku potrafil rzucic chmure czarnego dymu i szedl super a teraz nic nawet grama czarnego dymu,no wlasnie nie podpinalem pod kompa,na kompie wyjdzie czy to przeplywomierz?To jest juz moja 3 z koleji e46 i ta druga miala walniety przeplywomierz bo miala straszna dziure z 2 na 3 bieg jak jej wsadzilem przy ostrej jezdzie i wlasnie zastanawia mnie to czy ta tez ma walniety przeplywomierz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak jeszcze mi sie nasunelo na mysl, ze moga to byc zapieczone lopatki zmiennej geometrii turbiny. No dobrze by bylo jakbys podpial pod kompa, moze by wyplula jakis blad (??)

No ale na postoju auto sie bardzo dobrze wkreca na obroty i ladnie slychac turbie,kreci sie do ponad 4tys obr,myslisz ze cos nie tak z turbina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waż IC dobrze zalozony i sciagniety na zaworze EGR?? jak idze auto po odpieciu przeplywki?

to co odpiac przeplywomierz i bede wiedzial jak sie auto zachowuje i czy to jest wina wlasnie przeplywki?to jak to zrobic?zdemontowac czy odpiac cos od przeplywki i zobaczyc jak auto jezdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu odpiac wtyczke od przeplywki i wyczuc czy jest roznica podczas jazdy z odpieta. Jezeli auto bedzie jechac lepiej niz z aktywna tzn ze przeplywka uszkodzona. W tym "tescie" wprowadzasz silnik w tryb awaryjny, w ktorym wykorzystuje mniejsza moc etc.

Druga metoda to taka aby w czasie jazdy wrzucic 3 bieg i KOCIOŁ :lol: jak sie ekonomizer zamknie tzn ze z przeplywka wszystko gra, jesli jednak nie bedzie dochodzil do 15l/100 to jest uszkodzony.

dzis sprawdzilem twoje porady i rewelacja :) odpiolem wtyczke od przeplywomierza i po przejechaniu kilku set metrow auto dostalo takiego powera jak dawniej,przejechalem ze 2km i podpiolem wtyczke z powrotem i auto chodzi tak samo jak z odpieta wtyczka :) nie wiem czy cos sie zawiesilo czy cos w tym stylu ale odpiecie i podpiecie spowodowalo ze auto chodzi jak dawniej i wspaniale przyspiesza no i kreci sie bardzo ladnie do ponad 4tys obr/min :) dawniej do 3tys i mul okropny.Powiedz mi jeszcze czy to faktycznie moglo sie cos zawiesic czy cos w tym stylu ze auto chodzi idealnie?Ijeszcze jedno pytanko,turbine mam po regeneracji i zalancza sie dopiero po 2300,2400obr/min czy mozna ja jakos podkrecic zeby oddzywala sie od 2000tys/obr?Slicznie ci dziekuje za poswiecony czas i porady,okazaly sie strzalem w 10 :) pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic tylko większe zużycie paliwa będzie .... komp będzie brał wartości uśrednione.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. BMW, E46, 320d, 1999 r. - 136 KM.

 

Czy przepływomierz prod. PIERBURG o numerze fabrycznym 7.22684.09.0 można bezpośrednio podłączyć w zamian za przpeływomierz o BOSCH 0 928 400 314 (nr BMW 13 62 7 787 076)?

Znalazłem w interencie, że jest on prawidłowym zamiennikiem za przpeływomierz BMW 13 62 7 787 076.

Czy napewno on będzie prawidłowym i czy można go podłączyć bez programowania?

 

Czy ktoś może coś na ten temat wie?

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odp - kris 82

witam byłem dzisiaj podłączyć pod kompa , a tu nic 0 błędów a obiawy takie same jak u krisa czyli

1- ekonomizer nie dochodzi do ( 3.4.5 bieg) 20 litr a jak dojdzie wygląda to tak jak by we mnie tir przywalił z tyłu , turbinka załącza mi się tak 2300,2500 obr, czujniki w porządku, zaworki wyczyszczone , dolot sprawdzony , przy 100 km / h na 5 biegu ekonomizer bawi sie zemną w ciucu babkę 15 litr za chwile 10 litr i tak w koło , zero czarnego dymu , cisnienie atmosferyczne 997 hp a turbinka podaje 975 hp ( odczyt z kompa)

2- jadąc 50 km /h na 3 biegu gaz w dechę ekonomizer wskaże 12 lit , po jakimś czasie ekonomizer dojdzie do 20 litr i dostaje pałera ?????

3- czujnik cisnienia w kolektorze ssącym wyczyszczony , wymieniony filtr paliwa, powietrza , wyczyszczony egr , wymieniona odma , po zdieciu wtyczki z przepływki autko w ogóle nie jedzie ( czyli to nie jest przepływka )

 

 

------- NIE WIEM ------------- :cry2: :cry2: :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.