Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hejka..

mam taki nietypowy problem z moim audio..

jakiś czas temu zmieniłem moje radio business na pioniera i wrzuciłem do bagażnika wzmacniacz i tubę i wszystko grało dobrze ale wzmacniacz jest 4 kanałowy z możliwościami więc postanowiłem zamienić oryginalne głośniki w tylnej półce na dwudrożny system ze zwrotnicą i wykorzystać do zasilania tego wolne kanały we wzmacniaczu i po podłączeniu wszystkiego okazuje się że w głośnikach słychać oprócz dzwięku jakieś trzeszczenie i jak dodaje gazu w jadącym samochodzie to słysze w głośnikach tych tylnych świst jakby turbina swistrzała, jak zrobie mocno głośniej to tego już tak nie słychac a jak ścisze radio do zera to słychać to charakterystyczne trzeszczenie i świst.

dziś troche miałem luznego czasu i wyjąłem radio żeby sprawdzić czy czasem jakiegoś zwarcia nie ma, przy okazji przepiąłem czincze i zauważyłem taką akcje że jak silnik jest zgaszony to nie ma tego efektu trzeszczenia itd. i wszystko gra ok ale wystarczy że uruchomie silnik tak zaraz są te zakłucenia..

czy ktoś już miał do czynienia z czymś takim ?? lub wie jak rozwiązać ten wku....cy problem :mad2: ??

z góry dzięki za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem coś takiego. Dodaję gazu i w głośnikach świst ala turbo:) Po odjęciu gazu świst znikał. Okazało się, ze przy podłączaniu zmieniarki poprzednik coś pomieszał. Od razu padło podejrzenie na wtyczkę zmieniarki, bo samoróbka była. Po poprawieniu wg oryginalnego schematu problem zniknął. Błąd polegał na złym połączeniu masy.

Może coś źle połączyłeś, może słabej jakości czincze. Choć najpewniej masz problem z masą na radiu (niektóre pionierki tak mają, że masę łatwo upalić) lub na wzmaku. Najlepiej zajedź do dobrego elektryka, namierzy problem z 5 minut.

Opublikowano

sprawdze te mase jutro sam bo mam troche pojęcia o tym choć nie wydaje mi się że to będzie masa bo sam robiłem cała instalke audio od a do z i niczego nie pomieszałem co do czinczy to mam dwa rodzaje i dziś je przepiąłem i tuba gra tak samo na tych drugich czinczach i nie trzeszczy czy pierdzi a głosniki w półce niestety ten sam efekt dodam tylko że jak odłacze wzmaka to radio gra dobrze znaczy przednie głosniki w drzwiach grają dobrze bez dodatkowych efektów

zobacze tego wzmaka może go przestawie w inne miejsce choć wzmak ma mase z kabla przykręconego do karoserii i dodatkowo jest przykręcony do metalowego elementu z którego mase powinien też mieć przez śrube która go trzyma....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zobacz jeszcze, czy będzie poprawa, jakbyś podpiął masę do wzmaka bezpośrednio od akumulatora. Ogólnie to takie zgadywanie na odległość, w każdym razie to właśnie problemy z masą dają takie nieporządane efekty. Daj znać, jak namierzysz problem.
Opublikowano

dzisiaj powalczyłem troche z tym i niestety nic , "turbo" jak pompowało tak nadal pompuje i trzeszczenie nadal jest :mad2: a dzisiaj przerobiłem już chyba wszystko zauważyłem natomiast taką sprawe : wyjąłem radio i z tyłu mam wyjście 6 x czincz: 2x subwofer 2x kanał tylni i 2x kanał przedni, podłączone mam dwa czincze do subofera i dwa na kanał tylni i teraz jak odłączam tylni kanał i zostaje podłaczony subofer efekty "turbo" ustają jak odłączam czincze od subofera kanał tylni gra bez efektów "turbo" ??

co do wzmaka to ostatecznie oskrobałem farbe z obudowy przy śrubie mocującej i wziąłem kabel od masy przykręciłem jedną śrubą na przelot przez ten oskrobany otwór do kasty tak więc nie ma chu..a masa na wzmaku jest... dodatkowo dla testów podpąłem do obudowy radia kabelek z masą od stacyjki ale nic to nie dało więc uważam że przyczyna tego świstania i trzeszczenia nie leży w braku masy... jutro jak znajde troche czasu podepne te tylne głośniki pod normalną wiązke od radia w miejsce fabrycznych głośników jeżeli będą grały na radiu w zadowalającym stopniu to zrezygnuje z zasilania ich wzmakiem i rozwiaże ten problem w taki sposób.. co do głośników tylnich to są to tonsile s-line 300mm miałem je kiedyś zamontowane w tylnej półce w golfie i wiem jak one potrafią grać a w tej chwili na tym wzmaku co mam teraz to nie ma absolutnie tego efektu :duh:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
hej. podepne sie mam podobny problem przyczyna nie zawsze lezy tylko w masie czesto alternator rozsiewa zakłucenia... ja mam i radio i wzmacniacze podłączone jedna masą pod aku.. teraz rozebrałem alternator i okazało sie ze szczotki sie koncza jedna ledwo dotykała... słyszałem tez ze swiece moga zakłucac lub przewody tylko ze bmw niema już przewodów od dawna ..jak zmontuje to z powrotem to dam znac czy pomogło... puki co zaden filtr na czincze wymiana ich jak i wzmacniacza nie pomogła
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

"teraz jak odłączam tylni kanał i zostaje podłaczony subofer efekty "turbo" ustają jak odłączam czincze od subofera kanał tylni gra bez efektów "turbo" ??"

Trochę stary temat, ale sam sobie dałeś odpowiedź. Pojawia Ci się pętla masy, tzn idzie masa przez wiele kabli sygnałowych. Postaraj się podpiąć kanał od suba normalnie, a kanał tylni podłącz tak żeby stykał się z radiem tylko środkowy bolec czincza (włóż go nie do końca, albo zaizoluj taśmą izolacyjną, pewnie buczenie ustąpi.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.