Skocz do zawartości

Montaż haka holowniczego


lukaszsiwy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie.

 

Mam problem z oświetleniem przyczepy. Zamontowałem oryginalny hak holowniczy z modułem do e39 touring ze stycznia 1998. Wszystkie światła działają prawidło lecz nie załącza mi się światło cofania ani w przyczepie ani w aucie jeśli przyczepa jest podłączona do samochodu. Światło przeciwmgłowe włącza się bez problemu. Gdy odłączę przyczepę światła wstecznego działają normalnie.

Wpiąłem się w pin 35 modułu świateł (LCM) gdyż 34 nie reagował nawet na światło przeciwmgielne a z tego co wiem to właśnie pin 35 jest odpowiedzialny za przyczepkę.

 

Czy trzeba zaprograwoać LCM do przyczepki ??

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam

wczoraj zamontowałem cała instalacje od haka holowniczego

a więc potwierdzam w 100 %

Pin 13 podłączamy do modułu świateł (LCM), środkowe czarne złącze 54pinowe, pin35

 

u mnie w kości LCM pin 34 i 35 były wolne

ale cały kabel wymontowałem ze szrotu z innej bmw 99r TDS

w której taki sam kolor kabla jak miałem na pinie 13 w module hak był podłaczony w LCM pod pin 35 i szedł bezposrednio do pinu 2 kości tylnej prawej lampy.

Wiec moz na szybko sprawdzić czy ktos ma fabrycnzie przystosowana instalacje pod hak , sprawdzamy kośc i czy jest 2 pin i po sprawie z ciagnieciem kabla jesli jest, u mnie nie było wiec trzeba było ciągnąc ale operacja zakończona powodzeniem, i moduł haka steruje wszystkim tak jak powinien.

Z podłączona przyczepą nie załącza przeciwmgielnej w samochodzie , przy wstecznym nei ząłczaa PDC oraz nie załaca swiatel cofania w aucie

, aha wpinajac sie w tylen lampy nalezy pamietac ze swiatła pozycyjne z tyłu sa na 2 zarowka i te tak samo na dwoch oddzielnych kablach nalezy sie wpinac do tych skrajnych zarowek w innym przypadku nie bedzie nam działało pozycyjne lewa lub prawa strona zostawiajac manetke an kierunkowskazu .

powidzenia w montażu :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

 

http://i.imgur.com/bHKVgYF.jpg

Proszę o pomoc w postaci schematu lub zdjęcia przebiegu instalacji włącznika zwalniania haka elektrycznego Westfali.

Posiadam część oryginalnej wiązki, moduł haka no i oczywiście sama hak.

Podłącznie modułu AHV nie sprawia mi problemu (chyba)

Problem z tym ze nie wiem dokąd idzie wtyczka z haka a dokładnie 3 przewody:

*biało żółty,

*biało zielony

*biało czerwony

 

http://i.imgur.com/vwdxgny.jpg

http://i.imgur.com/vwdxgny.jpg

http://i.imgur.com/OYZEeFa.jpg

http://i.imgur.com/OYZEeFa.jpg

 

Druga rzecz że nie wiem jak podłączyć 4 pinowy włącznik i czy do niego potrzebny jest dodatkowy moduł załączający zwalniak

 

http://i.imgur.com/5IYeJUC.jpg

http://i.imgur.com/5IYeJUC.jpg

 

 

http://i.imgur.com/BRwDpCX.jpg

http://i.imgur.com/BRwDpCX.jpg

 

Proszę o możliwe zdjęcia wtyczki wł,wtyczki do modułu AHV do e90

Z góry dziękuje za jakąkolwiek informację

http://imgur.com/a/Cyo8O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Poswiecilem sporo czasu .... ale znalazlem instrukcje montazu haka " obrotowego " ( j.niemiecki )

 

Instrukcja jest org. BMW - ze wszystkimi szczegolami ( hak , wiazka elektryczna , przekazniki , plan instalacji

 

elektrycznej ..... i jak wszystko podlaczyc :D - Jak masz problem z tlumaczeniem to chetnie pomoge ( mieszkam w Niemczech ponad 20 lat i znam jezyk ..... rowniez " zwroty technichne " itp.

 

Posiadam część oryginalnej wiązki

 

Prosze zrob zdjecia kabli - wiazki ktora masz !

 

 

Tutaj link : http://www.autodialog.net/EBA/E9X_AHK_Schwenkbar.pdf

 

 

P.S.

 

Na stronie Nr. 5 masz podane czesci jakie sa konieczne - niezbedne do montazu

 

" O " Anhängermodul => Modul haka

 

" S " Modul AHV Betätigung => Modul AHV -/ Anhängevorrichtung/ Automatycznego haka

 

Nie musze dodawac , ze potrzebujesz oba przekazniki oraz ze nalezy je zakodowac do twojago autka :roll:

 

 

" B " Halter - " puszka " mocujaca wlacznik haka

 

" G "Schalter Anhängevorrichtung - wlacznik haka

 

 

16. Stromlaufplan (nur Fahrzeuge ab 09/07)

Punkt Nr. 16 to schemat elektryczny dla samochodow wyprodukowanych po 09/ 2007 roku

 

 

Mam tez link / zdjecia montazu haka w tej wersji :cool2:

 

http://www.motor-talk.de/blogs/mein-e91/anhaengerkupplung-t3034202.html

 

 

.... a tak to wyglada w " naturze "

 

Schwenkbare Anhängerkupplung e91 BMW

 

https://www.youtube.com/watch?v=Y1_S4nei64I

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja montowałem hak według tego opisu viewtopic.php?f=72&t=61849 :)

Ale to elektryczny hak, całkiem inna szkoła jazdy :mrgreen:

Swoją drogą, ciekawa zabawka, pytanie jak z awaryjnością tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Cześć , mał byś czas przetłumaczyć tą legendę?

 

str33

 

pozdro

 

16. Stromlaufplan (nur Fahrzeuge ab 09/07)

Punkt Nr. 16 to schemat elektryczny dla samochodow wyprodukowanych po 09/ 2007 roku

 

Legende

Alle mit * gekennzeichneten Bezeichnungen gelten nur für diese Einbauanleitung bzw. diesen Stromlaufplan.

wszystkie z * zaznaczone oznaczenia stosuje się tylko do tych instrukcji instalacji i tego schematu

Kabelfarben

Kolory kabli

 

A149 CAS-Steuergerät

A149 CAS-Sterownik

 

A4010 Sicherungshalter

A4010 uchwyt bezbiecznika

 

A1* Buchsengehäuse 13-pol. SW, an der Steckdose (X630)

A1* obudowa gniazda 13-pin. SW, na wyjściu (X630)

 

A4* Buchsengehäuse 16-pol. SW, am Anhängermodul (X609)

A4* obudowa gniazda 16-pol. SW, do modułu przyczepy (X609)

 

A5* Buchsengehäuse 16-pol. Natur, an Modul AHV Betätigung S* (X992)

A5* obudowa gniazda 16-pol. Natura, AHV do modułu operacji S* (X992)

 

A6* Buchsengehäuse 6-pol. Natur, an Schalter Anhängevorrichtung G (X4443)

A6* obudowa gniazda 6-pol. Natura, aby przełącznika zaczep G

 

A14* Buchsengehäuse 3-pol. SW, an Anhängevorrichtung C* (X18039)

A14* obudowa gniazda 3-pol. SW, do C*

 

A15* Buchsengehäuse 2-pol. SW, an Anhängevorrichtung C* (X18077)

A15* obudowa gniazda 2-pol. SW, do C* (X18077)

 

A16* Buchsengehäuse 2-pol. SW, an Signalgeber J* (X10419)

A16* obudowa gniazda 2-pol. SW, do sygnalizatora J* (X10419)

 

A18* Buchsenkontakt (nicht bei Nachrüstkabelsatz A mit der ET.-Nr.: 61 12 0 399 478)

A18* styk gniazda (nie przy kablach / wiazce / dodatkowo zamontowanej A z ET.-Nr.: 61 12 0 399 478)

 

A19* Offene Leitung, mit Miniverbinder M am Fahrzeugkabelbaum (nicht bei Nachrüstkabelsatz A mit der ET.-Nr.: 61 12 0 399 478)

A19* otwarty przewód ze złączem miniaturowym M na wiazce przewodow

(nie w modernizacji Wiązka przewodów A z ET.-Nr.: 61 12 0 399 478)

 

C* Anhängevorrichtung

hak

 

J* Signalgeber (nur für Fahrzeuge E90 bis 09/05)

J* sygnalizator (tylko dla pojazdow E90 do 09/05)

 

G* Schalter Anhängevorrichtung

G* przełącznik haka

 

O* Anhängermodul

O* modul haka

 

S* Modul AHV Betätigung

S* modul AHV -/ Anhängevorrichtung / automatycznego haka - uruchomienie

 

X465 Verbinder Heckklappe (A3*)

X465 złącze tylnej klapy (A3*)

 

X498 Massestützpunkt, im Gepäckraum rechts (A2*)

X498 punkt masy w bagażniku po prawej stronie

 

X11002 Buchsengehäuse 10 + 5-pol. Natur, am Sicherungshalter A4010 (A11* und A17*)

X11002 obudowa gniazda 10 + 5-pol. Natur, w uchwycie bezbiecznika A4010

 

X11003 Buchsengehäuse 10 + 5-pol. SW, am Sicherungshalter A4010 (A11*)

X11003 obudowa gniazda 10 + 5-pol. SW, w uchwycie bezbiecznika A4010

 

X11004 Buchsengehäuse 6-pol. SW, am Sicherungshalter A4010 (A10* und A18*)

X11004 obudowa gniazda 6-pol. SW, w uchwycie bezbiecznika A4010 (A10* i A18*)

 

X11008 Buchsengehäuse 10 + 5-pol. GN, am Sicherungshalter A4010 (A9*)

X11008 obudowa gniazda 10 + 5-pol. GN, w uchwycie bezbiecznika A4010

 

X13376 Buchsengehäuse 41-pol. SW, am CAS-Steuergerät A149 (A7*)

X13376 obudowa gniazda 41-pol. SW, w Sterowniku-CAS A149 (A7*)

 

X14260 Abgriff Bremslicht Mitte, mit Miniverbinder am Fußraummodul (A8*)

X14260 podlaczenie do swiatla stopu, ze złączem miniaturowym w " pod nogami " - modul (A8*)

 

X15001 Abgriff K-CAN H, mit Miniverbinder M am Fahrzeugkabelbaum (A12*)

X15001 Abgriff K-CAN H,ze złączem miniaturowym M na wiazce przewodow (A12*)

 

X15002 Abgriff K-CAN L, mit Miniverbinder M am Fahrzeugkabelbaum (A13*)

X15002 Abgriff K-CAN L,ze złączem miniaturowym M na wiazce przewodow (A13*)

 

 

Alle mit * gekennzeichneten Bezeichnungen gelten nur für diese Einbauanleitung bzw. diesen Stromlaufplan.

wszystkie z * zaznaczone oznaczenia stosuje się tylko do tych instrukcji instalacji i tego schematu

 

Kabelfarben

Kolory kabli

 

BL Blau niebieski ........... _OR Orange pomaranczowy

BR Braun brazowy ..........._RT Rot czerwony

GE Gelb zolty ................_SW Schwarz czarny

GN Grün zielony .............._VI Violett fiotetowy

GR Grau szary

 

P.S.

 

zaczalem tlumaczyc tekst ..... bede go tlumaczyl dalej jak bede mial troche wiecej czasu - tak jak zaczalem chyba moze byc ? :D

jak cos bedzie niejasne to prosze ..... pytaj :D

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Ale to elektryczny hak, całkiem inna szkoła jazdy :mrgreen:

Swoją drogą, ciekawa zabawka, pytanie jak z awaryjnością tego.

 

zaczne moze od poczatku :

 

W modelach BMW sa rozne wersje haka :

 

1. Hak " staly " - jest zamontowany na stale

 

2. Hak " podwieszany " - mozna go tzw. podwiesic na zamek

 

 

 

3. Hak " obrotowy / wachdłowy " - jest zamontowany na belce haka i obraca sie

- pozycja zamknieta ( nie widac haka ) oraz pozycja " otwarta " ( hak jest widoczny )

- tylko ryglowanie odbywa sie na zasadie elektrycznej

 

https://www.youtube.com/watch?v=Y1_S4nei64I

 

 

4. Hak z napedem elektrycznym - hak ma calkowicie naped elektryczny

 

 

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
ja montowałem hak według tego opisu viewtopic.php?f=72&t=61849 :)

Ale to elektryczny hak, całkiem inna szkoła jazdy :mrgreen:

Swoją drogą, ciekawa zabawka, pytanie jak z awaryjnością tego.

 

Ja zaryzykowałem i kupiłem hak "elektrycznie zwalniany" na alledrogo w promocji z opisem niesprawny :mad2: .

Hak z 2008 roku, widać że parę razy użyty odmówił posłuszeństwa :modlitwa: Największym problemem w tych hakach jest to że nie ma nigdzie schematu budowy, zasady działania. Ja rozebrałem mechanizm po 4 godzinach :jawdrop: konserwacja trwała 1 godz, wymiana mechanizmu i śrub zamknęła się w 15 złociszach.

W zasadzie nie jestem zwolennikiem zakupu czegoś co nie działa, ale dobrze mieć zamontowany hak który na długo cie nie zawiedzie...

 

Montaż mechaniczny haka wkrótce...

Co do elektroniki....Andrzej wkrótce się odezwe :lol:

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Koledzy, podepnę się do tematu. Otóż stwierdziłem przydatność haka (wyłącznie do transportu rowerów na bagażniku na hak właśnie), nie zamierzam targać przyczep - a już na pewno nie kempingowych :D Autko to BMW e39 Touring 530i w automacie z 2002 roku (po lifcie). Fabrycznie bez haka. Skłaniam się w stronę używanego haka ori, tylko nie do końca wiem jaki wziąć żeby pasował do mojego auta ? Czy takie coś jest ok ?


http://allegro.pl/hak-oris-zestaw-belka-hol-bmw-e39-touring-komplet-i7259972601.html


Zależy mi na tym, żeby nie robić dziadostwa i zamontować to, co montowała fabryka. Czy w związku z tym Oris to to samo co Westfalia ? Jak to jest z tymi hakami ?


Będę wdzięczny za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oris, to nie to samo co Westfalia. Oris byl montowany pozniej, w nowszych sztukach i (z tego co mi sie wydaje) glownie Touringach. Ma aluminiowa belke

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam, chcę założyć hak do Touringa e39 2003, ale głupieję już. Czy dobrze rozumiem, że bez wymiany modułu świateł się nie obejdzie? Po co jest w takim razie jest osobny moduł który często widzę w ogłoszeniach (taka biała kostka Siemensa)? Myślałem, ze podpięcie haka to plug&play a tu sporo kombinacji :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.