Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie.

 

Mam problem z oświetleniem przyczepy. Zamontowałem oryginalny hak holowniczy z modułem do e39 touring ze stycznia 1998. Wszystkie światła działają prawidło lecz nie załącza mi się światło cofania ani w przyczepie ani w aucie jeśli przyczepa jest podłączona do samochodu. Światło przeciwmgłowe włącza się bez problemu. Gdy odłączę przyczepę światła wstecznego działają normalnie.

Wpiąłem się w pin 35 modułu świateł (LCM) gdyż 34 nie reagował nawet na światło przeciwmgielne a z tego co wiem to właśnie pin 35 jest odpowiedzialny za przyczepkę.

 

Czy trzeba zaprograwoać LCM do przyczepki ??

 

Pozdrawiam.

  • 2 lata później...
Opublikowano

witam

wczoraj zamontowałem cała instalacje od haka holowniczego

a więc potwierdzam w 100 %

Pin 13 podłączamy do modułu świateł (LCM), środkowe czarne złącze 54pinowe, pin35

 

u mnie w kości LCM pin 34 i 35 były wolne

ale cały kabel wymontowałem ze szrotu z innej bmw 99r TDS

w której taki sam kolor kabla jak miałem na pinie 13 w module hak był podłaczony w LCM pod pin 35 i szedł bezposrednio do pinu 2 kości tylnej prawej lampy.

Wiec moz na szybko sprawdzić czy ktos ma fabrycnzie przystosowana instalacje pod hak , sprawdzamy kośc i czy jest 2 pin i po sprawie z ciagnieciem kabla jesli jest, u mnie nie było wiec trzeba było ciągnąc ale operacja zakończona powodzeniem, i moduł haka steruje wszystkim tak jak powinien.

Z podłączona przyczepą nie załącza przeciwmgielnej w samochodzie , przy wstecznym nei ząłczaa PDC oraz nie załaca swiatel cofania w aucie

, aha wpinajac sie w tylen lampy nalezy pamietac ze swiatła pozycyjne z tyłu sa na 2 zarowka i te tak samo na dwoch oddzielnych kablach nalezy sie wpinac do tych skrajnych zarowek w innym przypadku nie bedzie nam działało pozycyjne lewa lub prawa strona zostawiajac manetke an kierunkowskazu .

powidzenia w montażu :cool2:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

 

 

http://i.imgur.com/bHKVgYF.jpg

Proszę o pomoc w postaci schematu lub zdjęcia przebiegu instalacji włącznika zwalniania haka elektrycznego Westfali.

Posiadam część oryginalnej wiązki, moduł haka no i oczywiście sama hak.

Podłącznie modułu AHV nie sprawia mi problemu (chyba)

Problem z tym ze nie wiem dokąd idzie wtyczka z haka a dokładnie 3 przewody:

*biało żółty,

*biało zielony

*biało czerwony

 

http://i.imgur.com/vwdxgny.jpg

http://i.imgur.com/vwdxgny.jpg

http://i.imgur.com/OYZEeFa.jpg

http://i.imgur.com/OYZEeFa.jpg

 

Druga rzecz że nie wiem jak podłączyć 4 pinowy włącznik i czy do niego potrzebny jest dodatkowy moduł załączający zwalniak

 

http://i.imgur.com/5IYeJUC.jpg

http://i.imgur.com/5IYeJUC.jpg

 

 

http://i.imgur.com/BRwDpCX.jpg

http://i.imgur.com/BRwDpCX.jpg

 

Proszę o możliwe zdjęcia wtyczki wł,wtyczki do modułu AHV do e90

Z góry dziękuje za jakąkolwiek informację

http://imgur.com/a/Cyo8O

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Poswiecilem sporo czasu .... ale znalazlem instrukcje montazu haka " obrotowego " ( j.niemiecki )

 

Instrukcja jest org. BMW - ze wszystkimi szczegolami ( hak , wiazka elektryczna , przekazniki , plan instalacji

 

elektrycznej ..... i jak wszystko podlaczyc :D - Jak masz problem z tlumaczeniem to chetnie pomoge ( mieszkam w Niemczech ponad 20 lat i znam jezyk ..... rowniez " zwroty technichne " itp.

 

Posiadam część oryginalnej wiązki

 

Prosze zrob zdjecia kabli - wiazki ktora masz !

 

 

Tutaj link : http://www.autodialog.net/EBA/E9X_AHK_Schwenkbar.pdf

 

 

P.S.

 

Na stronie Nr. 5 masz podane czesci jakie sa konieczne - niezbedne do montazu

 

" O " Anhängermodul => Modul haka

 

" S " Modul AHV Betätigung => Modul AHV -/ Anhängevorrichtung/ Automatycznego haka

 

Nie musze dodawac , ze potrzebujesz oba przekazniki oraz ze nalezy je zakodowac do twojago autka :roll:

 

 

" B " Halter - " puszka " mocujaca wlacznik haka

 

" G "Schalter Anhängevorrichtung - wlacznik haka

 

 

16. Stromlaufplan (nur Fahrzeuge ab 09/07)

Punkt Nr. 16 to schemat elektryczny dla samochodow wyprodukowanych po 09/ 2007 roku

 

 

Mam tez link / zdjecia montazu haka w tej wersji :cool2:

 

http://www.motor-talk.de/blogs/mein-e91/anhaengerkupplung-t3034202.html

 

 

.... a tak to wyglada w " naturze "

 

Schwenkbare Anhängerkupplung e91 BMW

 

https://www.youtube.com/watch?v=Y1_S4nei64I

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

witam

 

Cześć , mał byś czas przetłumaczyć tą legendę?

 

str33

 

pozdro

 

16. Stromlaufplan (nur Fahrzeuge ab 09/07)

Punkt Nr. 16 to schemat elektryczny dla samochodow wyprodukowanych po 09/ 2007 roku

 

Legende

Alle mit * gekennzeichneten Bezeichnungen gelten nur für diese Einbauanleitung bzw. diesen Stromlaufplan.

wszystkie z * zaznaczone oznaczenia stosuje się tylko do tych instrukcji instalacji i tego schematu

Kabelfarben

Kolory kabli

 

A149 CAS-Steuergerät

A149 CAS-Sterownik

 

A4010 Sicherungshalter

A4010 uchwyt bezbiecznika

 

A1* Buchsengehäuse 13-pol. SW, an der Steckdose (X630)

A1* obudowa gniazda 13-pin. SW, na wyjściu (X630)

 

A4* Buchsengehäuse 16-pol. SW, am Anhängermodul (X609)

A4* obudowa gniazda 16-pol. SW, do modułu przyczepy (X609)

 

A5* Buchsengehäuse 16-pol. Natur, an Modul AHV Betätigung S* (X992)

A5* obudowa gniazda 16-pol. Natura, AHV do modułu operacji S* (X992)

 

A6* Buchsengehäuse 6-pol. Natur, an Schalter Anhängevorrichtung G (X4443)

A6* obudowa gniazda 6-pol. Natura, aby przełącznika zaczep G

 

A14* Buchsengehäuse 3-pol. SW, an Anhängevorrichtung C* (X18039)

A14* obudowa gniazda 3-pol. SW, do C*

 

A15* Buchsengehäuse 2-pol. SW, an Anhängevorrichtung C* (X18077)

A15* obudowa gniazda 2-pol. SW, do C* (X18077)

 

A16* Buchsengehäuse 2-pol. SW, an Signalgeber J* (X10419)

A16* obudowa gniazda 2-pol. SW, do sygnalizatora J* (X10419)

 

A18* Buchsenkontakt (nicht bei Nachrüstkabelsatz A mit der ET.-Nr.: 61 12 0 399 478)

A18* styk gniazda (nie przy kablach / wiazce / dodatkowo zamontowanej A z ET.-Nr.: 61 12 0 399 478)

 

A19* Offene Leitung, mit Miniverbinder M am Fahrzeugkabelbaum (nicht bei Nachrüstkabelsatz A mit der ET.-Nr.: 61 12 0 399 478)

A19* otwarty przewód ze złączem miniaturowym M na wiazce przewodow

(nie w modernizacji Wiązka przewodów A z ET.-Nr.: 61 12 0 399 478)

 

C* Anhängevorrichtung

hak

 

J* Signalgeber (nur für Fahrzeuge E90 bis 09/05)

J* sygnalizator (tylko dla pojazdow E90 do 09/05)

 

G* Schalter Anhängevorrichtung

G* przełącznik haka

 

O* Anhängermodul

O* modul haka

 

S* Modul AHV Betätigung

S* modul AHV -/ Anhängevorrichtung / automatycznego haka - uruchomienie

 

X465 Verbinder Heckklappe (A3*)

X465 złącze tylnej klapy (A3*)

 

X498 Massestützpunkt, im Gepäckraum rechts (A2*)

X498 punkt masy w bagażniku po prawej stronie

 

X11002 Buchsengehäuse 10 + 5-pol. Natur, am Sicherungshalter A4010 (A11* und A17*)

X11002 obudowa gniazda 10 + 5-pol. Natur, w uchwycie bezbiecznika A4010

 

X11003 Buchsengehäuse 10 + 5-pol. SW, am Sicherungshalter A4010 (A11*)

X11003 obudowa gniazda 10 + 5-pol. SW, w uchwycie bezbiecznika A4010

 

X11004 Buchsengehäuse 6-pol. SW, am Sicherungshalter A4010 (A10* und A18*)

X11004 obudowa gniazda 6-pol. SW, w uchwycie bezbiecznika A4010 (A10* i A18*)

 

X11008 Buchsengehäuse 10 + 5-pol. GN, am Sicherungshalter A4010 (A9*)

X11008 obudowa gniazda 10 + 5-pol. GN, w uchwycie bezbiecznika A4010

 

X13376 Buchsengehäuse 41-pol. SW, am CAS-Steuergerät A149 (A7*)

X13376 obudowa gniazda 41-pol. SW, w Sterowniku-CAS A149 (A7*)

 

X14260 Abgriff Bremslicht Mitte, mit Miniverbinder am Fußraummodul (A8*)

X14260 podlaczenie do swiatla stopu, ze złączem miniaturowym w " pod nogami " - modul (A8*)

 

X15001 Abgriff K-CAN H, mit Miniverbinder M am Fahrzeugkabelbaum (A12*)

X15001 Abgriff K-CAN H,ze złączem miniaturowym M na wiazce przewodow (A12*)

 

X15002 Abgriff K-CAN L, mit Miniverbinder M am Fahrzeugkabelbaum (A13*)

X15002 Abgriff K-CAN L,ze złączem miniaturowym M na wiazce przewodow (A13*)

 

 

Alle mit * gekennzeichneten Bezeichnungen gelten nur für diese Einbauanleitung bzw. diesen Stromlaufplan.

wszystkie z * zaznaczone oznaczenia stosuje się tylko do tych instrukcji instalacji i tego schematu

 

Kabelfarben

Kolory kabli

 

BL Blau niebieski ........... _OR Orange pomaranczowy

BR Braun brazowy ..........._RT Rot czerwony

GE Gelb zolty ................_SW Schwarz czarny

GN Grün zielony .............._VI Violett fiotetowy

GR Grau szary

 

P.S.

 

zaczalem tlumaczyc tekst ..... bede go tlumaczyl dalej jak bede mial troche wiecej czasu - tak jak zaczalem chyba moze byc ? :D

jak cos bedzie niejasne to prosze ..... pytaj :D

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Ale to elektryczny hak, całkiem inna szkoła jazdy :mrgreen:

Swoją drogą, ciekawa zabawka, pytanie jak z awaryjnością tego.

 

zaczne moze od poczatku :

 

W modelach BMW sa rozne wersje haka :

 

1. Hak " staly " - jest zamontowany na stale

 

2. Hak " podwieszany " - mozna go tzw. podwiesic na zamek

 

 

 

3. Hak " obrotowy / wachdłowy " - jest zamontowany na belce haka i obraca sie

- pozycja zamknieta ( nie widac haka ) oraz pozycja " otwarta " ( hak jest widoczny )

- tylko ryglowanie odbywa sie na zasadie elektrycznej

 

https://www.youtube.com/watch?v=Y1_S4nei64I

 

 

4. Hak z napedem elektrycznym - hak ma calkowicie naped elektryczny

 

 

Pozdrawiam Andrzej
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
ja montowałem hak według tego opisu viewtopic.php?f=72&t=61849 :)

Ale to elektryczny hak, całkiem inna szkoła jazdy :mrgreen:

Swoją drogą, ciekawa zabawka, pytanie jak z awaryjnością tego.

 

Ja zaryzykowałem i kupiłem hak "elektrycznie zwalniany" na alledrogo w promocji z opisem niesprawny :mad2: .

Hak z 2008 roku, widać że parę razy użyty odmówił posłuszeństwa :modlitwa: Największym problemem w tych hakach jest to że nie ma nigdzie schematu budowy, zasady działania. Ja rozebrałem mechanizm po 4 godzinach :jawdrop: konserwacja trwała 1 godz, wymiana mechanizmu i śrub zamknęła się w 15 złociszach.

W zasadzie nie jestem zwolennikiem zakupu czegoś co nie działa, ale dobrze mieć zamontowany hak który na długo cie nie zawiedzie...

 

Montaż mechaniczny haka wkrótce...

Co do elektroniki....Andrzej wkrótce się odezwe :lol:

 

pozdr

  • 2 lata później...
Opublikowano

Koledzy, podepnę się do tematu. Otóż stwierdziłem przydatność haka (wyłącznie do transportu rowerów na bagażniku na hak właśnie), nie zamierzam targać przyczep - a już na pewno nie kempingowych :D Autko to BMW e39 Touring 530i w automacie z 2002 roku (po lifcie). Fabrycznie bez haka. Skłaniam się w stronę używanego haka ori, tylko nie do końca wiem jaki wziąć żeby pasował do mojego auta ? Czy takie coś jest ok ?


http://allegro.pl/hak-oris-zestaw-belka-hol-bmw-e39-touring-komplet-i7259972601.html


Zależy mi na tym, żeby nie robić dziadostwa i zamontować to, co montowała fabryka. Czy w związku z tym Oris to to samo co Westfalia ? Jak to jest z tymi hakami ?


Będę wdzięczny za pomoc!

Opublikowano
Oris, to nie to samo co Westfalia. Oris byl montowany pozniej, w nowszych sztukach i (z tego co mi sie wydaje) glownie Touringach. Ma aluminiowa belke

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, chcę założyć hak do Touringa e39 2003, ale głupieję już. Czy dobrze rozumiem, że bez wymiany modułu świateł się nie obejdzie? Po co jest w takim razie jest osobny moduł który często widzę w ogłoszeniach (taka biała kostka Siemensa)? Myślałem, ze podpięcie haka to plug&play a tu sporo kombinacji :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.