Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Panowie będe musiał zrobić serwis klimatyzacji i teraz moje pytanie. Wymieniał ktoś z Was przy serwisie klimatyzacji filtr osuszacz? Co ile trzeba go wymieniać? Zrobić to w jakimś zewnętrznym serwisie czy w ASO bo nie wiem czy wymiana tego osuszacza to duża ingerencja w silnik i lepiej nie ryzykować poza ASO? Z góry dziękuje za Wasze opinie. Pozdrawiam.
Opublikowano
a dlaczego chcesz to wymieniać?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Ponieważ filtr osuszacz wymienia się co około 120-150 tyś. km. Tak mnie poinformowano w serwisie oraz w kilku zakładach co zajmują sie serwisem klimatyzacji. Nie wiem czy był kiedyś wymieniany wcześniej. Samochodem jeżdże od 3 miesięcy.
Opublikowano

Jeśli nic się nie dzieje z klimą to chyba nie ma takiej potrzeby, po prostu chcą Cię naciągnąć.

Miałeś coś robione z klimą?

 

 

 

Cytat z innego forum innej marki ;)

"Witam.

Serwisy zalecają wymianę filtra osuszacza co 2 - 3 lata lub po każdym uszkodzeniu mechanicznym układu klimatyzacji (rozszczelnieniu).Ja natomiast powiem jak to wygląda w praktyce. Jeżeli układ jest szczelny i nie wiąże się to z ponownym jego napełnieniem, przy prawidłowo wykonanej obsłudze (głównie chodzi tu o odciągnięcie czynnika wraz z olejem i oczyszczenie) można pozostawić stary osuszacz. W filtrze tym znajduje sie adsorbent ( coś na podobieństwo kuleczek, które często w woreczku dodawane sa do np. butów). Po pewnym czasie straci on swoja chłonność i wtedy juz nic się nie da zrobić z osuszaczem (początkiem może być spadek wydajności klimy). Tak jak wyżej pisałem wiąże sie to ze stanem całego układu przed wykonaniem usługi. Jeżeli układ był dłuższy czas rozszczelniony bądź mogą sie w nim znajdować cząstki stałe (np na skutek uszkodzenia sprężarki) należy wymienić osuszacz.

Reasumując: nie ma potrzeby każdorazowo przy serwisowaniu klimy wymieniać osuszacza. No i na pewno nie rób tego sam bo to powinno być zrobione przed napełnieniem układu. A tak na marginesie my 'odratowujemy" osuszacze których cena sięga nawet 1200 zł wiec jest o co walczyć. Wybór należy do Ciebie.

PS. I napisz jaki był tego finał i jak się ma " czystość powietrza" w aucie po ultradźwiękach.

A samą usługę zaproponowali Ci w rozsądniej cenie.

Pozdrawiam"

 

Pzdr.

Opublikowano
Z klimatyzacja nic sie nie dziej. Z tego co wiem to osuszacz nalezy wymienic gdy spadnie wydajnosc kimy i gdy samochod jest strasznie zaparowany od srodka (woda leje sie po szybach). Przekonales mnie, chyba zrobie serwis klimatyzaacji bez wymiany osuszacza i zrobie to chyba poza ASO. Czyli rozumiem ze trzeba oproznic uklad, odgrzybic, a pozniej napelnic gazem razem z olejem do sprezarki? Aha, serwis klimatyzacji wiaże sie z wymiana kabinowki?
Opublikowano

Pewnie, że podjedź lepiej do serwisu gdzie zajmują się tylko klimą.

 

Nie ma potrzeby wymiany czynnika, lecz należy go uzupełnić. Ewentualnie wymienić - jak uważasz.

 

Filtr kabinowy jak zabity to pewnie, że wymień.

 

A masz takie objawy, o których napisałeś?

 

Pzdr.

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)
koledzy pytanie z innej beczki żeby nie zakładać nowego tematu. Może ktoś wie gdzie znajduje się przewód odprowadzający wodę z parownika? Ponieważ muszę zdezynfekować klimę bo wali starymi trampkami! Edytowane przez malyjurek
Opublikowano

Zajrzyj pod samochod.

W centralnej czesci znajduje sie dziura w plastikach a w niej odplyw wody (wyglada jak smok od paliwa).

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Opublikowano

Ja mam 15-sto letnie BMW e34 i klima nie miała nigdy wymienianego osuszacza, jest fabryczny i jej wydajnosc jest bardzo dobra.

Jezeli cos jest nie tak a zwłaszcza jak paruja szyby to nalezy wymienic fitr pyłkowy i dobrze oczyscic parownik i to najlepiej mechanicznie, zadne tam ultradzwieki czy ozon bo to zwykłe naciagactwo i efekt na kilka dni.

Nastepna kwestia jest udroznienie odpływów ale bez kanału sie nie da zrobic no chyba ze podniesiesz auto na lewarku ale to nie tyle co nie profesjonalne to raczej niebezpieczne.

Z ta wymiana filtra osuszacza co trzy lata to tez troche na wyrost poniewaz nie traci on swoich własciwosci jezeli układ nie był pusty i nie wystapiło ryzyko zassania powietrza z wilgocia

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
podepne sie pod temat zeby nie zakladac nowego mam E90 z 2008r i mam nieszczelny najprawdopodobniej parownik tak mi w serwisie klimatyzacji powiedzieli wiecie ile to kosztuje czy mozna go naprawic i co nalezy wymienic przy okazji wymiany lub naprawy parownika ? pytam bo nie chce byc naciagniety na cos czego nie trzeba z drugiej strony nie chce zeby mi zapomnieli zrobic czegos istotnego .
Opublikowano

Jest troche zabawy z wymiana parownika na nowy, duzo rozkrecania itd.

Jak sprawdzali ci klime to jaka metoda wykryli nieszczelnosc w parowniku?

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

  • 5 lat później...
  • 9 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Boziu. Takich materiałów jak do BMW online żadna marka nie udostępnia i co drugi temat dotyczy tego samego. Jak coś znaleźć lub wykręcić. Minumum chęci i wszystko znajdziecie. Wystarczy wpisać swój VIN i poszukać.

Stony dotyczące części

https://www.etkbmw.com/

http://www.realoem.com/bmw/pl/select

 

Strona ze schematami oraz opisanym wszystkim jak co działa, jak co rozkręcić.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/

 

Teraz tylko chęci i szukać :search: :search: . To nie jest trudne :mad2: :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.