Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czytam i czytam forum i nie moge znaleśc konkretnych informacji :(

chodzi mi o informacje :

Ile to pali?

Jak znosi gaz?

Jaki przebieg dla tego samochodu to dużo ?

Lepiej automat czy manual?

Czy koszty utrzymania są strasznie wygórowane ?

Co notorycznie się psuje w tym modelu i jego wady?

z góry dzięki :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ile pali zalezy jak jezdzisz. Odejmij litr od 540 w przyklejonym temacie opisujacym E39

Jak trzeba to zniesie - wytrzymaly silnik.

Logicznym jest, ze zalezy od uzytkowania.

Manual to rzadkosc. Automat jest wygodniejszy. To pytanie musisz sobie sam zadac.

Nikt ci konkretnie nie poda miesiecznych nakladow. Zle kupisz (nie poczytasz forum przed zakupem, nie podlaczysz do kompa) to mozesz poleciec w koszta. Dobrze kupisz - koszty standardowe.

 

Szukajac informacji o 535 szukaj rowniez do 540. Te silniki tak na prawde sa takie same (M62), roznia sie tylko pojemnoscia skokowa.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeden telefon do serwisu BMW i powiedza ci dokladna cene wszystkich czesci do twojego BMW. http://www.bmw.pl - tam znajdziesz swojego dealera.

 

Przed zakupem poczytaj to forum - tu jest na prawde kopalnia wiedzy i odpowiedzi na pytania, ktore nie przychodza ci do glowy.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Witam.Mam 535i od ponad dwóch lat i powiem,że jestem bardzo zadowolony.Wachałem się pomiędzy 535 a 540 i wybrałem ten miejszy motorek,pomimo że na forum pisali aby kupić 540,bo spalanie podobne a moc dużo lepsza ale myślę,że moje 235 kucyków wystarcza(przynajmiej aby wyprzedzić jakiegoś lanosa :lol: ).Nie mogę powiedzieć nic o spalaniu 540,bo nie jeżdziłem ale moja w mieście pali 16-17l,trasa przy 140-150km/h 11,5-12,5l.Mam zagazowaną i gazu w mieście 18,trasa 12-14l.Na gazie spisuje się idealnie.Instalka STAG-300,wtryskiwacze Magic Jet,reduktor MAGIC.Mówiono,że V8 nie lubi gazu ale dobry instalator potrafi to zrobić.Podstawa to zdjąć kolektor ssący do wiercenia otworów do wtrysków.Koszt 5000pln.Mam automat i jest super.Cieszę się,że benzyna ma skrzynię ZF bo diesel ma GM i nie są one super wytrzymałe.Wymieniłem olej i śmiga.Co do części,to jest dużo dobrych zamienników przyzwoitej jakości.Np.pompa wody kosztowała ok.250pln z metalowym wirnikiem.Nie pamiętam jakiej firmy ale śmiga dwa lata.Wiadomo,że niektóre części powinno się kupować oryginalne jak np.zbiorniczek wyrównawczy z korkiem ok.350pln czy różne czujniki ale da się przeżyć.Ja staram się kupować nowe zamienniki,lub używki(mam dostęp do w miarę tanich),bo jakoś nie ufam serwisowi.Pozdro.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

nie nie diesel mnie nie interesuje ... ;) ja lubie jak samochód ładnie chodzi, a nie jak ciężarówka :) nie urażając nikogo oczywiście :D

Poczytałem troche forum i jakoś jestem teraz bardziej skłonny do 540i :P

Jeszcze sie tak zapytam bo nie mogę nigdzie znaleśc na ten temat informacji ...

Co posiada wersja "A" poza podwójnymi szybami ? :mrgreen:

Opublikowano (edytowane)

:) :cool2:

 

...wersja "A" ma też wyrzutnie rakiet :)

 

 

dobrze myślisz :) .... załaduj R na trasie to zobaczysz jak odpali :)

Edytowane przez jij84
Opublikowano
:) :cool2:

 

...wersja "A" ma też wyrzutnie rakiet :)

teraz łapie co oznacza literka R na skrzyni biegów :lol:

Octavia 1,9TDI 110KM 2002r kombi max opcja L&K sprzedam
Opublikowano
:) :cool2:

 

...wersja "A" ma też wyrzutnie rakiet :)

teraz łapie co oznacza literka R na skrzyni biegów :lol:

 

To jest uruchomienie napedu rakietowego :norty:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
nie nie diesel mnie nie interesuje ... ;) ja lubie jak samochód ładnie chodzi, a nie jak ciężarówka :) nie urażając nikogo oczywiście :D

Poczytałem troche forum i jakoś jestem teraz bardziej skłonny do 540i :P

Jeszcze sie tak zapytam bo nie mogę nigdzie znaleśc na ten temat informacji ...

Co posiada wersja "A" poza podwójnymi szybami ? :mrgreen:

 

Kultura pracy tych silników w szczególności jak są wygrzane jest naprawdę powalająca zupełnie jak ich spalanie aczkolwiek dobrze przygotowany diesel 3d idzie łeb w łeb z 530i czy 535i V8 zaś spalanie mniejsze. A jak masz zamiar zagazować to V8 to ja już wole diesel/ciężarówkę bo nie tędy droga. A osobiście jeżdżę takim autem i stwierdzam iż ten silnik nie nadaje się do miasta bo nie ma gdzie w korkach wykorzystać tej mocy a na trasy to jak najbardziej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
aczkolwiek dobrze przygotowany diesel 3d idzie łeb w łeb z 530i czy 535i V8 zaś spalanie mniejsze. A jak masz zamiar zagazować to V8 to ja już wole diesel/ciężarówkę bo nie tędy droga. A osobiście jeżdżę takim autem i stwierdzam iż ten silnik nie nadaje się do miasta bo nie ma gdzie w korkach wykorzystać tej mocy a na trasy to jak najbardziej.

 

:duh: :mad2: Ty widzisz i nie grzmisz :?: :!:

Chyba jak w tym dieslu wcisniesz to "R" jak Rakieta... :duh:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano (edytowane)
co ty gadasz za głupoty 530i oraz diesel 3d po lifcie idą łeb w łeb poza tym możesz tego diesla zchipować na ponad 200 koni bez utraty żywotności silnika. Silnik V8 M62 nie są nowoczesnej konstrukcji zaś 3d jest dużo nowsza technologią i spokojnie można go podkręcać. Edytowane przez Wielebny
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
530i oraz diesel 3d po lifcie idą łeb w łeb

:duh:

możesz tego diesla zchipować na ponad 200 koni bez utraty żywotności silnika.

:duh: :duh:

Silnik V8 M63

:duh: :duh: :duh: :!:

Silnik V8 M63 nie są nowoczesnej konstrukcji zaś 3d jest dużo nowsza technologią i spokojnie można go podkręcać.

:duh:

co ty gadasz za głupoty

:mad2:

 

4 bzdury w 2 zdaniach :!: Dla mnie to za duzo jak na dzisiejszy wieczor... :|

Niech ktos pomoze, bo nie wyrabiam.

 

ps. Proponuje poczytac zanim przystapisz do dalszej dyskusji.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Odnośnie optymalizacji 3d jeśli ktoś nigdy sie nie interesował lub nie widział takich aut-> http://www.oct-polska.pl/lista-samochodow/bmw/5er-e39/- nie jest to firma krzak czy tez studio tjuningowe które z golfa zrobi BMW E65 przyklejając plastik i filtr stożkowy.

 

Tutaj podane są dane techniczne dla benzyny 535i http://bmw.resmoto.com/opisy/dane.php i przyśpieszenie jest 7 sekund do 100km\h zaś tutaj http://www.motofakty.pl/artykul/bmw_serii_5_1996_8211_2004_r_.html jest dla diesla w wersji 193 konie i przyśpieszenie wynosi 7,8 s do 100km/h w standardzie bez optymalizacji. Nie mogę znaleźć przyśpieszenia dla 530i po lifcie ale to ten sam silnik co w E60 gdzie wynik jest rzędu 7,3s do 100km/h. Wiec po raz kolejny mówię iż po dobrym ustawieniu te auta będą szły łeb w łeb lub różnice pomiędzy nimi będą naprawdę znikome.

odnośnie świeżości silników M62 to na pewno wiecie iż te silniki były wprowadzone już w 94 roku w E38 oraz w chyba w e32 i stopniowo aktualizowane- http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E38 .

Jeśli ktoś ma inne zdanie na ten temat to proszę przedstawić dowody a nie pisać iż bzdury opowiadam bo nie jestem stereotypowym wielkim łysym facetem z BMW a wykształconym inżynierem i znam się na troszkę na technice/tecnologii .

Opublikowano

Silnik 3.0i R6 ma 231 KM i rozpedza bude E39 do setki w 7.1 sek. Charakterystyka momentu obrotowego jest bardzo plaska w calym zakresie obrotow (ponad 90% momentu dostepne jest 1700rpm - 6500rpm)

W zwiazku z tym bardzo przyjemnie jezdzi sie taka benzynka(np. III bieg 40 - 160km/h) zamiast wachlowac co chwile biegami w dieslu bo obroty szybko sie koncza i sluchac klekotu + martwic sie czy sie turbo zaraz nie rozleci :duh: (a zdarza sie to czesto)

Silnik 3.5i - 6.9 do setki i wolalbym go zagazowac i cieszyc sie pieknym brzmieniem V8 zamiast klekotu ropniaka.

A jesli juz nawet zachipowac 3.0d z automatem (zeby ciagle nie wachlowac) to ta skrzynie dlugo nie pociagnie.

Taka jest moja wersja i takiej bede sie trzymal. :mrgreen:

Opublikowano
Jestem posiadaczem BMW 535i 1997r 235KM od nieco ponad miesiąca. Samochód posiada instalację gazową i jak narazie niema z nią najmniejszych problemów nawet w te mrozy, które ostatnio umilają nam życie. Spalanie w mieście 14-17 litrów gazu / trasa 12-13 (manualna skrzynia biegów). Części i eksploatacja rzeczywiście są droższe niż np. w 520, ale w przypadku 540 będzie tak samo :(. Jeżeli chodzi o przyspieszenie to dla mnie kosmiczne, ale muszę wspomnieć że przesiadłem się z E36 316i Compact. Podstawowy atut - cudowny dzwięk silnika ... można wyrzucić radio :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w standardzie bez optymalizacji

Ta optymalizacja to zwykly tuning. Jesli masz zamiar porownywac silnik stuningowany do fabrycznego to ja w tym uczestniczyl nie bede, bo to dziecinada - zaraz ktos powie, ze on dokupi do 3.0L benzyny sprezarke albo, o zgrozo, magnetyzer. :duh:

dla diesla w wersji 193 konie i przyśpieszenie wynosi 7,8 s do 100km/h w standardzie bez optymalizacji. Nie mogę znaleźć przyśpieszenia dla 530i po lifcie ale to ten sam silnik co w E60 gdzie wynik jest rzędu 7,3s do 100km/h. Wiec po raz kolejny mówię iż po dobrym ustawieniu te auta będą szły łeb w łeb lub różnice pomiędzy nimi będą naprawdę znikome.

Szanowny Panie inzynierze... Proponuje kartke papieru A4 i kilka obliczen ile to jest 0.5s gdy auta jada 100km/h. Bo w/g mnie to jest 1.5-2 dlugosci samochodu. Akurat jesli chodzi o przyspieszenie od 0-100 mialem okazje porownywac wiele aut, wtym najczesciej moje ulubione - e39. I mysle, ze od 100km/h zabawa sie dopiero zacznie.

 

Silniki M62 sa tylko 3,5 roku starsze od M57, przy faceliftingu przeszly znacznie powazniejsze zmiany niz M57. Uzywanie tu wielkich slow o "innej technologii" jest niefortunne.

 

Jesli o czyms nie mamy pojecia to czytamy i pytamy, nawet jesli jestesmy inzynierami.

 

PS. http://bmw.resmoto.com/opisy/dane.php - tutaj e39 540i ma 6.2 0-100km/h. :duh: To chyba troche zbyt dobrze... Statystyki z takich stron trzeba z przymruzeniem oka traktowac...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
W swoich wypowiedziach nie poruszałem tematu 540 bo to inna klasa silnika oraz przyśpieszenia co za tym idzie nie ma sensu tej maszyny porównywać do czegoś innego. Moje porównanie dotyczyło 3d z 530i oraz 535i przy czym nie stawiam na magnetyzer czy parapet na klapę a jedynie zmiany mapy silnika czy ASB. Owszem powyżej 100km na godzinę mogą już być różnice w przyśpieszaniu aut ale w normalnych warunkach drogowych czy ma to sens? Ma na torze Poznań bo tam każdy ułamek sekundy się liczy zaś w ruchu ulicznym nie. Oczywiście nie dotyczy tu osób które jeżdżą po ulicach zupełnie tak samo jak po torze Poznań bo to tez nie ma sensu. Ja osobiście swoim V8 jego pełną moc mogę wykorzystać chyba tylko na autostradach bo gdzie indziej w Polsce można osiągać wielkie prędkości? Zaś w trasie normalne spokojnie nie brakuje mi mocy przy V8 jak i by nie brakowało w 3d przy 220 ph.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
535i i 540i to ten sam silnik M62 tylko o innej pojemnosci. Mi przyspieszenie w miescie sie bardzo przydaje, dziala na mnie odstresowywujaco, zwlaszcza, kiedy widze kogos, kto chce mi sie wcisnac "na chama". Nie mam zadnych emblematow i nic "sugerujacego" typu M-pakiet. Wygladam na normalne auto rodzinne i statystycznie najczesciej rozczarowywuje kierowcow audi w dieslu - taka moja obserwacja... ;)

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
statystycznie najczesciej rozczarowywuje kierowcow audi w dieslu - taka moja obserwacja... ;)

 

Uważaj żebyś się nie przejechał. Dwa lata jeździłem Audi A4 1,9tdi rocznik 2002 chipowanym na 172 KM. Teraz mam e39 535i i wcale nie jestem pewien czy lepiej się zbiera od A4. Proponuję nie brać na serio tego co podają wyniki fabrycznych testów bo to wielka bujda, a już najśmieszniejsze są te różnice o 0,1 czy 0,3 sek. Podrasowanym tdi bardzo ciężko jest nawet ruszyć bo koła buksują nawet na drugim biegu na suchym. Różnice dziesiątych sekundy ma w tym aucie ten sam kierowca na tej samej nawierzchni. Sprawdźcie sami jak naprawdę przyśpieszają wasze auta i idę o zakład, że będzie to przynajmniej o sekundę gorzej od danych fabrycznych. Tylko należy uwzględnić błąd wskazań prędkościomierza w przypadku 535 licznikowe 100 km/h to rzeczywiste 91 km/h. Dopiero powyżej 100 km/h 535 wyraźnie góruje nad każdym dieslem, a powyżej 200 km/h to już przepaść.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

1. Przede wszystkim w kazdym samochodzie masz inne przeklamanie predkosciomierza. U mnie na 100km/h mam 4km/h. Akurat u mnie czas 0-100km/h wyglada lepiej niz katalogowo (6.2-6.3s), ale byc moze gdzies robie blad w pomiarze. Ze znajomym, ktory ma 540iA przed liftem do 200km/h moge sie trzymac za reke.

2. Wyniki fabrycznych testow tej samej marki sa proporcjonalne wzgledem siebie. Roznica 0,3s nie jest smieszna jesli sobie wyobrazisz auta pedzace 100km/h. Jest to roznica umozliwiajaca calkowite wyprzedzenie. Roznice na skrzyni automatycznej tego samego auta na tej samej nawierzchni tego samego kierowcy sa na prawde minimalne.

3. Spokojna twoja glowa, na dieslu sie jeszcze nie przejechalem :duh: . Jedyny przypadek, kiedy szedlem rowno to z e60, zmieszany, ale usmiechniety kierowca e60 przyznal, ze ma 535dA. 535dA dla twojej informacji ma ten sam czas 0-100 w katalogu. A 1.9 diesel robiacy 6.4s 0-100... :lol: To pozostawiam uzytkownikom diesla - marzycielom, ktorzy wierza w "wydajnosc diesla", magnetyzery paliwa, ufo i tym podobne...

 

Jesli nie wiesz czy 535i lepiej sie zbiera niz twoje zczipowane 1.9tdi... To chyba cie uswiadomilem, badz... "Realista" :wink:

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
statystycznie najczesciej rozczarowywuje kierowcow audi w dieslu - taka moja obserwacja... ;)

 

Uważaj żebyś się nie przejechał. Dwa lata jeździłem Audi A4 1,9tdi rocznik 2002 chipowanym na 172 KM. Teraz mam e39 535i i wcale nie jestem pewien czy lepiej się zbiera od A4. Proponuję nie brać na serio tego co podają wyniki fabrycznych testów bo to wielka bujda, a już najśmieszniejsze są te różnice o 0,1 czy 0,3 sek. Podrasowanym tdi bardzo ciężko jest nawet ruszyć bo koła buksują nawet na drugim biegu na suchym.

 

Kolego te 172PS to dalej ponad 100PS różnicy... Nawet waga auta jak i umiejętności nie pomogą. W E39 nie czujesz tak przyspieszenia jak w A4. A to że się opony ślizgają "nawet" na 2-gim biegu to zasługa przedniego napędu.

I nie ma to jak "R"(rakieta) w BMW wersji "A" ... nie mogę, ciągle się z tego ryje :)

 

pozdrawiam

miłego weekendu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
statystycznie najczesciej rozczarowywuje kierowcow audi w dieslu - taka moja obserwacja... ;)

 

Uważaj żebyś się nie przejechał. Dwa lata jeździłem Audi A4 1,9tdi rocznik 2002 chipowanym na 172 KM. Teraz mam e39 535i i wcale nie jestem pewien czy lepiej się zbiera od A4. Proponuję nie brać na serio tego co podają wyniki fabrycznych testów bo to wielka bujda, a już najśmieszniejsze są te różnice o 0,1 czy 0,3 sek. Podrasowanym tdi bardzo ciężko jest nawet ruszyć bo koła buksują nawet na drugim biegu na suchym.

 

Kolego te 172PS to dalej ponad 100PS różnicy... Nawet waga auta jak i umiejętności nie pomogą. W E39 nie czujesz tak przyspieszenia jak w A4. A to że się opony ślizgają "nawet" na 2-gim biegu to zasługa przedniego napędu.

I nie ma to jak "R"(rakieta) w BMW wersji "A" ... nie mogę, ciągle się z tego ryje :)

 

pozdrawiam

miłego weekendu

Z ta wyrzutnia rakiet to faktycznie ci wyszlo :8) :cool2:

A jesli chodzi o konie mechaniczne - w zaden sposob nie przekladaja sie na przyspieszenie. W przypadku czasu 0-100 czy 0-200 liczy sie tylko i wylacznie moment obrotowy - to jest sila ciagu silnika. Moc przeklada sie na predkosc maksymalna. Dowodem na to moze byc pomiar pomiedzy moim 540iA a Volvo S80 2.9 BiTurbo. Oczywiscie pomimo katalogowego 6.2 Volvo pomiar 0-100 nie mial sensu ze wzgledu na zart konstruktorow w postaci przedniego napedu :lol: , zatem odrazu przystapilismy do pomiaru 100-200. Volvo mialo zmierzone 301KM, ja 287KM. Volvo 400Nm ciagu, ja 440Nm. Przy 180 myslalem, ze zrezygnowal a przy 230 nie bylem w stanie ocenic ile dlugosci samochodu nas rozni (ponad 8-10). Okazalo sie, ze wcale nie zrezygnowal :8) . Test oczywiscie powtarzany wielokrotnie, Volvo bylo w automacie.

 

PS. Jesli kolega zrobi z 1.9TDI 6.4s z 0-100, to nie wroze temu silnikowi wiele wiecej kilometrow niz jakies 20.000 :8)

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Ja jeszcze przypominam wszystkim ,że faktorem od przyspieszania nie jest ilość koni a moment obrotowy zaś PH to siła uciągu silnika/auta i nie ma faktycznego przełożenia na przyśpieszanie. Bo 2 te same silniki 1,6 jeden diesel a drugi benzyna ma rożne te wartości - benzyna więcej koni zaś wysokoprężny większy moment obrotowy i to właśnie on będzie lepiej przyśpieszał zaś przegra powyżej 100km/h bo ma już za słaby uciąg i prędkość maxymalną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.