Skocz do zawartości

Problem ze sprzeglem?! Brak pedalu sprzegla.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam problem ze swoim bmw 316i.

Pewnego dnia wsiadajac do swego auta poczulem a raczej nie poczulem zadnego oporu pod pedalem sprzegla wciskajac do wraca jak na sprezynie :/ , natomiast dzien wczesniej po przejechaniu okolo 150km nie dawal zadnych oznak awarii :/

 

Jak rozwiklac ten problem? wspomne, ze w zbiorniczku plynu dot4 jest do polowy bo tyle mialem, a pod autem nie mam jakis plam :/ wiec nie wiem co sie stalo ze nie rozsprzegla mi ukladu?

 

Dziekuje za odpowiedz...

Opublikowano
Najprawdopodobniej nie masz plynu w ukl.Musisz sprawdzic wysprzeglik przy skrzyni i pompke przy pedale hamulca czy nie ma tam sladow wycieku-najprawdopodobniej ktorys z tych elementow puszcza.
Opublikowano
musisz dokładnie sprawdzić, obejrzeć pompkę i wysprzęglik. Wyciek może być minimalny i działać nie będzie a ilości płynu są tam małe i plam może nie zostawiać. Pompka jest przy pedale, taka mała, a wysprzęglik na skrzyni biegów taki podłużny, rureczka do niego dobiega, obejrzyj dokładnie jedno i drugie, jak mokre to do wymiany :wink:
Opublikowano
Co do siłownika sprzęgła (wysprzęglika) to jeśli jest mokry to do wymiany ale pompka nie musi mieć objawu wycieku pnieważ w niej są dwie gumki . Jedna odpowiedzialna jest za zasysanie płynu ze zbiorniczka a druga za wytwarzanie ciśnienia (pchanie płynu do wysprzęglika) . Jeśli będzie uszkodzona ta druga to będzie przepuszczać płyn a wycieku nie będzie widać.
Opublikowano

To w jaki sposob sprawdzic co jest sprawne a co nie?

No i jesli jest lekko mokry wysprzeglik to do wymiany?

 

 

I powiem wam ze to sie stalo z dnia na dzien, w jednym dniu przejechalem 170 km wrocilem odstawilem auto.

Wsiadam rano i nie mam sprzegla , nawet nie zdarzylem odpalic :/

Opublikowano
Kolego jeśli będzie miał ci kto pomóc to zrób tak. Na otwót zbiorniczka płynu chamulcowego nałóż wąż o dużej średnicy (np. taki jak do chłodnicy) , dmuchaj w niego a druga osoba niech pompuje pedałem sprzęgła . Jesli pedał zacznie robić się twardszy i jak przestaniesz dmuchać zniknie twardość pedału to masz do wymiany pompkę.
Opublikowano
Chodzi o to aby tylko wspomódz pompce a nie tylko do sprawdzenia . Jeśli uważasz że to ci nie pomoże to wyjmij pompkę i sprawdź czy daje ciśnienie
Opublikowano

tzn pierw to spróbuje tak jak mowisz, podmucham w zbiornik :)

 

ale rozumiem, ze wtedy gdy bede dmuchal to w tym momencie sprzeglo bedzie troche twardsze?

 

ps. silnik ma byc odpalony?

Opublikowano
Śilnik nie musi być zapalony . Jeszcze jednym sposobem możesz sprawdzić odkręcając wysprzęglik od skrzyni z dwóch śrubek , wciśnij bolec który z niego wystaje do oporu a druga osoba niech naciśnie na pedał spszęgła (zaznaczam że bolec musisz trzymać wciśnięty cały czas). Jeśli bolec niebędzie się wysuwał to pompka do wymiany.
Opublikowano
No ale w tym drugim sposobie to jesli odkrece wysprzeglik i naciskajac sprzeglo on niebede reagowal, to nie jest to jednoznaczne iz nie dziala pompka, ale mogl sie uszkodzic wysprzeglik :/
Opublikowano
Jeśli będzie uszkodzony wysprzęglik to będzie z niego wyciekał płyn. A jeśli wysprzęglik nie reaguje na wciśnięcie pedału spszęgła to pompka do wymiany
Opublikowano

A w jaki sposob mogl mi sie sam zapowietrzyc sprzeglo czy tez wysprzeglik?

 

No i skad bedzie wyciekal ten plyn z wysprzeglika, ze bede mial pewnosc ze awaria lezy po winie wlasnie wysprzeglika i jak to spr czy on jest sprawny?

 

Bo pierw to chce odpowietrzyc uklad bo mam minimum plynu i moze dlatego sie zapowietrzyl :/

Opublikowano
Z wysprzęglika płyn może wyciekać tylko z tej strony co jest bolec który wysprzęgla. Tam jest koronkowa podkładka która trzyma gumkę osłaniającą a dalej jest tłoczek z uszczelniaczem gumowym i sprężyna . Jeśli ten uszczelniacz gumowy jest uszkodzony to będzie przepuszczał płyn w stronę bolca . A płyn jeśli jest wyżej niż wężyk zasilający pompkę to sprzęgło nie jest zapowietrzone ale spróbować odpowietrzyć możesz
Opublikowano
Powiedz kolego czy samochód stoi w garażu czy na zewnątrz i jaka jest temperatura powietrza? Ja miałem taki sam problem. Pogadałem z mechanikiem i okazało się, że zamarzła jakaś gumka uszczelniająca, która coś tam skleiła. Wstawiłem furke do garażu, odpaliłem silnik, żeby trochę się nagrzało. Po godzinie czy dwóch pedał zaczął stawiać opór. Kilka pchnięć, później krótka przejażdżka i wszystko wróciło do normy. Dodam, że tego dnia było jakiem -15 stopni i dnień wcześniej też wszystko było ok.
Opublikowano

Wiesz co caly czas jest na minusie :/

jak wrocilem samochodem to w ta noc byl przymrozek i caly czas ta temperatura okolo -8 sie utrzymuje :/

 

A wiesz co to za gumka?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.