Skocz do zawartości

320d Szum po uderzeniu kołem w krawężnik


bubba26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pod koniec zeszłego roku, postawiło mnie bokiem na drodze i w efekcie tego uderzyłem tylnim, prawym kołem w krawężnik.

Efekt:

- uszkodzona i pokrzywiona felga (właśnie ją odebrałem z renowacji 250 zł.)

- skrzywiony wahacz (na szczęście dolny, tzn. ten z dwóch płaskowników, taki długi z jakiegoś metalu ale udało mi się go wyprostować za pomocą dużego młotka i imadła, wygląda prawie jak nowy).

 

Podczas jazdy przez 10 dni na dojazdówce, non stop słyszałem z tylnego koła (tego uderzonego) szum zaczynający się tak od prędkości powyżej 30km/h.

Myślałem że to ta dojazdówka tak szumi. Dziś założyłem naprawioną felgę, ale szum nie ustał. Z tym że jest teraz zdecydowanie mniej intensywny oraz pojawia się się przy prędkości 50-60 km/h.

 

Podejrzewam że mi łożysko "strzeliło" w tym uderzonym kole.

 

Pytanie:

- czy mam rację, czy to może być również coś innego?

- jak zmienić łożysko w tylnim kole? (poproszę o jakieś wskazówki lub link do foto-relacji)

- zmienić tylko w jednym kole czy też w drugim (planuję auto sprzedać ok. marca-kwietnia)?

POZDRAWIAM

 

BMW E46 2002r. po lifcie 320d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Ty wiesz, jakie to było uderzenie. Jeśli felga miała kontakt z tarczą lub zaciskiem, to szumieć może hamulec. Wtedy zaobserwowałbyś nagrzewanie całej felgi po dajmy na to odcinku powyżej 2-3 km. Miałem coś takiego, szumiało pięknie, a koło było zauważalnie cieplejsze już po 1 km jazdy. Oprócz tego na pewno pojechałbym na sprawdzenie zawiechy i zbiezność. Takie nasuwają mi się wskazówki, choć osobiście obstawiałbym łożysko. Jego wymiany bym się nie podejmował bez ściągacza, przynajmniej takiego własnej roboty. Zważywszy, że łożysko i tak musisz nabyć, a samo przełożenie to koszt ok. 100zł.

 

Może ktoś miał podobne zdazrenie, to coś więcej napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Też mi się wydaje że to łożysko.

Jutro w drodze do pracy sprawdzę temperaturę koła jednego i drugiego.

Zawieszenie sprawdzałem już i tylko ten wachacz poprzeczny miałem do wymiany albo prostowania.

Zbieżność będzie ok, bo kierownica jest równo podczas jazdy, jak kiedyś kumpel Skodą rąbnął w krawężnik to miał lekko przekrzywione koło kierownicy i mu w serwisie zbieżność ustawiali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

użyj lewarka

podnieś koło i zakręć, może ociera blacha i felge, może to łożysko, może docisk hamulca, najszybciej i najłatwiej zdiagnozować.

pozdrawiam

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedż na stację diagnostyczną i sprawdź zbieżność osi tylnej , wystarczy przejechać przez płytę do kontroli ustawienia kół i zbieżność osi tylnej powinna być w granicach 2mm na plusie, bo po uderzeniu napewno coś sie poprzestawiało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tylnej osi masz nie tylko zbieżność ale jeszcze pochylenie koła ;) jedz gdzies na stacje gdzie maja sprzęt beissbarth'a czy jakos tak ;) i niech CI ustawią całą geometrie auta ;) to kosztuje okolo 150zl... a bedziesz wiedzial ze zostawiasz 2 ślady i opony sie dobrze do asfaltu układają...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.