Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

niedawno kupilem 740iA za pare dni bede wymienial olej i nie wiem do konca jaki kupic

BMW ma najechane 180 tys wiem ze jakis czas od zakupu napewno zalewany byl castrolem 5w/30 (naklejka)

jednak od przebiegu 120 tys samochod byl serwisowany w stacjach o ile dobrze zrozumialem tylko zajmujacymi sie BMW (nie fabryczny serwis) ostatnia naklejka jest z przebiegu 171 tys i zalany byl olej 10w/40 firmy MOTOREX (szwajcarski producent)

problem polega na tym ze firma ta produkuje oleje o tej specyfikacji i syntetyczne i pol syntetyczne i teraz niewiem jaki olej zalac

generalnie moj mechanik zaleca jezeli nie jest sie niczego pewnym do koca zalac pol syntetyk 10w/40 castrol magnatec jednak ja wolal bym wlac olej syntetyczny 10w/60 tez castrola edge sport (mechanik nawet mowi ze wlasnie taki leje wszystkim klientom ktorzy serwisuja u niego swoje bmki od jakiegos czasu i wiedza co i jak)

dodam ze silnik delikatnie ale to delikatnie poci sie z pod pokryw zaworow ale bede to wymienial mysle w marcu wiem tez ze delikatnie poci sie z tylu silnika ten zymering czy jak to sie nazywa miedzy skrzynia a silnikiem ale takze zrobie to przy wymianie uszczelek dekli zaworowych

 

doradzcie mi jaki olej kupic bo juz sam niewiem jest ich taki wybor

Opublikowano
Wejść na stronę CASTROLA wpisać model i wiadomo jaki olej. Tylko syntetyk i to 0W/40 i 0 lub 5W/30 szczególnie jeśli są VANOSY. Takiego mechanika to gonić. To, że się poci pod pokrywą zaworów to częste (trzeb będzie wymienić uszczelki).
Opublikowano

Mechanik akurat jest chyba najleprzy w Warszawie bardzo polecany na forum

to ze fabryka leje takie oleje to wiem ale klopot jest w tym ze silnik ma swoj przelot juz i niewiem jak dlugo lano ten olej 10w/40

Opublikowano
Ja tam w 15 letniej e-32 przeszedłem na syntetyk i było ok. zero ubytków. Jeżeli były zalewane półsyntetyki dobrej jakości to nie ma problemu aby przejść na syntetyczny.
Opublikowano
wsumie przejscia na syntetyk jestem pewny tylko niewiem do konca jakiej lepkosci ten 10w/60 wydaje mi sie ciekawym wyjsciem
Opublikowano
Ja zalewam 0W40 Castrolem oba auta. Wcześniej w E39 i E32 stosowałem 5W50 Mobila. Przy vanosach lepiej jest lać 0W lub 5W no i mamy niezłą zimę, a to najlepsze oleje na taką temperaturę.
Opublikowano
odnośnie wymiany tego Twojego zimeringu między silnikiem a wałem a dokładniej między skrzynią a wałem kosz tego jest 500 zł + zimering.
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano
a ja ci bym proponował olej shela 5albo 5w40 /10w oznaczeniem jak dobrze pamiętam Sw jak zle napisałem to niech ktos mnie poprawi jest drogi ale polecam:)
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Co osoba to inne preferencje.

Ten silnik zostal zaprojektowany na olej syntetyczny i jest to podane w instrukcji obslugi samochodu.

BMW zaleca olej o specyfikacji API SH lub wyzszej, SAE 0W-30, 40 lub 50, SAE 5W-30, 40 lub 50.

Jesli chodzi o marke to odradzam rozlewanego w Polsce Mobila oraz Castrola.

Polecam Texaco poniewaz nie jest rozlewany w kraju, importuje sie go w 200 litrowych beczkach, sprzedaja go warsztaty samochodowe (32 zl/L).

Kiedys uzywalem polskiego Mobila 1 ale silnik slabo pracowal i byl brudny pod pokrywa zaworowa.

Od 8 lat uzywam Texaco 5W-30 lub 40 i jest czysto w silniku, silnik na mrozach odpala od 1 dotkniecia.

 

Do 740 potrzebujemy 7.5 L oleju.

 

Co do uszczelki pod pokrywa zaworow to jest to zmora w silnikach V8 M60, M62 i M62TU (z Vanosem). Uszczelka puszcza olej do swiec zaplonowych, czasami zalewa je (u mnie utonela swieca cylindra 4, 7 i 8) powodujac problemy z uruchomieniem silnika.

Jezeli zauwazycie pocenie sie do okola swiec to koniecznie trzeba wymienic uszczelke (100 zl/szt). W skrajnych przypadkach moze to doprowadzic do uszkodzenie cewek zaplonowych a to juz wiekszy wydatek.

 

Pozdrawiam,

Jacek

Opublikowano
BMW zaleca olej o specyfikacji API SH lub wyzszej, SAE 0W-30, 40 lub 50, SAE 5W-30, 40 lub 50.

Polecam Texaco poniewaz nie jest rozlewany w kraju, importuje sie go w 200 litrowych beczkach, sprzedaja go warsztaty samochodowe (32 zl/L).

 

Dla osób majacych jakiś kontakt w D, bądź tam jeżdżących mogę polecić http://cgi.ebay.de/Original-BMW-Motoroel-5W30-LL-04-8X1-Liter-5W-30-5W-30_W0QQitemZ180477231734QQcmdZViewItemQQptZAutopflege_Wartung?hash=item2a05480276

Wychodzi z transportem na terenie Niemiec 25,00zł za litr

 

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.