Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem z moją betką otóż gdy jade auto nie grzeje się natomiast gdy stane na światłach lub w korku auto zaczyna się grzać,aż wywala wode co to może być?????? Proszę o porade
Opublikowano

Cześć

no i tu znów historia się powtarza, że w mojej becie też to przeżyłem i mam to za sobą. Najprawdopodobniej

padło ci visco które nie napędza ci wentylatora chłodnicy podczas postoju na co momentalnie reaguje czujnik

temp. no i samemu silnikowi też jest wtedy za gorąco. Nasze M30 tego nie lubią wiec sprawdź czy podczas

gdy temp wyjdzie minimalnie za połowę czy wentylator już dmucha . .. .nie myl tego z kręceniem bo ten wentylator zawsze się trochę kręci :) jeżeli nie poczujesz charakterystycznego podmuchu spod maski gdy

ją otwierasz i stajesz na wysokości chłodnicy to znaczy że o jest to :wink: Najprawdopodobniej. ..

bo nic innego mi do głowy nie przychodzi.

 

PS sprzęgło wiskozowe najlepiej kupić nowe nie jest wcale drogie ja dałem 120 zł a 150 chcieli za używke...

Opublikowano
Witam no właśnie miałem dopisać apropo visco u mnie kręci się cały czas tak samo jak włącze silnik zaczyna się kręcić i cały czas kęci się tak samo nie przyśpiesza ani nie zwalnia, One czasami nie powinno tak działać że jak wciśnie się gaz to nie powinno przyśpieszać????????? Jak tak miałem w e30 i e36 że jeżeli nacisołem na gaz wisko momentalnie przyśpieszało??????????? Prosze o odp
Opublikowano
u mnie w mieście akurat go nie przegrzeje bo u mnie jak są światła to stane na 2 min góra a teraz nim nie jeżdże bo jest u gazownika u wymiany instalki gazowej.... Zaraz jak ją dostane to to wymienie. A tak to jeteście pewni że to jest te sprzęgło wiskotyczne????????
Opublikowano
A tak to jeteście pewni że to jest te sprzęgło wiskotyczne????????

Moim zdaniem może też być pompa wody,która na wolnych obrotach nie działa tak jak powinna,poprostu nie ma już takiej wydajności.Miałem kiedyś taki problem,że grzał mi się na wolnych obrotach i do tego na wolnych nie leciało ciepłe ogrzewanie,ale wystarczyło,że potrzymałem go trochę na obrotach i wszystko wracało do normy.Nie wiem czy w naszych Buniach też tak się może dziać,bo mamy pompkę wspomagającą,ale też weź taką opcję pod uwagę.Pozdrawiam!

Opublikowano

Nie wiem jak jest w BMW bo jest to moje pierwsze autko z tej marki ale np. w MERCU dało się regenerować visco.

W visco znajduje się olej silikonowy. Gdy z czasem go ubywa (a nie da się tego uniknąć) visco przestaje działać. Wiatrak i tak się będzie obracał natomiast nie będzie to taka prędkośc obrotowa wymuszony przełoyw powietrza wystarczająco oddziaływał na chłodnicę a w efekcie schłodzić płyn. Kolega z forum mercedesa dokupił taki specjalistyczny olej w serwisie bodajże SCANIA, 18zł za malutką buteleczkę - lepkość 3000 lub 5000. Uzupelnia się zdejmując blaszkę bimetalową, wyjmując bolec i wciskając olej poprzez strzykawkę. Autko śmiga już dwa lata i zero problemów z visco, a temperaturę trzyma idealnie nawet w największych warszawskich korkach.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dobrze , że wspomnieliście o pompie wody , ponieważ mam podobny objaw ( wprawdzie to E23 ale też M30) i na dzień dobry wymieniłem Visco na nowe ( Sachs'a) i nie przyniosło to efektu i męczy mnie to poważnie . Teraz wiem jaka moze być tego przyczyna :wink: .

A na mwrginesie , to kilka dni temu wymieniłem pompę wody w e28 ( Rouville) i wyszło 150 zł za pompę i 200 zł robocizna :wink: .

Opublikowano
Mam pytanie, otóż gdy kupiłem swoje e32 M30B35 za groma nie moglem jej odpowietrzyć, próbowałem absolutnie wszystkiego ale diagnoza była jedna - wydmuchana uszczelka pod głowicą i tak rzeczywiście było. Jednakże podczas mojej podróży po różnych mechanikach i poradach jeden zacny znachor który rzekomo cale życie siedzi w BMW powiedział mi że w przypadku tego silnika to na bank albo pęknięta głowica albo blok silnika gdyż sama uszczelka to rzadkość. Teraz już wiem ze to jednak była uszczelka ale czy miał on rację czy po prostu chciał mnie naciągnąć na cały silnik który odziwo miał akurat na sprzedaż?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.