Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z nowo zakupionym autem, tak jak tytule silnik m47n 320d 150hp.

Samochód kupiłem 3 dni temu, sprzedawca odrazu zaznaczył , że ako do wymiany i że słabo odpala przez to. Poprosiłem go żeby podładował przed moim przyjazdem. Przyjechałem, silnik zimny odpalił po chwili kręcenia. Jeździłem nim cały dzień, kilka razy gasiłem i odpalałem, wszytko idealnie. Silnik równo pracował nic nie kopcił, wszystko ok. Rano wsiadłem do auta i już nie chciał odpalić krecił normalnie ale nie odpala, nawet na podłączonym prostowniku nic.

Czy możliwe ze pompka paliwa siadła? Bo po przekręceniu w ogołe jej nie słychać. filtr paliwa podobno wymieniony jest. czy możliwe żeby cos sie popsuło przez noc w stojącym samochodzie? :)

Może woda się skropliła , zamarzła w przewodach?

Jakieś pomysły?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko jest możliwe. Przy kręceniu nie zapala się kontrolka od DSC i ABS ?? Jeżeli tak to aku na 100% do wymiany jeżeli nie ... no cóż, może być pompa, wtryski ....i wiele wiele innych rzeczy. Nigdy nie licz na uczciwość sprzedawcy bo każdy mówi że coś robił jak nie ma na to faktur to traktuj to jako opowieści dziwnej treści.
Krzysztof
Opublikowano
Wszystko jest możliwe. Przy kręceniu nie zapala się kontrolka od DSC i ABS ?? Jeżeli tak to aku na 100% do wymiany jeżeli nie ... no cóż, może być pompa, wtryski ....i wiele wiele innych rzeczy. Nigdy nie licz na uczciwość sprzedawcy bo każdy mówi że coś robił jak nie ma na to faktur to traktuj to jako opowieści dziwnej treści.

 

Faktycznie zapala się kontrolka DSC i ABS, ale sprawdziłem na aku z innej BMW 318 TDS, tyle , że o trochę słabszych parametrach i również te kontrolki się zapaliły, być może , że tamto ako za słabe na ten silnik.

 

Czy przy akumulatorze podłączonym do prostownika tez by miał kłopot z odpaleniem?

Jutro zorganizuję porządny akumulator.

 

Dzięki za odpowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
akumulator to nie za bardzo. Jak jest padnięty to silnik nie bedzie kręcił. A wspomniałeś że silnik kręci normalnie tzn że akumulator jest mocny i sprawny. jak by był słaby to by ciężko kręcił. Rozrusznik przy rozruchu bierze ponad 1kw prądu wieć jeśli akuś byłby słaby to raczej by nie kręcił normalnie prawda...????
Opublikowano

prostownik nie zastepuje aku wiec na podłaczonym nie bedzie miało znaczenia przy zapalaniu. prostownik ładuje aku a nie słuzy do odpalania auta, prad ładowania jak i maksymalny mozliwy pobór pradu z prostownika jest o wiele wiele mniejszy niz prad pobierany w czasie rozruchu auta szczególnie na mrozie.

Ale jezeli kreci to aczej nie wina aku

Mozna łatwo sprawdzic zwykłym multimetrem jakie jest napiecie aku i ile siada w momencie kręcenia rozrusznikiem. jezeli jest spada do 10 v to aku jest do bani.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz.

Dzisiaj sprawdzę multimetrem, jeśli to nie aku to dlaczego podczas kręcenia zapalają się kontrolki ABS i DSC to normalne?

Jeżeli to nie aku to co, skoro wcześniej wszystko było ok, a po nocy rano już nie odpalił?

Opublikowano

może też być wina rozrusznika który stawia za duży opór !! ja ostatnio przy tych mrozach dawałem właśnie rozrusznik do regeneracji no i przy okazji zmieniłem aku na nowy i jest ok!

ale u Ciebie będzie co innego ponieważ kręci ale nie odpala ! Wyciągnij filtr paliwa i zobacz czy w puszce jest paliwo....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Ja zacznę od wymiany akumulatora, za kilka chwil jadę po nówkę żeby mieć pewność, że aku na pewno nie stanowi tu problemu. Jeśli nie pomoże to będę szukał dalej.

Czy w waszych Bmw z tym samym silnikiem co mój m47n słychać tą pompę, która znajduje się pod siedzeniem kierowcy?Bo u mnie nic nie słychać. filtr paliwa wymieniony jest. Paliwa full w zbiorniku mam. Samochód stoi na zewnątrz, więc może mróz trochę mu przeszkadza:) do tego słabe ako, trochę pokręciłem, a słyszałem , że jak na słabym aku się go męcz to później jest problem z odpaleniem?? czy to raczej pomówienia? :?

Opublikowano

Nie chcę być złym prorokiem, ale chyba trafiłeś na ordynarnego sprzedającego...

 

Zapewne miał świadomość, że usterka jest poważniejsza niż akumulator....

 

To, że auto nie kręci, a tak jest najczęściej w M47N oznacza, że padnięte są wtryski / jeden lub kilka /

 

Bardzo często komputer tego nie wykryje bo przelewają górą.....

 

Niestety do ostatniego kwartału 2003 roku model 320d M47N miał z tym DUŻYYYY problem......

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano
hej pompa paliwa pod siedzeniem kierowcy po przekreceniu zaplonu jest slyszalna. jak jej nie slyszysz to cos z nia. sprawdz bezpieczniki, pogrzeb troche i watpie zeby byly padniete wtryski jak pisal kolega wyzej.
Opublikowano

Wszystkim dziękuję za pomoc,

Sprawa rozwiązana:), cieszę się niesamowicie.

Co się okazało, że pompa faktycznie nie działała. Sprawdziliśmy bezpieczniki, wszystkie były ok.

Pompa na krótko podłączona i odpalił odrazu.

Co się okazało za schowkiem są przekaźniki, wystarczyło poruszyć tym od pompy , po prostu zaśniedział, ruszyłem i pali jak rakietka:)

Teraz jestem w pełni zadowolony z zakupu, autko w stanie idealnym pod każdym względem :)

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.