Skocz do zawartości

jakie oponki na felgi 18 cali na lato szukac?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

pomału przymierzam sie do poszukiwań felg i opon na wiosne...

felga juz zdecydowane ze to bedzie M Pakiet

ten wzór

http://moto.allegro.pl/item855928276_oryginalne_alufelgi_kola_bmw_e60_e61e39_m5_18.html

 

i tak sie zastanawiam jakiej szerokosci opony szukac do 18 calowej felgi?

jest to 2,0 benzyna 170 koni

teraz mam 16 cali zimowe star spoke szerokosc 225/55/16

 

i jak tak patrze po aukcjach to niektorzy maja zalozone 245 szerokosc na 18 cali a inni juz 225

oczywiscie wole zostac przy opcji 225 ale jaką dobrac wysokosc?

nie chce wsadzic walców zeby ledwo sie toczył...

uważam ze do tego silnika 225 i tak maks

co radzicie chłopaki?

Opublikowano

Mam na takich kołach na lato założone 245 i jakoś te moje dwa litry sobie radzą. Jedyne czego bym nie brał, zamawiając ponownie samochód to opony runflat, bo na dziurach robi się naprawdę niemiło w połączeniu z utwardzonym zawieszeniem, ale to inna historia. Na zimę mam oponki 225/16 i nie widzę różnicy w dynamice. Może to przyzwyczajenie :D

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeżdżę na tej feldze na lato 245/40/18 RSC i nie narzekam. Owszem jest nieco twardszy niż na zimowej 17" RSC.

Opony Goodyear NCT5, wg mnie sprawują się dobrze.

Zajrzyj również na tą stronkę http://felgenkatalog.auto-treff.com/ wybierz felgę i rozmiar opony możesz sprawdzić. Pozdr!

Opublikowano
Jeżdżę na tej feldze na lato 245/40/18 RSC i nie narzekam. Owszem jest nieco twardszy niż na zimowej 17" RSC.

Opony Goodyear NCT5, wg mnie sprawują się dobrze.

Zajrzyj również na tą stronkę http://felgenkatalog.auto-treff.com/ wybierz felgę i rozmiar opony możesz sprawdzić. Pozdr!

 

 

stronka super\

wynika z niej ze na 8 calową 18-stkę musze zapakowac 245/40/18 czyli bardzo niska ale zeby wszystko było ok to widocznie tak musi byc... sprawdzilem swoje 16 i rozmiar sie zgadza wiec cos w tym jest:D

 

zastanawiam sie tylko jak to bedzie wygladac jak wpakuje 18 cali a chcialem nawet 19 na seryjny zawias... czy nie bedzie wygladał jak wóz drabiniasty podniesiony do góry

Opublikowano

Mam felgi 18 cali (właśnie m-pakietowe) z oponkami 245/40 i do tego seryjne zawieszenie i wygląda super. Także nie bój się o wygląd.

Na wiosnę będę zmieniał opony, ale już napewno nie runflaty. Są jednak twardsze a przy niskim profilu jednak na dziurach mocniej tłucze.

Opublikowano (edytowane)

witam,

 

jezeli 225 w 18'' to profil jaki powinienes zalozyc to 40 czyli 225/40/18. Jezdzilem na takich na 8'' feldze i było naprawde dobrze. Jezeli chcesz to moge ci odsprzedać nigdy nie zakladane letnie opony 225/45/18 Yokohama (chyba advant sport jak dobrze pamietam - nie chce mi sie do garazu zasowac aby sprawdzic dokladnie.. :wink: ) ktore zakupiłem z mysla o swoim e60 na nowy sezon, zdecydowalem się jednak sprzedać auto i zostały mi same opony gdyż klient planowal zalozyc w niej 19''. Co do ceny mozemy sie dogadać z pewnością stratny na tym nie będziesz, bo one na nic mi sie nie zdadzą a tylko zajmuja miejsce w garazu. jak cos to PRIV. pozdr:)

Edytowane przez orangio
Opublikowano

Ja mam straszny dylemat z tym - mam felgi wzór 124 18" i brak kapci (wykończyłem je aż do rozwarstwienia). Zastanawiam się co zrobić:

 

1. Kupić nowe kapcie na te felgi - zdecydowanie nie ranflaty - pytanie czy to cokolwiek da w kwestii komfortu - w tej chwili jeżdżę na 17" zimówkach ranflat i komfort jest duużo wyższy niż na letnich 18"

2. Sprzedać felgi, kupić 17" i nowe kapcie 225/45/17

3. Zostawić jak jest - wymienić komplet opon z tyłu na takie same - Dunlop SP01 runflat.

 

Nie wiem jak duży będzie tradeoff komfort vs właściwości trakcyjne przy opcji nr 2...

 

Kal

Opublikowano
jeśli masz opcję awaryjną w postaci koła zapasowego/dojazdówki czy assistance to bez zastanowienie kupiłbym nowe opony na te felgi 18 cali co masz. Auto zdecydowanie fajniej wygląda. Jeśli jeżdziłes do tej pory na run flatach i jeśli zmienisz na zwykłe opony to zdecydowanie odczujesz poprawe. U mnie bardziej komfortowo jeżdzi sie na zwykłych oponach na 17" niz na run flatach na 16"

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Czyli opcja 1. Pytanie co mam w takim razie wybrać?

 

Moje typy:

 

Bridgestone Potenza RE050

Goodyear Eagle F1 asymetryczne

Pirelli PZero

 

Kal

Opublikowano

Miałem Goodyeary Eagle F1 Asymmetric 225/40/18 i to były najlepsze opony jakie użytkowałem, obecnie na lato mam ContiSportContact 2 i już nie są tak dobre, szczególnie na mokrym tamte wygrywały.

 

A co do autora tematu to mam takie felgi w e46 Coupe i nigdy więcej nie kupiłbym tego wzoru. Czyszczenie ich to po prostu porażka. W dodatku w tych zakamarkach ten brud po jakimś czasie zalega i nie sposób tego doczyścić. Moje w niektórych miejscach zrobiły się tak jakby pożółkłe i nie wiem już czym doprowadzić je do idealnego stanu. Zaznaczam, że mówię o oryginalnych felgach jeśli ma to jakieś znaczenie.

Opublikowano
Miałem Goodyeary Eagle F1 Asymmetric 225/40/18 i to były najlepsze opony jakie użytkowałem, obecnie na lato mam ContiSportContact 2 i już nie są tak dobre, szczególnie na mokrym tamte wygrywały.

 

Ja miałem w innym aucie F1ki - ale te klasyczne i także były rewelacyjne, ale z tego co widzę, to chyba te asymetryczne są lepsze... jak oceniasz takie kwestie jak zachowanie na mokrym, hałas i ścieralność?

 

Kal

Opublikowano
Właśnie zapomniałem dopisać ale w moim mniemaniu tamte Goodyeary dość szybko się zużywały w porównaniu z np. ContiSportContact2 czy Goodyear NCT 5 Runflat, które to z kolei były najgorszymi oponami jakie miałem. NCT 5 na mokrej nawierzchni to po prostu tragedia.
Opublikowano
Miałem Goodyeary Eagle F1 Asymmetric 225/40/18 i to były najlepsze opony jakie użytkowałem, obecnie na lato mam ContiSportContact 2 i już nie są tak dobre, szczególnie na mokrym tamte wygrywały.

 

A co do autora tematu to mam takie felgi w e46 Coupe i nigdy więcej nie kupiłbym tego wzoru. Czyszczenie ich to po prostu porażka. W dodatku w tych zakamarkach ten brud po jakimś czasie zalega i nie sposób tego doczyścić. Moje w niektórych miejscach zrobiły się tak jakby pożółkłe i nie wiem już czym doprowadzić je do idealnego stanu. Zaznaczam, że mówię o oryginalnych felgach jeśli ma to jakieś znaczenie.

 

za każdym razem przy myciu trzeba używać preparatu do czyszczenia felg, z marketowych polecam środem firmy NIGRIN, Warto też kupić specjalną szczotkę do mycia felg firmy Vikan. teraz Mycie felg tym sprzetem idzie szybko i przyjemnie.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Czyli opcja 1. Pytanie co mam w takim razie wybrać?

 

Moje typy:

 

Bridgestone Potenza RE050

Goodyear Eagle F1 asymetryczne

Pirelli PZero

 

Kal

 

Bridgestone RE050 - dość twarde opony z tego co piszą użytkownicy. osobiście nie mam porównania z innymi ale też jestem zdania, ze sa twarde

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.