Skocz do zawartości

[e39 530dA] uszkodzony przekaźnik czy świece ?


_RAZOR_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

1. Mam następujące błędy w Inpie (błąd występuje notorycznie gdy odpalam zimny silnik).

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3484548656290e25.html

http://images42.fotosik.pl/153/3484548656290e25.jpg

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d1f59c6111691f5.html

 

http://images37.fotosik.pl/237/8d1f59c6111691f5.jpg

 

 

Chciałbym wykluczyć jedną z możliwości : 1) Czy jest temu winny przekaźnik świec żarowych ( ostatnio oglądałem go nie wygląda na uszkodzonego przynajmniej wizualnie ). 2) lub może są uszkodzone świece żarowe. Podobno z mojego sterownika silnika po blędzie można dojść która świeca szwankuje?.

Z zapalaniem nie ma problemu bo zawszę czekam na dogrzanie świec a w silne mrozy nawet dogrzewam je 2 razy. Jeśli chodzi o moc też jest wszystko w należytym porządku.

 

2. Mam jeszcze jedno pytanie nie związane z tematem ale jest to bardzo denerwujące. Mianowicie co jakiś czas wyskakuje mi komunikat na OBC, Check coolant level. Czyli odnosi się to do poziomu plynu chlodniczego. Jest w normie!. Oraz płyn został wymieniony przed zimą na nowy ( odpowietrzony i zmieniony korek od zbiorniczka wyrównawczego i wszystkie termostaty). Temp płynu jest stala (po nagrzaniu 90C) i ciśnienie w normie. Czy winny jest jakiś czujnik jeśli tak to, który?.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same świece możesz łatwo sprawdzić, odłącz od nich przewody. Po kolei miernikiem ustawionym na amperomierz łącz je z "+". Jeżeli pokaże prąd (jakieś 20-30A) to znaczy, że świeca jest ok, jak nie ma przejścia to śmieć. Metoda prymitywna ale skuteczna.
www.nowak-motocykle.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety przy tej metodzie potrzeba zdemontować kilka elementów :cry: co zajełoby mi dużo czasu a nawet oplacalo by sie prowizorycznie juz przy sprawdzaniu je wymienic bo zabawy pewnie troche jest żeby się do nich dostać. No chyba, że ktoś z kodów błędów z inpy potwierdzi ich niesprawnośc to wtedy nie będe miał wyboru.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem świece odpinając wtyczke z przekaźnika i dokonałem pomiaru rezystancji (ustawione na 20K) 1. 17,83 2. 0,13 3. 0,65 4. 3,36 5. 4,18 6. brak. Czyżby wszystkie świece były w nienajlepszej kondycji a 6 jest uszkodzona ? :mad2: . Chyba, że ta metoda sprawdzania jest nie miarodajna?. Jak mogę sprawdzić je inaczej. Nie mam amperomierza z bocznikiem.

 

http://images49.fotosik.pl/242/17c199845878526e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siece najlepiej sprawdza się wykręcając jedna po drugiej i na zworę do + aku nie ma lepszej i prostszej metody która daje 100% gwarancje . kiedyś tez tak robiłem jak opisujecie ,po wykręceniu okazało się ze była spalona i robiła zwarcie . no i świecę najlepiej wymieniać kompletem.pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku uszkodzone okazały się świece ( wszystkie ). Po wymianie błąd już nie występuje. Samochód zapala niby tak samo(czyli bez problemu) ale poczekam na większe mrozy to powinna być różnica.

 

Ps co do innego mojego tematu nikt nie jest w stanie mi powiedzieć co tak hałasuje ?? http://w746.wrzuta.pl/audio/7qt9LdvpMPX/wspomaganie

 

bo zamierzam wymienic tą pompę ale nie wiem czy to ona wini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.