Skocz do zawartości

[e39 530dA] uszkodzony przekaźnik czy świece ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

1. Mam następujące błędy w Inpie (błąd występuje notorycznie gdy odpalam zimny silnik).

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3484548656290e25.html

http://images42.fotosik.pl/153/3484548656290e25.jpg

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d1f59c6111691f5.html

 

http://images37.fotosik.pl/237/8d1f59c6111691f5.jpg

 

 

Chciałbym wykluczyć jedną z możliwości : 1) Czy jest temu winny przekaźnik świec żarowych ( ostatnio oglądałem go nie wygląda na uszkodzonego przynajmniej wizualnie ). 2) lub może są uszkodzone świece żarowe. Podobno z mojego sterownika silnika po blędzie można dojść która świeca szwankuje?.

Z zapalaniem nie ma problemu bo zawszę czekam na dogrzanie świec a w silne mrozy nawet dogrzewam je 2 razy. Jeśli chodzi o moc też jest wszystko w należytym porządku.

 

2. Mam jeszcze jedno pytanie nie związane z tematem ale jest to bardzo denerwujące. Mianowicie co jakiś czas wyskakuje mi komunikat na OBC, Check coolant level. Czyli odnosi się to do poziomu plynu chlodniczego. Jest w normie!. Oraz płyn został wymieniony przed zimą na nowy ( odpowietrzony i zmieniony korek od zbiorniczka wyrównawczego i wszystkie termostaty). Temp płynu jest stala (po nagrzaniu 90C) i ciśnienie w normie. Czy winny jest jakiś czujnik jeśli tak to, który?.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano
Same świece możesz łatwo sprawdzić, odłącz od nich przewody. Po kolei miernikiem ustawionym na amperomierz łącz je z "+". Jeżeli pokaże prąd (jakieś 20-30A) to znaczy, że świeca jest ok, jak nie ma przejścia to śmieć. Metoda prymitywna ale skuteczna.
www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano
Niestety przy tej metodzie potrzeba zdemontować kilka elementów :cry: co zajełoby mi dużo czasu a nawet oplacalo by sie prowizorycznie juz przy sprawdzaniu je wymienic bo zabawy pewnie troche jest żeby się do nich dostać. No chyba, że ktoś z kodów błędów z inpy potwierdzi ich niesprawnośc to wtedy nie będe miał wyboru.
Opublikowano

Sprawdziłem świece odpinając wtyczke z przekaźnika i dokonałem pomiaru rezystancji (ustawione na 20K) 1. 17,83 2. 0,13 3. 0,65 4. 3,36 5. 4,18 6. brak. Czyżby wszystkie świece były w nienajlepszej kondycji a 6 jest uszkodzona ? :mad2: . Chyba, że ta metoda sprawdzania jest nie miarodajna?. Jak mogę sprawdzić je inaczej. Nie mam amperomierza z bocznikiem.

 

http://images49.fotosik.pl/242/17c199845878526e.jpg

Opublikowano

cześć.

ja moę nie na temat ale widzę, że wymieniałeś termostaty. ja właśnie też muszę i powiedz dlaczego mam wymienić oba skoro AGR jest ok?

Opublikowano
Wymieniłem 2 bo kupiłem 2 :). Też miałem sprawny ten od chłodnicy spalin. A główny był wyrwany z oprawy pewnie gdyby nie to też byłby sprawny.
Opublikowano

miałem (mam) identyczny komunikat w Inpie wymieniłem sterownik świec i ......lipa jest to samo

czyli zostają świeczki

GOLD CZEJJJN
Opublikowano
siece najlepiej sprawdza się wykręcając jedna po drugiej i na zworę do + aku nie ma lepszej i prostszej metody która daje 100% gwarancje . kiedyś tez tak robiłem jak opisujecie ,po wykręceniu okazało się ze była spalona i robiła zwarcie . no i świecę najlepiej wymieniać kompletem.pozdro.
Opublikowano

W moim przypadku uszkodzone okazały się świece ( wszystkie ). Po wymianie błąd już nie występuje. Samochód zapala niby tak samo(czyli bez problemu) ale poczekam na większe mrozy to powinna być różnica.

 

Ps co do innego mojego tematu nikt nie jest w stanie mi powiedzieć co tak hałasuje ?? http://w746.wrzuta.pl/audio/7qt9LdvpMPX/wspomaganie

 

bo zamierzam wymienic tą pompę ale nie wiem czy to ona wini.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.