Skocz do zawartości

Świeżo Kupione BMW Problemy


michuer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :) , z uwagi że jestem tu Nowy i własnie kupiłem swoje pierwsze Bmw z którym smigam już od kilku dni ,w związku z tym mam kilka pytań.

 

1. Obecnie mam koła na alufelgach 15 ,mam tez komplet opon zimowych na stalówkach czy sruby z alu podejdą do stalowek?

2. Samochód kupiłem w komisie i facet mi powidział że olej jest do wymiany ( na badylku jest go mało niewiele brakuje do minimum ale po zapaleniu stacyjki mam jeszcze 3 zielone paski czyli wydaje mi sie ze był zmieniany , w silniku jest kartka że olej był wymieniany w 2008 roku ale może byc stara nie wiem jakiego oleju poprzedni własciel stosował poza tym ze był on 10w40 ( czy zmieniajac marke można coś spierniczyć?).

3. Przyszła zima i ostre mrozy samocód pali od reki ale ostatnio zauważyłem falowanie obrotów zaraz po zapaleniu miedzy 05- 08 , po chwili się stabilizuje . nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły . Co jest tego przyczyną ? Logika wskazuje na silniczek krokowy ale pewnie macie lepsza wiedze niz ja . Do tego przez chwilę silnik chodzi głosno po chwili jest juz ok .( jak diesel).

4. Czasami pali mi się lapka która syganlizuje wymiane klocków ale tym tematem zajme sie po swietach.

5. Co ewentualnie moge sprawdzic ,dodam że jest to super furka i zamierzam nia troszke pojedzic :)

PS . Jestem z Dąbrowy Górniczej jakby ktoś był mi sprawdzić swoim okiem czy wszystko ok byłbym wdzieczny

z Góry dzięki za odpowiedź pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Sruby podejda czesto alusy przykrecane sa orginalnymi srubami

2.Kupiles auto wiec ten olej to dla zasady warto wymienic nie patrz ze moze byc ok tylko zmien :wink:

3.Logika cie narazie nie zawodzi :mrgreen:

4.no to klocki won :norty:

5.Sprawdz kompresje/wymien swiece

sprawdz pompe wody

visco

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok

Olej wymienie z filtrami , ale jaki elf czy mobil 1

Wymienie rozrzad z pompa wody oraz paki do alternatora i wspomagania , no i klocki

Silniczek krokowy to tez nie problem .

Ale dlaczego jak jest zimny to tak głośno chodzi czy to efekt mrozu ( tydzien temu jak go kupowałem nic takiego nie miało miejsca , wiem bo mechanik go sprawdzał i było ok ( podobno jak głosno chodzi na niskich obrotach to silnik do remontu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do migającej kontrolki klocków to mogą być padnięte klocki ale,,,wtedy kontrolka świeciła by cały czas ja stawiam na przerwany przewód,najlepiej zdejmij koło lewe tam jest czujnik sprawdz jak wyglądają klocki i poruszaj kabelkiem czujnika,bedziesz wiedział co jest grane,jak coś koszt czujnika ok 25zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda lambada ??

Czy ktoś jeszcze tak myśli ?

Po odpaleniu faluja obroty miedzy 05 do 08 jak jest 05 gwałtownie go podsysa do 08 tak zeby nie zgasł , takie odczucie , dodam że nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły , No i najwazniejsze jak nie było mrozu nie było problemu , teraz jest naszczescie za kilka dni odwilz to sprawdze .

No ale dlaczego głosno mi chodzi silnik około 1 minuty po zapaleniu ( mróz około -10) tzw zimny rozruch , jak właczam ogrzewanie to skrzeczy i piszczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak samochód był sprawdzany u mechanika zaraz po zakupie , i był zaskoczony ze wszsytko chodzi cicho , poza rozrzadem który nadaje sie do wymiany . Ogolnie nie miał żadnych zastrzeżeń . symboliczne wycieki spod półosi oraz skrzyni ale podobno to normalne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciek jest ze widac slad oleju , uszczelka zalatwi sprawę , mechanik strwierdził ze samochod wyglada lepiej 17 lat niz kilku letni fiat :) wiec to chyba dobrze , na co jeszcze powiniem uwazac , co sprawdzic zeby uniknąc kosztów ,

No i co z tym silnikiem czemu tak głosno chodzi , tak sie zastanawiam czy przypadkiem nikt nie wlał koncetratu do oleju zeby auto sprzedac ? Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz M40 więc jak klekotają zawory to masz padnięte i wytarte hydropopychacze ,wałek i dźwigienki. Możesz dokonać przeszczepu z M43 silnika .Poszukaj w moich postach a znajdziesz wszystko.jest taki pan Andrzej z Aleksandrowa Łódzkiego i on ci dokona modernizacji i silnik odżyje :mrgreen:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok coś się dzieje ale tylko na zimnym silniku teraz jak jest mróz , i tylko przez chwile, sprawdze jak nie bedzie mrozu , mechanik ogladał i uczulał na popychacze ale stwierdził że nie jest źle ,dziwne zeby po kilku dniach nagle cos sie stało ,zobacze jak bedzie cieplej czy efekt jest .

\Ma ktos jeszcze inne pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego michuer, miałem kiedyś E36 z silnikiem 318 M40 i klekot poranny to standard w tych silnikach. Co drugi model klekocze przy niskich temperaturach i mój egzemplarz też taki był i nic z tym nie robiłem. Autko z takim klekotem zrobiło ok 100tyś km i klekot sie nie powiększał ale jeśli Ci to przeszkadza można zrobić remont głowicy i wymienić wałek, popychacze hydrauliczne oraz zawory itd. Na początek proponuje aby Twój mechanik zdjął pokrywę zaworów, będzie tam taka rurka z której leje się olej na wałek rozrządu, niech mechanik tą rurkę dobrze oczyści i wtedy będziesz miał pewność że rozrząd będzie służyć długo, ale klekot nie ucichnie. Nie daj się namówić na olej mineralny za żadne skarby! bo gdy silnik będzie zimny olej mineralny będzie bardzo gęsty i w pierwszych fazach pracy silnika wałek będzie pracował na sucho, mało tego ta rurka która smaruje wałek nie jest wstanie przepuścić oleju mineralnego gdyż jest on za gęsty, ta rurka lubi się często zatykać gdyż w niej są otworki o średnicy grubego włosa. Jeśli chodzi o markę oleju to nie ma znaczenia czy wlejesz Mobila czy Elfa czy coś innego. Istotne jest aby stosować min klasę lepkości 10W40. Ja do swojego stosowałem tylko Mobil S 10W40.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info , sorry ze tak laikowo pisze ale nie chce nic spieniczyc, zreszta sprawa wydała mi sie dziwna bo jak kupowałem (napewno był zimny ) zapalił cichutko a teraz jak przyszły mrozy taka hisoria i te falujace obroty , dzis zauwazylem jeszcze 1 jak włacze swiatła oboty bardziej faluja , Jak Myslisz co to moze byc silniczek krokowy czy inna czesc , na co jeszcze zwrocic uwage , dodam ze zrobiem nim pierwszy 1000 km i jestem zadowolony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej M40 to normalka. Zrób czym prędzej przeróbkę z dźwigienkami z M43 i zapomnisz o kłopocie .jak nie jest tak źle to wałek masz jeszcze sprawny :] ale hydropoychacze i dźwigienki załóż z M43.Dobra rada wujka
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witajcie , jestem po wymianie filtrów oraz oleju ( nie wiedziałem jaki wlac wiec zdecydowałem sie na casterol magnatec 10w40)

Objawy falowania obotów znikneły - to chyba było przez mróz , tak samo jak chwilowy klekot przy zapaleniu .

Dziekuje za pomoc dla wszystkich.

Na styczen zaplanowałem wymianę rozrzadu , pasków klinowych oraz usuniecie wycieków z spod skrzyni oraz półosi .

 

pzdr :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jeżdżę na półsyntetycznym Magnatec-u 10w40... niedługo czwarta wymiana się szykuje.

Zdaje się zalecany przez BMW, a oni, mam nadzieje, wiedzą co robią.

Problem z tym, że oszczędny poprzedni właściciel zalał raz półsyntetyk (wg. książki samochód jeździł na syntetyku pierwsze 5 lat) no to na w pełni syntetyczny nie miałem się co porywać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie , jestem po wymianie filtrów oraz oleju ( nie wiedziałem jaki wlac wiec zdecydowałem sie na casterol magnatec 10w40)

Objawy falowania obotów znikneły - to chyba było przez mróz , tak samo jak chwilowy klekot przy zapaleniu .

Dziekuje za pomoc dla wszystkich.

Na styczen zaplanowałem wymianę rozrzadu , pasków klinowych oraz usuniecie wycieków z spod skrzyni oraz półosi .

 

pzdr :D

 

Witami.

Podjedz na jakis warsztat i niech ci sprawdza sonde lambda co tego falowania obrotow kosztuje to moze ze 2 dychy.

Jezeli po mrozach przeszlo to prwdopodobne ze to sonda.

Rysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.