Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam otwieraną tylną klapę(touring) automatycznie na przycisk, ale nie działa ona w 100%. Latem, kiedy samochód stał na słońcu i to tylko w najcieplejsze dni, klapa otwierała się na pilota. Teraz dość mocno muszę ją pociągnąć do góry, aby dalej otwierała się sama. W związku z tym mam pytanie czy jest to wina hydrauliki czy może amortyzatorów(nawet nie wiem czy w tym układzie występują). Może z biegiem czasu ubyło trochę płunu i jest go za mało(jak i jaki powinienem dolać), a może amorki są do wymiany(jakiej firmy i gdzie najlepiej kupic)?
Opublikowano
Tak jest, ale jak ją uniosę 15cm do góry to jest jej lżej i wtedy zaczyna sama się podnosić. Jak jej nie pomogę to sie nie podniesie.
Opublikowano
Mam otwieraną tylną klapę(touring) automatycznie na przycisk, ale nie działa ona w 100%. Latem, kiedy samochód stał na słońcu i to tylko w najcieplejsze dni, klapa otwierała się na pilota. Teraz dość mocno muszę ją pociągnąć do góry, aby dalej otwierała się sama. W związku z tym mam pytanie czy jest to wina hydrauliki czy może amortyzatorów(nawet nie wiem czy w tym układzie występują). Może z biegiem czasu ubyło trochę płunu i jest go za mało(jak i jaki powinienem dolać), a może amorki są do wymiany(jakiej firmy i gdzie najlepiej kupic)?

 

 

sprawdz stan płynu w układzie hydraulicznym klapy , ostatnio natrafiłem na artykuł na temat dolewania oleju gość miał takie same problemy co ty , ja również pisałem gdzie to sie dolewa i jaki olej i nie dostałem odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wymieniłem siłowniki i jest wszystko OK, aczkolwiek jak jest -20 to ma lekki problem. Płynu można dolać, zbiorniczek jest tuż pod pompą koło koła zapasowego
Opublikowano

Sorki że wtrącam.

Jak poznać że ma się klape otwieraną elektrycznie?

mam guzik pod kierownicą i guzik otwierania bagażnika w kluczyku (pilocie).

Czy mam klape otwieraną (podnoszoną ) lelektrycznie czy tylko zamek się otwiera a klapę trzeba podnieść ręką. Dodam że też mam touring.

 

Dzięx

Opublikowano
Sorki że wtrącam.

Jak poznać że ma się klape otwieraną elektrycznie?

mam guzik pod kierownicą i guzik otwierania bagażnika w kluczyku (pilocie).

Czy mam klape otwieraną (podnoszoną ) lelektrycznie czy tylko zamek się otwiera a klapę trzeba podnieść ręką. Dodam że też mam touring.

 

Dzięx

 

chyba najprościej spójrz na podniesioną klapę od spodu tam z lewej strony masz lampkę podświetlająca a z drugiej strony powinieneś mieć przycisk do zamykania klapy wygląda tak jak lampka od podświetlania

Opublikowano

Również mam problem z tylnią klapą

kupiłem olej ale niestety nie wiem gdzie go wlać i jak go odpowietrzyć.

oczywiście jest zbiorniczek od spodu tylko co dalej ???

Pozdrawiam,

Opublikowano
Nie ma odpowietrzenia, działa to jakby dookoła, pod pąpą odkręć opaskę i zdejmnij zbiorniczek, same dolanie nic nie da, trzeba nowe siłowniki(szyba na allegro około 29zł/szt klapa około 200/szt serwis). Około 4roboczo/godz
Opublikowano
Również mam problem z tylnią klapą

kupiłem olej ale niestety nie wiem gdzie go wlać i jak go odpowietrzyć.

oczywiście jest zbiorniczek od spodu tylko co dalej ???

Pozdrawiam,

 

kolego opisz jaki masz problem z tylnia klapa , bo jesli ci się w mrozy ciężko otwiera a jak sa dodatnie temperatury lub jak wstawisz na noc do ogrzewanego garazu jest dobrze to problem polega na małej ilości płynu w układzie hydraulicznym, , jak ściągniesz zbiorniczek to na nim masz zaznaczony poziom ile powinno być , niestety nie wiem jaki olej tam się dolewa , widziałem gdzieś jakąś wypowiedz na forum że w ASO mają zestawy tzw naprawcze do tylniej klapy hydraulicznej buteleczka z olejem jakaś uszczelka , zimering .....dokładnie nie wiem tylko widziałem taką wypowiedz , a i jeszcze jedno możesz napisac jaki olej kupiłeś

Opublikowano

kupiłem cały zestaw naprawczy do siłowniaka w aso koszt ok. 200pln (Wraz z olejem Mobil czerwony ( dane oleju mam ale w aucie więc w razie potrzeby podam może Ktoś go rozszyfruje 200pln trochę dużo za 250ml :( ))

rozebrałem siłownik wyczyściłem. zalałem Zbiorniczek raz olejem, układ wciągnął cały zbiornik, zrobiłem dolewkę i znowu pusto za 3 razem po dolewce układ zaczął pracować klapa w górę klapa w dół :D , i tak z 10 razy wszystko było oki, no moze oki ale moim zdaniem trochę za głośno chodził siłownik. Wieczorem juz siłownik nie ma siły się podnieść :( płynu mało. Zadzwoniłem do aso i podobno sie odpowietrza cały układ. W komplecie naprawczym oprócz uczczelek i dysz jest jedna śruba do wymiany ta do odpowietrzania układu , tylko jest dylemat w tym siłowniku jest z 9 takich samych śrub :shock: to primo no i następny problem w momencie napełnienia zbiorniczka ponownie napowietrzam układ :( ponieważ zbiornik jest od spodu siłownika.

jak będzie trzeba to kupię jeszcze jeden zestaw naprawczy ale do aso nie zaprowadzę :))))

tak więc nie chodzi o mróz czy siłowniki bo są oki. Może jest inny sposób napełnienia zbiorniczka ???

Która śruba jest do odpowietrzania ???.

Pozdrawiam,

Opublikowano
kolego pawel w11 mróz ma wpływ jak masz mało płynu , jest to układ hydrauliczny a to znaczy ze jak sa niskie temperatury to olej najprościej mówiąc sie kurczy a jak sa wysokie temperatury to się rozszerza i wtedy jak masz mało oleju klapa ciężko chodzi
Opublikowano

Tak zgodzę się z Tobą mało płynu w układzie i jest jak jest,ale fizycznie mam płyn bo zużyłem z 1/3 buteleczki tylko jak go tam wlać ??? bo jezeli wlewam tylko do zbiorniczka to układ z powrotem napowietrzam i wszystko się w zbiorniczku pieni. Czy ten układ się sam odpowietra ?? W komplecie jest tylko jedna śruba do odpowietrzania ale jest taka sama jak pozostałe 9 no i raczej płyn powinno sie wlewać od góry a nie zbiorniczkiem od dołu :mad2:

Pozdrawiam,

Opublikowano
wymiany nigdy nie robiłem ale dolewałem przez strzykawke do zbiorniczka , dolewałem zawsze płyn czerwony od wspomagania w paru klapach i jakoś jeszcze dzialaja a mineło już sporo czasu :D więc mam prosbe do ciebie kolego pawel w11 może podasz specyfikacje olejku jaki kupiłeś w ASO
Opublikowano

Specyfikację podeślę Ci jutro butelka została w aucie a do parkingu mam parę minutek ...

ale podpowiedz mi strzykawką gdzie wlewasz ? do zbiorniczka ? zdejmujesz opaskę od dołu zdejmujesz zbiorniczek i bezpośrednio tam wlewasz ?

czy od góry ? przez jakąś śrubkę ??

Pozdrawiam,

Opublikowano

dolewam do zbiorniczka ściągam opaske i dolewam delikatnie odchylając zbiorniczek żeby sie zrobiła mała przerwa jeżeli ściągniesz zbiorniczek odrazu układu nie zapowietrzysz bo w kompresorze (pompce ) i przewodach jest olej nigdy nie wymienialem całego płynu

 

zerknij na ten wątek

viewtopic.php?f=72&t=116319

Opublikowano

oki spróbuje tak jeszcze raz u siebie zrobić na zbiorniczku są ząbki więc nie bedę całego zbiorniczka zdejmował tylko strzykawką dopełnię zobaczymy ale wiem że jest coś do odpowietrzania.

Jak podeslę Ci specyfikację to napisz co to za płyn może się komuś przydać bo 200 plnów to sporo jak za taką małą buteleczkę.

Opublikowano
niby ktoś opisuje ze to Mobil AREO (do hydrauliki lotniczej), inny może załatwić siłownik, szczególnie przy ujemnych teperaturach. ale nie wydaje mi sie ja lałem zawsze od wspomagania
Opublikowano
Wiesz z tego co pamiętam to chyba było to aero z jakimiś cyferkami :) raczej napewno..ale jutro bedziesz miał pełne dane, przeczytałem posta jakiego mi podesłałeś :) jeszcze jest tam info że olej wlewamy przez zaworek strzykawką ha tylko który ja próbowałem chyba do dwóch i coś mi nie wychodziło ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.