Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od jakiegoś czasu obroty mi szaleją..

Np. Gdy hamuje z jakiejś prędkości to gdy już prawie staje, obroty spadają do ok 500 obrotów, gdy stoję na światłach obroty też delikatnie skaczą, od 500 do np 800.

 

Wyjąłem krokowca wlałem w niego W-40 parę razy i na końcu benzynę ekstrakcyjną. Niestety może trochę i pomogło, ale nie do końca.

Dużo osób pisało, że wkładali krokowca do słoika z np benzyną ekstrakcyjną na noc i później pomagało, albo i nie.

Ja trochę tego się bałem wkładać całego krokowca do benzyny, bo ktoś pisał ze zniszczyło to silniczek, bo jakieś tam są magnetyczne elementy czy cuś...

 

Samochód o którym pisze to BMW e36 316 1998, i silniczek kosztuje do niego 790 zł, dlatego wolałbym pierw spróbować coś innego, przed kupnem :)

 

Może ktoś miał podobny problem i silniczek i moczył go całą np noc w benzynie lub w czymś takim ?

 

Może ktoś coś podpowie ?

 

Pozdrawiam,

Radek

Opublikowano

Kolego.....ten temat leje się jak rzeka od wielu lat, i zamiast popatrzec w SZUKAJ w historii, piszesz na forum znowu to samo zapytanie ......

 

 

Wyjasnijmy sobie jedno : JESLI SILNIK JEST ROZGRZANY to krokowiec jest zamkniety i NIE PORUSZA SIE przy zwalnianiu czy przyspieszaniu auta. Jedyna funkcja jaka spełnia krokowiec to dawkowanie większej ilości powietrza przy zimnym silniku, aż do nagrzania. Krokowiec czyści się w celu jego płynniejszej pracy, a co za tym idzie... płynnego otwierania/zamykania.

Wniosek: jesli dzieje się to na rozgrzanym silniku to nie wiń krokowca. Stawiam że krokowiec z 1998 roku jest 100% sprawny.

 

Sprawdz absolutnie wszystkie rurki gumowe od powietrza (odma, guma od przepływki), sprawdz połączenia, czy gdzieś rurki nie są niedostatecznie dociśnięte itd.

Dodatkowo, chociaż to już mniej istotne : Sprawdź oporność kabli WN, jak ze świecami?

 

Walczyłem 2 lata z nieregularnymi obrotami i zęby na tym zjadłem, a kasy nie wiem ile wydałem - wymieniłem prawie wszystko...... a jak na ironię w dniu sprzedaży auta doszedłem i naprawiłem ostatnią rzecz odpowiedzialną za ten stan rzeczy (6x fajka cewki)..... nowy nabywca musiał być szczęśliwy ;-)

 

P.S. Wogóle co to za głupi pomysł że każdy upiera się na krokowca, kiedy to prawie nigdy on nie jest winny?!? Czytając fora można dojść że tylko w BMW krokowiec jest winny nieregularnym obrotom. Częściej winnymi są rurki od krokowca ;-)

 

CZOŁEM IMIENNIK ! ;-)

Opublikowano

No i dzięki za odpowiedz.. krokowca czyściłem 3x i za każdym razem samochód zachowywał sie podobnie...

 

Po twojej odpowiedzi wnioskuje, że może to nie być jednak silniczek krokowy, ale...

 

Samochód mi gaśnie 1x po odpaleniu na zimnym silniku

Przy hamowaniu i małej prędkości obroty potrtwfią mi spaść nawet poniżej 500 obr/m

 

Co koledzy byście doradzili do sprawdzenia ?

Wymieniałem ostatnio kable wysokiego napięcia oraz świece..

 

Mechanik mi powiedział, że może to ni być wina kabli od powietrza, ponieważ gdyby tak było słychać było by piszczenie ;)

Opublikowano

Czołem imiennik ;-)

 

Mam sposób na sprawdzenie tego, tak odkryłem problem z krokowcem w 318 mojego kuzyna....: odpal auto bez dotykania pedału gazu, jeśli będą się utrzymywały niskie obroty to bardzo dobrze - otwórz maskę, weź jakiś trzonek od młotka lub coś drewnianego podobnej wielkości i PUKNIJ w krokowca. Jeśli obroty znacznie się zmienią bądź się ustabilizują to jednak krokowiec się zawiesza.

Wesołych Świąt ;-)

Opublikowano

Dzięki bardzo za odpowiedz,

 

Sprawdzę to jak będę mógł.

 

A nieraz jak samochód zapalam na zimnym silniku to mi gaśnie raz, za drugim razem już zapala...

Ktoś kiedyś miał taką sytuacje i wymienił silniczek i już miał OK, czy może być inna przyczyna tego ?

 

I co do tego, że jak wciskam przy jeździe sprzęgło np przy dojeżdżaniu do świateł to obroty spadają do ok 500, to może być inny problem niż silniczek krokowy ? Kable od powietrza mam podobno w porządku ;)

 

Pozdrawiam,

Radek

Opublikowano
Dzięki bardzo za odpowiedz,

 

Sprawdzę to jak będę mógł.

 

A nieraz jak samochód zapalam na zimnym silniku to mi gaśnie raz, za drugim razem już zapala...

Ktoś kiedyś miał taką sytuacje i wymienił silniczek i już miał OK, czy może być inna przyczyna tego ?

 

I co do tego, że jak wciskam przy jeździe sprzęgło np przy dojeżdżaniu do świateł to obroty spadają do ok 500, to może być inny problem niż silniczek krokowy ? Kable od powietrza mam podobno w porządku ;)

 

Pozdrawiam,

Radek

 

Oj imiennik!

Sprawdź to odrazu, a nie dyskutuj, bo niepotrzebnie jakieś dywagacje uskuteczniasz ;-) No chyba że nie masz tego problemu a piszesz pracę doktorancką na ten temat i próbujesz wydusić coś jeszcze od nas ;-)

A jak wciskasz sprzęgło to wciskasz też hamulec? Jeśli hamulec to sprawdź gumkę od podciśnienia na serwo pompie hamulcowej.

Poza tym...... napisz mi co to są KABLE OD POWIETRZA bo albo jestem za goopi albo zbyt dobrze rozumiem ;-D

Opublikowano

Napisał mi ktoś kiedyś, że spadające obroty mogą być spowodowane, lewym powietrzem, przez dziurawą rurkę :]

 

O to mi chodziło :D

Opublikowano
Napisał mi ktoś kiedyś, że spadające obroty mogą być spowodowane, lewym powietrzem, przez dziurawą rurkę :]

 

O to mi chodziło :D

 

No właśnie....rurkę ;) DOBRZE Ci ktoś napisał :)

Opublikowano

Obroty nie trzymają mi też na rozgrzanym silniku, też gdy mam go na luzie i np dojeżdżam do skrzyżowania to mi spadają na ok. 500, gdy już stoję, to pomału sie podnoszą na ok 800-900.

 

Stukałem dzisiaj rano młotkiem w krokomierz i obroty były normalne, ok 1000

 

Może to być wina czegoś innego ? Nie wiem.. może sprzęgło czy cus ? :)

 

Czy lepiej kupić krokomierz ?

 

Pozdrawiam i Wesołych Świąt ;)

Opublikowano

Imiennik a Ty znowu swoje :)

 

Rozumiem że w silnik krokowy (nazwa KROKOWY pochodzi od wykonywanej czynności - wykonuje kroki w przód lub w tył, a nie od liczenia kroków :P) uderzałeś gdy silnik pracował?

 

Jednak stawiam na dziurę w dolocie! Zdejmij gume od przepływomierza i lekko byś nie porwał rozciągnij tą harmonijkę..... jeśli jest popękana to do wymiany. Poszukaj naprawde wszędzie.

A jaki jest stan rury odmy tej równolegle ułożonej do kabiny (z tyłu silnika) ? Ona uwielbia wręcz zalegać olejem, zmiękać i pękać.... Bez zdejmowania i oglądania we własnych rękach sie nie obejdzie.

Nie piszczy Ci gdzieś? Nie szumi? Może uszczelka pośrednia na kolektorze ssącym?!

Opublikowano

Siemano znowu :)

 

Dziura w gumie od przepływomierza była.. :)

Została ona sklejona i teraz czekam aż przyjdzie nowa ;)

 

Po sklejeniu, sytuacja jakoś mocno się nie poprawiła niestety.. Co jeszcze można sprawdzić ?

 

Odma jest w pożądku i inne wężyki też.. przynajmniej nic nie znalazłem ;]

Opublikowano

Siemasz imiennik! :)

 

Sklejenie niewiele da - może dla Ciebie wizualnie wyglądać OK, a technicznie niestety tak nie jest.....przekonałem się o tym na własnej skórze oraz w innych bmw w rodzinie.....

 

Cóż..... moja sugestia - szukaj nadal....ale pewnie do końca roku się nie wyrobisz :D

Opublikowano

:D

 

Spoko.. na allegro znalazłem już tą gumę.. jutro zobaczę może uda się w sklepie na miejscu załatwić :)

Jak nie da rady to w nowym roku kupi i Allegro i z bańki będzie... mam nadzieje ze to pomoże :D

 

Pozdrawiam i Najlepszego w Nowym Roku :)

Radek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No i jestem po wymianie gumki...

 

Pomogło na zgaszanie samochodu gdy był zimny... :)

 

Ale drugi problem został..

 

I tak..

Jade sobie jade... wciskam sprzęgło, coby dojechać do świateł i tu patrze a wskazówka od obrotów spada na 500-600 obrotów.. hamuje, stoje i podnosi sie powoli na poziom optymalny, 800

 

Co powinienem jeszcze sprawdzić, zrobić ?

Gumki i rurki są OK :)

 

Pozdrawiam,

Radek

Opublikowano

Krokowiec jest czyściutki..

Wiec wg mnie to nie to..

 

A reset pewnie będzie wskazany ;)

Dokładnie wg tej instrukcji co jest na forum nie ? :)

Opublikowano

Nadal stawiam na lewe powietrze ;-)

Wygląda to jakby po puszczeniu pedału gazu zalewał się .....

Aha.... sprawdź swoją drogą jeszcze 2 rzeczy: PRZEPUSTNICĘ - czy jest czysta, jeśli jest nagar to wyczyść ja bo może blokować zamykanie się, a druga sprawa to miernikiem TPS czyli Throttle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy.... Musi mieć PŁYNNE narastanie wartości podczas przekręcania.Nie mam teraz w głowie zakresu pomiaru, może ktoś podpowie.

 

 

P.S. Dasz sobie rękę uciąć że masz 100% sprawny przepływomierz powietrza? Jakby co to.... to jest trzecia rzecz do sprawdzenia.....

Opublikowano

Heh, ręki sobie nie dam uciąć :)

 

Można te rzeczy sprawdzić na kompie ? Ten czujnik np ?

Ja chciałem pojechać na komputer żeby sprawdzić jeszcze raz sondę, żeby mieć pewność, że jest na 100% sprawna..

Czy raczej uważasz ze sonda nie ma wpływu ? (Sonda niby jest nowa i boscha)

Opublikowano
Heh, ręki sobie nie dam uciąć :)

 

Można te rzeczy sprawdzić na kompie ? Ten czujnik np ?

Ja chciałem pojechać na komputer żeby sprawdzić jeszcze raz sondę, żeby mieć pewność, że jest na 100% sprawna..

Czy raczej uważasz ze sonda nie ma wpływu ? (Sonda niby jest nowa i boscha)

 

Na kompa możesz pojechać, wszystkiego się niestety nie dowiesz. W pierwszych latach starsze instalacje elektryczne nie miały zbyt wielu obwodów wtórnych, być może u Ciebie da się więcej sprawdzić.

Co do sondy......widzisz.... jest tak że wyjątkowo w BMW (ale opierając się TYLKO NA OPINIACH Z FORUM) sonda ma wpływ na pracę silnika, w pozostałych autach sonda ma wpływ na spalanie czy kolor spalin, ale nie powoduje spadku obrotów itd. Sądzę tak, tylko opierając się o te auta, z którymi miałem do czynienia.

 

Imiennik......patrze że Ty tu z mojego miasta piszesz! Może się zgadamy? ;-)

Opublikowano

Nie nie.. to Ty piszesz z mojego miasta :P

 

A tak na serio... teraz w najbliższym czasie sprawdzę wszystko co mogę sprawdzić z tych rzeczy co mi napisaliście i później jakoś najwyżej się zgadamy ;)

Opublikowano
Nie nie.. to Ty piszesz z mojego miasta :P

 

A tak na serio... teraz w najbliższym czasie sprawdzę wszystko co mogę sprawdzić z tych rzeczy co mi napisaliście i później jakoś najwyżej się zgadamy ;)

 

EEeeeee imiennik ja wole działać niż pisać, może się spikniemy? Może priv?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.