Skocz do zawartości

BMW E39 528i Montaż szpery


vipkwiecien

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na wstepie i informuje ze szukałem tematu zwiazanego z e39 i nie znalazłem:( Zastanawiam sie nad montażem szpery do buni. Problem jest tylko taki skad takową dostac. Wiem ze najprosciej od M5 razem z półosiami i wałem łyknąć ale to juz spory wydatek:( obiło mi sie o uszy ze środek może pasowac np od 730i ? czy ktos spotkał sie z czym takim ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o e32 730i? Bo w e38 tak samo jak w e39 i e46 nie było już seryjnych szper (poza M-kami).

Z tego co sprawdziłem oba dyfry są na dużej głowie (typ 188) i Twoje flansze powinny pasować do bębna szpery - czyli byś musiał tylko przerzucić sam wkład tak jak napisałeś. Najlepiej gdyby dyfer z e32 był o tym samym przełożeniu - wtedy nie musisz przekładać tarczy napędowej bębna (a jest przy tym trochę roboty). Nie wiem czy przypadkiem nie bedziesz musiał przełożyć też łożysk bębna - nie znalazłem ich wymiarów żeby porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po czym poznać że ma się most ze szperą. Posiadam most od E39 540i touring i podobno jest zeszperowany. Chce go opchnąć tylko nie mam pojęcia jak sprawdzić (bez zakładania do auta) czy ma szpere?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz szpere to na oznaczeniach bedziesz miec literke S oraz przełozenie np 3.43.

Kolejn metoda wrzucasz bieg N, podnosisz jedno tylnie koło i probujesz krecic nim, jak zrobisz kilka obrotow i koło bedzie sie krecic cały czas to nie masz szpery, jak zablokuje sie to masz. Lub ewentualnie podnies jedno koło na podnosniku, wsiadz do samochodu włacz 1 lub R i probuj DELIKATNIE ruszyc. JAk samochod sie ruszy ewentualnie spadnie z podnosnika to masz szpere, jesli koło bedzie sie obraca w powietrzu to nie masz szpery:)

Jaka ewentualnie cena za szpere??? bo szukam czegos taniego do 528

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że kolega vipkwiecień zadaje pytanie na które zaraz sam daje odpowiedź :D Chyba dużo czytasz teraz o szperach i mostach :wink:

Z tymi przełożeniami i literką S nie jest tak różowo bo nie na każdym moście znajduje się ta blaszka :(

Jak już wcześniej pisałem - tylko m5 e39 miało szperę fabryczną - żadna inna wersja jej nie miała (chyba że ktoś robił przeszczep). Skoro masz most poza autem to bardzo łatwo sprawdzić czy ma szperę: jeżeli kręcąc flanszą (czy to zdawczą czy napędową) jesteś w stanie zatrzymać ręką drugą flanszę zdawczą to nie masz szpery. A jesli będą się obracać i nie bedziesz w stanie utrzymać jej w miejscu to ma szperę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie slysząłem o e32 teraz tylko jaki silnik miał jakie przełozenie na szperze??

730i M30: 3,64 i 3,73

730i M60: 3,15

Mocniejsze wersje miały już większy most (typ 210) i szpery z nich nie upchniesz do swojej buni.

Jak widać będziesz musiał jednak przełożyć tarczę napędową bębna bo Twoje 528i ma przełożenie 2,93

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o przełożenie koła zebatego współpracującego z kołem atakowym ??? Cieżko to jest zrobic ???

Tak - chodzi o te koło zębate na bębnie. Pod żadnym pozorem nie wolno Ci ruszać ani flanszy ani ślimaka atakującego bo most bedzie wył.

Koło zębate do bębna jest przykręcone 10-cioma śrubami (podajże klucz 16) które fabrycznie były wkręcone na klej i żeby je wykręcić trzeba bedzie podgrzać je palnikiem - to jedyne utrudnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

palnik mam taki na propan i daje rade:)

tylko pytanko takie czy jak wsadze cały kosz szpery to czy bedzie on pasować do tego wieńca mojego ???

JAk flanszy wyjsciowych na poł osie nie wyjme to chyba raczej nie bede mógł wyjać całego kosza z satelitami i kołami koronowymi. Co do ustawiania ataku i wieńca to mniej wiecej wiem o co kaman i sposob na gazete:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pytanko takie czy jak wsadze cały kosz szpery to czy bedzie on pasować do tego wieńca mojego ???

Chodzi Ci o wieniec ten co przykreca się do kosza-bębna? Bedzie pasował - rozstaw śrub jest taki sam.

JAk flanszy wyjsciowych na poł osie nie wyjme to chyba raczej nie bede mógł wyjać całego kosza z satelitami i kołami koronowymi.

Dokładnie tak. Flansze łatwo wysuniesz. Po ich wyjęciu będziesz musiał odkręcić jeszcze mocowanie uszczelniaczy i bieżni łożyska stożkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.