Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od pewnego czasu zauważyłem, iż temeperatura płynu chłodzącego wzrasta (odchyla się od pionu) do odległości około 2/3 (czasami mniej) w kierunku następnej kreski. Miałem wątpliwości co do płynu chłodzącego, który kupiłem w Paryżu rok temu w hipermarkecie (jako jeden z najtańszych), gdy wypiął mi się wąż od chłodnicy i zgubiłem jego większą cześć. Płyn w chłodnicy wymieniłem jednak objaw pojawia się dalej... Dodatkowo zauważyłem, iż gdy wskazówka się odchyli wraca po chwili do położenia pionowego i wówczas załącza się wentylator klimatyzacji pracuje około 20-40 sekund i później temperatura utrzymuje się w "pionie". Sytuacaja czasami występuje czasami nie...

Dodatkowe informacje to: układ nie jest zapowietrzony, nie ubywa ilość płynu chłodzącego, auto pracuje normalnie (brak zaników mocy itp objawów), przebieg około 270.000

W związku z powyższym mam kilka pytań:

1. Jaka temperatura silnika (płynu chłodzącego) jest gdy wskazówka utrzymuje się pionowo?

2. Jaka temperatura silnika (płynu chłodzącego) jest gdy wskazówka odchyla się od pionu w prawo do pierwszej kreski?

3. Jaka temperatura silnika (płynu chłodzącego) jest gdy wskazówka odchyla do pola czerwonego?

4. Co może być powodem wzrostu temperatury?

5. Słyszałem iż konieczne może być oczyszczenie chłodnicy w związku z jej zabrudzeniem...czy to możliwe i jak to sprawdzić i ewentualnie zrobić...(płyn chłodzący z przed wymiany nie budziił moich wątpliwośći co do jego czystości)?

6. Czy może mieć to związek z termostatem - jak sprawdzić?

7. Czy może mieć to związek z czujnikiem temperatury - jak sprawdzić?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

 

sebastian

Opublikowano

Ale nic nie piszesz na temat silnika. Temperatury pracy są różne dla M52, M60 i M62 (szczególnie poliftowych). Np w M52 i M60 do 95 stopni a w M62 do 110 stopni. W teście nr 7 masz możliwość odczytu temperatury silnika w stopniach. W M62 wskazówka wychyla się poza połową mnie więcj po przekroczeniu 115-116 stopni.

Przyczyn może być wiele: wisco, termostat, pompa wody, korek zbiorniczka wyrównawczego, zabita chłodnica itp.

Opublikowano

Witam,

 

Faktycznie przeoczyłem oczywistą sprawę - BMW e38 rok '99 silnik 4,4L

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Skoro zalacza sie wentylator klimy to wyglada mi na niesprawne visco. Na wezu powrotnym z chlodnicy jest czujnik temperatury cieczy i jesli ciecz na powrocie jest za goraca zalacza awaryjnie wentylator klimy zeby uchronic silnik przed przegrzaniem. Silnik ktory posiadasz jest wrazliwy na jakosc plynu chlodniczego. Jezeli jest w nim za duzo wody (temp ukladu 105-110) woda zaczyna sie gotowac i powstaja bable powietrzne powodujace samozapowietrzanie sie ukladu chlodzenia. Sprawdz visco i moze dolej tez troche koncentratu skoro nie jestes pewien jakosci plynu.
Opublikowano

Co do płynu nie mam już wątpliwości że jest dobry - wymieniłem go na nowy - jednak sytuacja wciąż się powtarza. Teraz już nie tak często bo zima w pełni ale jednak... W najbliższym czasie podjadę na kompa i sprawdzę co się dzieje gdy zwiększa się temperatura cieczy w silniku. Zwrócę oczywiście uwagę na visco w serwisie...chyba że wizyta nie jest konieczna i da się jakoś sprawdzić visco?? Napiszę na forum jak tylko uzyskam diagnozę z serwisu.

 

Pozdrawiam

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Zapomniałem napisać po diagnozie co było przyczyną - a były 2 visco i termostat. Po wymianie visco nie załączał się już wentylator od klimy ale temperatura dalej się podnosiła, po wymianie termostatu objawy zniknęły. Pozdrawiam
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

odgrzewam temat bo mam taki problem:

W moim bmw e53 4,4 2001r. temperatura płynu osiąga koło 108 stopni a wskazówka jest wychylona poza pion. a wczoraj jak odpaliłem to już przy 77 stopniach wskazówka była poza pionem czym to może być spowodowane? Dziekuje za pomoc i pozdrawiam

Opublikowano
Witam jak wspomniałem u mnie były dwie przyczyny - visco i termostat. Po wymianie visco nie załączał się już wentylator od klimy ale temperatura dalej się podnosiła, po wymianie termostatu objawy zniknęły. Z tego co pamiętam mechanik wspominał mi coś jeszcze o ustawieniach wskaźnika temperatury - nie wiem czy nie trzeba go "wykalibrować" po naprawach bo może wariować... Podłączenia do kompa i wizyta u mechanika, który specjalizuje się w BMW powinny wyjaśnić problem. Pozdrawiam.
Opublikowano

Mam możliwość przełożenia zegarów z e39 tylko w dieslu i nie wiem czy różnią się czymś od tych u mnie?? chodzi o temperature płynu. moge zrobić taką zamianę żeby zobaczyć jak się bedzie zachowywała wskazówka płynu czy lepiej nie zmieniać zegarów bo mogę coś namieszać??

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie wiem jaki masz silnik w samochodzie ale powinieneś pamiętać, że każdy silnik ma inną temperaturę pracy o ile dobrze pamiętam w moim silniku tj. 4,4L wskazówka trzyma pion przy temp. 105 stopni w silnikach 4,0 L jest to chyba 85 stopni i do tych dwóch silników mimo tego, że bardzo podobne konieczne jest stosowanie różnych termostatów. Obawiam się że ze wskaźnikiem temperatury może być podobnie. Na forum pewnie ten temat był już poruszany przez osoby, które znają się na tym lepiej ode mnie. :) Proponuję, przed wymianą poszukać i poczytać a wszystko powinno się wyjaśnić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.