Skocz do zawartości

Seabass

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było: 316 e30 '90,
    520 e34 '93,
    520 e34 '92
    Jest: 740 e38 '99
    Będzie: ;)
  • Lokalizacja
    Sosnowiec

Osiągnięcia Seabass

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Seabass

    Temperatura silnika

    Nie wiem jaki masz silnik w samochodzie ale powinieneś pamiętać, że każdy silnik ma inną temperaturę pracy o ile dobrze pamiętam w moim silniku tj. 4,4L wskazówka trzyma pion przy temp. 105 stopni w silnikach 4,0 L jest to chyba 85 stopni i do tych dwóch silników mimo tego, że bardzo podobne konieczne jest stosowanie różnych termostatów. Obawiam się że ze wskaźnikiem temperatury może być podobnie. Na forum pewnie ten temat był już poruszany przez osoby, które znają się na tym lepiej ode mnie. :) Proponuję, przed wymianą poszukać i poczytać a wszystko powinno się wyjaśnić.
  2. Seabass

    Temperatura silnika

    Witam jak wspomniałem u mnie były dwie przyczyny - visco i termostat. Po wymianie visco nie załączał się już wentylator od klimy ale temperatura dalej się podnosiła, po wymianie termostatu objawy zniknęły. Z tego co pamiętam mechanik wspominał mi coś jeszcze o ustawieniach wskaźnika temperatury - nie wiem czy nie trzeba go "wykalibrować" po naprawach bo może wariować... Podłączenia do kompa i wizyta u mechanika, który specjalizuje się w BMW powinny wyjaśnić problem. Pozdrawiam.
  3. Seabass

    NAVI 4:3

    I po sprawie - NAVI działa jak powinno. Zgodnie z uwagą kolegi "kosaaro" antena nie była wpięta jak należy... Często rozwiązania są jednak proste a człowiek musie się nakombinować aby coś zrobić. Nie ma jednak tego złego... Odnośnie logo NAVI powinna być wyświetlona kula ziemska i kropki, każda kropka oznacza satelitę - jak złapie min. trzy satelity pojawia się napis GPS. Pozdrawiam i dzięki za pomoc
  4. Seabass

    NAVI 4:3

    Sprawdzę bagażnik - może faktycznie coś nie styka. Mam pytanie czy na wyświetlaczu NAVI jak macie w prawy rogu ikonkę fragmentu kuli ziemskiej macie napis GPS czy nie?? W sumie czy ktoś mógłby mi podesłać zdjęcie wyświetlacza z ikoną kuli ziemskiej (mam wrażenie że jak NAVI działało jak należy ikonka była trochę inna, ale może to tylko złudzenie). NAVI MK2 4:3
  5. Seabass

    NAVI 4:3

    Znalazłem funkcję która nazywa się "Vehicle position" i tam można ustawić lokalizację aktualną podając nazwę miejscowości, ulice i nazwę ulicy z którą się krzyżuje (junction). Po wprowadzeniu danych zatwierdzamy i mamy ustawioną lokalizację aktualną. I teoretycznie wszystko jest ok tylko jak zaczynam jechać samochodem to lokalizacja samochodu nie pokrywa się z aktualną lokalizacją tzn. samochód na mapie porusza się pod kątem w stosunku do drogi którą pokazuje i tutaj znów zaczynają się problemy bo kursor nie może się włąsciwie umiejscowić na mapie. Ktoś mam pomysł jak to naprawić... Odnośnie linii horyzontalnej i wertykalnej znalazłem tą funkcję i służy do ustawiania miejsca docelowego a nie aktualnego o ile dobrze pamiętam to jest to "map positioning" Nie wiem czy odłączenie akumulatora coś da - wydaje mi się że wszystkie dane jakie mam obecnie ustawione zostaną przywrócone - czyli błedna lokalizacja również... Jak nie znajde innego sposobu spróbuje najpierw odłączyć samo navi na godzinkę, później ewentualnie akumulator (choć wolałbym tego uniknąć)
  6. Seabass

    NAVI 4:3

    Chyba wiem o co Ci chodzi - kiedyś bawiłem się tym ale to było dawno temu i wtedy nie miałem problemu z NAVI. Kojarzę tą funkcję i jutro postaram się to sprawdzić. Dam znać czy udało mi się coś zdziałać. Zastanawiam się czy nie uległo to przestawieniu jak rozładował mi się akumulator...
  7. Witam, Mam od kilku dni mały problem z nawigacją, która wskazuje złe położenie samochodu - a mianowicie na mapie pokazuje jakbym był w miejscu oddalonym o około 15 km od miejsca w którym faktycznie się znajduje. Dlatego też jak ustawiam adres to co chwile się gubi, próbuje odnaleźć drogę ale ciągle nic z tego nie wychodzi. Mam wrażenie, że wcześniej "znaczek" nawigacjii pokazywał więcej kuli ziemskiej niż obecnie (ale mogę się mylić). Od kilku dni jest dość dużo chmur i może to jest kłopotem, choć przyznam szczerze iż wcześniej nie miałem tego problemu. Ostatnio rozładował mi się dwukrotnie akumulator - miałem problemu z radiem, ale już się uporałem i radio działa OK tylko NAVI się nie spisuje. Przy kłopotach z radiem rozbierałem wszystko co związane z nagłośnieniem w bagażniku ale sprawdzałem wtedy NAVI i działało. Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie można szukać przyczyny? Gdzie znajduje się "czujnik" nawigacji? Pozdrawiam.
  8. Seabass

    NAVI 4:3

    Witam, Mam od kilku dni mały problem z nawigacją, która wskazuje złe położenie samochodu - a mianowicie na mapie pokazuje jakbym był w miejscu oddalonym o około 15 km od miejsca w którym faktycznie się znajduje. Dlatego też jak ustawiam adres to co chwile się gubi, próbuje odnaleźć drogę ale ciągle nic z tego nie wychodzi. Mam wrażenie, że wcześniej "znaczek" nawigacjii pokazywał więcej kuli ziemskiej niż obecnie (ale mogę się mylić). Od kilku dni jest dość dużo chmur i może to jest kłopotem, choć przyznam szczerze iż wcześniej nie miałem tego problemu. Ostatnio rozładował mi się dwukrotnie akumulator - miałem problemu z radiem, ale już się uporałem i radio działa OK tylko NAVI się nie spisuje. Przy kłopotach z radiem rozbierałem wszystko co związane z nagłośnieniem w bagażniku ale sprawdzałem wtedy NAVI i działało. Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie można szukać przyczyny? Gdzie znajduje się "czujnik" nawigacji? Pozdrawiam.
  9. Seabass

    Temperatura silnika

    Zapomniałem napisać po diagnozie co było przyczyną - a były 2 visco i termostat. Po wymianie visco nie załączał się już wentylator od klimy ale temperatura dalej się podnosiła, po wymianie termostatu objawy zniknęły. Pozdrawiam
  10. Działa bez resetowania kompa. Szkoda że nie jesteś w pobliżu chętnie bym pomógł. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
  11. witam, miałem podobne objawy czyli od 1 do 3 zbierał się nie najgorzej choć wyczuwalny był spadek mocy w okolicach 4000obr/min na 4 i 5 było już gorzej choć do 200 km/h po dłuższej chwili dało się rozpędzić... powód czujnik masy powietrza - około 500pln. Po wymianie wróciło wszystko do normy. Jak masz możliwość to przełóż na "chwilkę od jakiegoś" znajomego z innego e38 4.4l od razu będziesz wiedział czy to jest powodem. powodzenia
  12. Seabass

    Temperatura silnika

    Co do płynu nie mam już wątpliwości że jest dobry - wymieniłem go na nowy - jednak sytuacja wciąż się powtarza. Teraz już nie tak często bo zima w pełni ale jednak... W najbliższym czasie podjadę na kompa i sprawdzę co się dzieje gdy zwiększa się temperatura cieczy w silniku. Zwrócę oczywiście uwagę na visco w serwisie...chyba że wizyta nie jest konieczna i da się jakoś sprawdzić visco?? Napiszę na forum jak tylko uzyskam diagnozę z serwisu. Pozdrawiam
  13. Seabass

    zakup BMW 730 V8

    Witam, Na pierwszą część pytania można by odpowiedzieć tendencyjnie a mianowicie podczas zakupu musisz zwracać uwagę na wszystko.... A tak poważnie jeżeli wcześniej miałeś już BMW serii 7 to pewnie wiesz jak wygląda ogólna sytuacja z tymi samochodami(nie oznacza to oczywiście czegoś negatywnego), jeśli nie to pozwolę Ci naświetlić kilka pewnie oczywistych ale czasami niedopowiedzianych spraw: - części to BMW serii 7 to zazwyczaj oryginały, zamienniki zazwyczaj dalece odbiegają od minimalnego poziomu jaki powinny reprezentować (mowa to o zamiennikach nieznanego pochodzenia), a co się z tym wiąże ich cena nie jest najniższa. Nieznaczy to iż w sprzedaży masz tylko części jednego producenta a jedynie, iż części dobrej jakości posiadają odpowiednią cenę. Bywają części które można dostać jedynie w serwisie a to również kosztuje... - czasami z pozoru błacha sprawa znaczy wada czy uszkodzenie wiąże się z wymianą lub naprawą kilku elementów a to kosztuje... - silnik 3,0... za chwilkę będziesz chciał 3,5 a później 4,0 albo lepiej 4,4 (najprawdopodobniej najlepszy silnik benzynowy w e38). Apetyt na paliwo bardzo podobny a różnica w osiągach odczuwalna. Spalanie tego ostatniego: miasto 13,5 do 18,0l trasa 8,5 do 12,0l w silniku 3,0 bardzo podobne. - instalacja gazowa... ilu użytkowników tyle opinii, jednak w silnikach o dużych pojemnościach i dość zaawansowanej technologii (przyznać trzeba iż inni producenci dopiero w ostatnich latach zbliżają się do silników BMW z tamtych lat...) instalacje nie spisują się najlepiej, a koszt w granicach 4000-7000 PLN. Większość z osób które spotkałem na pytanie czy zadowolony jest z gazu odpowiadali "tak..., ale drugi raz bym nie założył". Dodatkowo można przejrzeć ogłoszenia: "sprzedam e38 z trzy miesięczną instalacją gazową na gwarancji". Powinno dać do myślenia.... To tyle z informacji na "nie" dla 3.0l, a na tak: - niezapomniane wrażenia z jazdy. BMW to nie Opel Insignia 2,0l turbo (ostatnio takim się poruszałem)...lub inny "podobny". Osiągi niby przyzwoite jak na opla 7,6 do 100 ale spalanie w trasie przy jeździe 150-170 w okolicach 11,5 - 12,0 l/100km. Tyle to i BMW spali, miasto do 18 (podobnie jak w BMW) z tą różnicą, że silnik w BMW powyżej 4000 obr/min nie wyje jakby resztki sił wykrzesał dzięki turbinie... Generalnie w bawarce im wyżej tym przyjemniej dla ucha :) - komfort podczas jazdy - wiele samochodów nowych uważanych za "limuzyny" w obecnych czasach nie dorównuje komfortem e38 - wyposażenie samochodu - wielu dealerów obecnie w swoich nowych samochodach w pakiecie dodatkowym nie posiada takiego wyposażenia jak e38, które zapewne chcesz kupić... Podsumowując dobrze zabrać ze sobą kogoś kto miał lub ma już taki samochód (lub samochód BMW z tym silnikiem) i pewnie będzie wiedział na co zwrócić uwagę lub co może budzić wątpliwości. Być może w pobliżu Twojego miejsca zamieszania znajduje się mechanik który może wpiąć kompa i sprawdzić podstawowe rzeczy. I kończą moją wypowiedź pewnie kilku kolegów z forum, którzy znają się lepiej na mechanice w najbliższym czasie napisze Ci co najlepiej sprawdzić jednak jest to temat rzeka i można by po kolei analizować każdą rzecz... Moi zdaniem samochód powinien robić pierwsze dobre wrażenie - podobnie jak i jego właściciel, nikt nie powinien robić kłopotów gdybyś chciał go wpiąć do kompa i sprawdzić, ewentualnie podjechać na stację kontroli pojazdów i sprawdzić zawieszenie - ewentualne wycieki. Jeśli się nie zgadzają powinniśmy się zastanowić co mają do ukrycia. Mam nadzieje że pomoże Ci to w zakupie samochodu choć o drobinę i pamiętaj kto złapie "bakcyla" BMW nie chce już zmieniać na nic innego nawet jak to czasami kosztuje więcej niż się spodziewaliśmy ;) Pozdrawiam
  14. Seabass

    Temperatura silnika

    Witam, Faktycznie przeoczyłem oczywistą sprawę - BMW e38 rok '99 silnik 4,4L
  15. Seabass

    Temperatura silnika

    Witam, Od pewnego czasu zauważyłem, iż temeperatura płynu chłodzącego wzrasta (odchyla się od pionu) do odległości około 2/3 (czasami mniej) w kierunku następnej kreski. Miałem wątpliwości co do płynu chłodzącego, który kupiłem w Paryżu rok temu w hipermarkecie (jako jeden z najtańszych), gdy wypiął mi się wąż od chłodnicy i zgubiłem jego większą cześć. Płyn w chłodnicy wymieniłem jednak objaw pojawia się dalej... Dodatkowo zauważyłem, iż gdy wskazówka się odchyli wraca po chwili do położenia pionowego i wówczas załącza się wentylator klimatyzacji pracuje około 20-40 sekund i później temperatura utrzymuje się w "pionie". Sytuacaja czasami występuje czasami nie... Dodatkowe informacje to: układ nie jest zapowietrzony, nie ubywa ilość płynu chłodzącego, auto pracuje normalnie (brak zaników mocy itp objawów), przebieg około 270.000 W związku z powyższym mam kilka pytań: 1. Jaka temperatura silnika (płynu chłodzącego) jest gdy wskazówka utrzymuje się pionowo? 2. Jaka temperatura silnika (płynu chłodzącego) jest gdy wskazówka odchyla się od pionu w prawo do pierwszej kreski? 3. Jaka temperatura silnika (płynu chłodzącego) jest gdy wskazówka odchyla do pola czerwonego? 4. Co może być powodem wzrostu temperatury? 5. Słyszałem iż konieczne może być oczyszczenie chłodnicy w związku z jej zabrudzeniem...czy to możliwe i jak to sprawdzić i ewentualnie zrobić...(płyn chłodzący z przed wymiany nie budziił moich wątpliwośći co do jego czystości)? 6. Czy może mieć to związek z termostatem - jak sprawdzić? 7. Czy może mieć to związek z czujnikiem temperatury - jak sprawdzić? Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc. sebastian
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.