Skocz do zawartości

kasowanie klocków


agiler3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie rozumiem po co to całe zamieszanie. Chyba już napisali ci WYMIEŃ CZUJNIK I NIE KOMBINUJ.

ZAWSZE trzeba wymieniać czujnik i klocki. I tyle.

Wez czlowieku przeczytaj uwaznie temat a nie pisz bzdet. Czujniki sa nietkniete, daleko im tez jeszcze by dotknely tarczy. Klocki sa tez prawie jak nowe. Co tu da wymiana czujnika??? Czujnik ma zwarcie, tak jak miec powinien gdy jest nowy (przerwa w obwodzie pojawia sie jak zacznie sie scierac o tarcze).

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, aby skonczyc ten caly watek. Dzisiaj bedac na 100 % pewnym, ze czujnik nie jest uszkodzony skasowalem czerwony alarm z klockow. Procedura kasowania umieszczona jest w innym watku na forum. Wszystko dziala jak powinno. Przejechalem jakies 200 km i jest Ok. Wnioski:

 

1. Czerwony alarm i autko na podnosniku moze ale nie musi byc wyswietlane z powodu przetarcia czujnika.

2. Czerwony alarm wyswieltany jest na podstawie algorytmu odliczajacego km (moj przypadek) do wymiany klockow lub przetarcia czujnika klockow (standardowy przypadek zakladany przez fabryke).

3. Jesli czujnik jest sprawny i nie przetarty (dobry ma zwarcie, przetarty przerwe, zgodnie z procedurami Fail Safe) mozna smialo wykonac procedure kasowania alarmu.

 

Powyzsze informacje dotycza BMW 650i.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli nie wypinałeś z kostki czujnika, czy wypinałeś choćby po to by sprawdzić opór elektryczny?

 

no tak teraz dopiero zajarzyłem że musiałeś wyjąć wtyczkę czujnika z kostki. Mam więc taką teorię że jeśli czujnik nie jest przetarty to można ponownie go "użyć i skasować inspekcję" po warunkiem wypięcia z kostki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Własnie dopiero co wymieniałem klocki, dałem nowy czujnik i po pierwszej próbie skasowania wyskoczył alarm na czerwono z autem na podnośniku i minus 25 tys km, po kilku próbach udało mi skasowac alarm i wyskoczyło plus 50 tys km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kasowanie klocków rób według całej procedury tylko jak na licznikach zaświeci sie RESET puść pedał hamulca i wcisnij przycisk na licznikach . Inspekcja przejdzie na czerwone robisz jeszcze raz to samo i jest ok.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I to jest wartosc dodana Panowie!

 

Klocki zostały skasowane w taki sposób jaki podał Przyman. mam +40 000 bez wymiany czujnika klocków (poprzedni wlasciciel wymienial czujnik z klockami i nie potrafil skasować ). :8)

Who's got the key to my beema ? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam,

u mnie bylo podobnie. Mialem jeszcze 3ktm do wymiany. wymienilem klocki (mialy jeszcze 4-5mm) i zostawilem "stary" czunik.

Po przejechaniu 1,5-2ktm pokazuje mi teraz komunikat ze sa klocki do wymiany.

 

Tak jak wczesniej pisaliscie, jak chcesz zeby ci pokazywalo jakie sa klocki, wymien czujnik :)

 

P.S. na to wyglada ze scieranie sie czujnika nie ma nic wspolnego z BC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
witam,

u mnie bylo podobnie. Mialem jeszcze 3ktm do wymiany. wymienilem klocki (mialy jeszcze 4-5mm) i zostawilem "stary" czunik.

Po przejechaniu 1,5-2ktm pokazuje mi teraz komunikat ze sa klocki do wymiany.

 

Tak jak wczesniej pisaliscie, jak chcesz zeby ci pokazywalo jakie sa klocki, wymien czujnik :)

 

P.S. na to wyglada ze scieranie sie czujnika nie ma nic wspolnego z BC

BC liczy po swojemu a czujka to po prostu drugie zabezpieczenie gdyby BC cos zle policzyl tak jak w moim przypadku. Nie trzeba wymieniac czujnika jesli BC odliczyl a klocki sa OK i czujka nie starta!!! Szczegoly mojego przypadku powyzej w tym samym temecie.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety problem czerwonej ikonki auta na podnośniku i komunikat wymień klocki dopadł i mnie. klocki były u mnie wymieniane dość niedawno oczywiście z nowymi klockami założono nowe czujniki. Kilka dni temu zapaliła sie czerwona ikonka, sprawdziłem stan klocków i z przodu jak i z tyłu klocki mają jeszcze po ok 8-10 mm. Czujnik przy klockach nie był nawet zarysowany. Nie wiedziałem do której osi odnosi sie komunikat wiec spróbowałem skasować po kolei. Przednia oś skasowała sie bez problemu, było 19 kkm do wymiany i zrobiło się 49 kkm, zatem przyjąłem, że problem ten nie dotyczył przedniej osi. Spróbowałem skasować tylną oś i już sie nie dało. Pyta czy zresetować hamulce tylne, do wymiany 9 kkm, przytrzymuje przycisk BC na manetce, zeby zresetował, pokazuje sie mała ikonka zegarka z kręcącymi sie wskazówkami na chwile po czym znów pojawia sie 9 kkm do wymiany. Czyli ten serwis nie chce sie skasować. Zrobiłem jeszcze 2 próby i to samo. Znów zajrzałem do czujnika i zauważyłem, ze w jednym miejscu izolacja jest przetarta (jakieś 5cm od końcówki czujnika, tego, gdzie wtyka sie do klocka) i widać drut. Do niczego nie stykał. Zaizolowałem taśmą, spróbowałem zresetować i dalej nic. Chyba musze wymienić teraz ten czujnik na nowy.

 

Czy przetarta izolacja od czujnika może spowodować, że nie daje sie skasowac alarmu klocków? Końcówka czujnika jest nie tknięta.

 

Na jakiej zasadzie działa czujnik? Moja teoria jest taka, że czujnik to jeden kabel/obwód zaczynający się we wtyczce mocowanej w pudełku/kostce na nadkolu. Przewód ciągnie sie do końcówki czujnika, która wchodzi do klocka i przewód wraca z powrotem do wtyczki/kostki. Dlatego kabel czujnika to dwa przewody, do klocka i powrotny. Jeśli czujnik jest ok, obwód jest zamknięty. Wraz z ścieraniem sie klocka w pewnym momencie zaczyna ścierać sie wybrzuszony plastik na końcu czujnika, plastik na tyle sie zciera, ze odsłaniają sie przewody. Potem przecierają sie przewody rozłączając obwód i dzięki temu elektryka auta wie, że skończyły sie klocki, wysyłana jest informacja do kompa. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się myle.

 

Moje wątpliwości:

 

1. Jeśli końcówka czujnika nie jest starta, obwód jest cały czas zamkniety to dlaczego nie możemy zostawić starego czujnika?

2. Końcówka czujnika, która wchodzi do klocka to kawałem plastiku z wyżłobieniem, w tym wyżłobieniu jest pofalowana blaszka, Dzieki tej blaszce czujnik zatrzaskuje sie w gnieżdzie klocka. Jak rozumiem, ta blaszka nie ma żadnej funkcji elektrycznej, chodzi tylko i zamocowanie czujnika w klocku, czy tak? Pytam bo jak wyciągnałem końcówke czujnika z klocka to ta blaszka była troche rozwarta i zeszła z czujnika, W miejscu gdzie siedziała blaszka, w wyzłobieniu był tylko plastik, zadnego metalowego elementu.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos tu nie gra. W normalnych warunkach nie mozesz miec czerwonego komunikatu i 19 kkm wskazania. Mierzyles czujnik po wypieciu? Ma miec zwarcie. Nie podaje Ci na ktorej osi masz klocki do wymiany?

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam E91 wiec nie podaje na której osi. Czujnik miał przerwę, oprócz przetarcia isolacji jakieś kilka cm od końcówki czujnika okazało sie, ze najprawdopodobniej był urwany kabelek tuz przy końcówce wchodzącej do klocka. Bo jak ją wyciągałem szczypcami to bez użycia siły przewód wyszedł sam z plastiku. Po zamontowaniu nowego czujnika bład zniknał sam bez koniecznosci kasowania.

 

Ilość kkm do wymiany klocków jest tylko szacunkowa i rzeczywiście może być to mierzone na podstawie ciśnienia w ukladzie hamowania (po całym dniu na torze ilośc kkm do wymiany klocków spadła z 42 kkm do 30 kkm) itd ale sam czujnik klocków jestem przekonany, ze działa jak klasyczny czujnik na zasadzie zero jedynkowym. Sprawny ma zwarcie, przetarcie robi przerwę. U mnie urwał sie kabelek, zrobiła sie przerwa i stąd komunikat.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.