Skocz do zawartości

320d Hamulce w jednym połączeniu


Globciu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

I mam kolejne pytanko. Niedawno zakupiłem samochód. Dzisiaj jednak zauważyłem że przednie prawe tarczę są wytarte i "świecące" , na lewych jest rdzawy nalot. Wyczytałem gdzieś że w BMW hamulce połączone sa ukośnie (prawy przód-lewy tył).

Niestety ten rdzawy nalot może sugerować tylko to że działa jedne połączenie drugie niestety z jakiegoś powodu nie. Na szcześc nie nie miałem jeszcze okazji przetestować awaryjnego hamowania, jednak przy wyhamowywaniu z większej prędkości nie zauważyłem żadnego znoszenia bądz jakichkolwiek niepokojących oznak. Pytanie mam tylko czy wiecie czym to może byś spowodowane, gdzie szukać usterki, i czy jak podłączę się pod kompa to może pokazać mi błędy?

Pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

kolega ole jakie błędy chcesz poszukać na kompie ? dlaczego masz ten nalot rdzawy na tarczach czy co ?

Co do tarcz zawsze będą się świecić , jest to normalne tarcze podczas hamowania się ścierają. Przy takiej pogodzie jak na tarcze dostanie się woda to będziesz miał tą rdze o której mówisz. A o tym ze gdzieś wyczytałeś że o tych hamulcach to tak jest. Jest to taki system bezpieczeństwa. w czasie Jakiejś awarii nie stracisz całkowicie hamulców tylko po skosie. dlaczego po skosie? bo gdybyś stracił tylko po jednej stronie to podczas hamowania strasznie by Cie ściągało.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie czy komputer wykaże jakiś błąd, jeśli za złe działanie hamulców odpowiada nie jakiś cylinderek, tylko jakiś obwód który monitoruje komputer. Wiem że normalnym jest jeśli tarcze się świecą, mnie natomiast nurtuje i niepokoi ta tarcza która pokryta jest rdzą. Gdyby była normalna (święcąca) to bym sobie głowy nie zawracał. Jeśli była by to wina aktualnej pogody to stan wszystkich tarczy był by taki sam, a nie że po przejechaniu 20 kilometrów w korkach po mieście na jednej jest rdzawy nalot a na drugiej go nie ma. :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to wychodzi że ci zacisk w ogóle klocków nie dopycha na tym kole jeżeli jest po jeździe od razu korozja. Podnieś to koło na podnośniku i ty kręć kołem, a jakaś pomocna dusza niech pomału naciska na hamulec i zobacz czy przyhamowuje go. Może masz zacisk zapieczony lub coś z pompą abs, lub ew pompą hamulcową przy serwie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.