Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie,

Chce kupić E46 Touring z jednym z tytułowych silniczków. Przebiegi robier niewielkie, dlatego benzynka. Dieselek miło jeżdzi jednak boję się sytuacji kiedy coś sie brzydko mówiąc wysra i pochłonie całe oszczędności :). Natomiast mam dylemat w kwestii wyboru benzyniaka. Wielu twierdzi, że 2.8 pali praktycznie tyle samo co 2.5, a jedzie lepiej. Czy mozecie sie wypowiedzieć w tym temacie ? Tak naprawde dynamika nie jest dla mnie najistotniejsza, ale chciałbym żeby jakoś się to odpychało. Natomiast priorytetem jest bezawaryjność i solidność.

 

No i najistotniejsze. Mam do wydania 30 tysięcy pln. Jest szansa na cos zdrowego w M Pakiecie za taką kase ?

Edytowane przez vipek
Opublikowano
O ile wiem to nie było 323 (M52B25) w wersji Touring, więc Twój wybór ogranicza się raczej do 325 (M54B25) i 328 (M52B28).

 

racja, który w takim razie bys palecał ?

Opublikowano
Nie jeździłem 2.8 więc nie jestem w stanie porównać obu tych silników. Wiem, że różnice w ich osiągach są minimalne. 2.8 to silnik M52 które później zostały zastąpione właśnie przez M54. Jeśli chodzi o ten drugi, który sam posiadam, to musisz wiedzieć, że silniki te lubią wypić trochę oleju, ale poza tym to naprawdę fajne jednostki, jednak osobiście czuję niedosyt i żałuję, że nie kupiłem jednak 330Ci. Dziś nie popełniłbym tego błędu, różnicy w spalaniu pewnie nie ma a jak jest to niewielka a mocy jednak trochę więcej ;) Co do samego spalania to jeśli mieszkasz w dużym mieście i na co dzień będziesz przemieszczał się w sporych korkach to w godzinach szczytu śmiało możesz spodziewać się wyników rzędu 14-15litrów. Jeśli gdzieś w malej miejscowości to myślę, że można się zamknąć w 12 litrach. Pzdr ;)
Opublikowano

z tych dwóch wybierz 2.8 , moment ma o 40NM większy, spalanie to samo, a jednak lepiej kopie od 3500 obr/min, co nie zmienia faktu ze 2.5 M54 sie tez odpycha calkiem sprawnie, i nie jednemu uciera nos od 0-100 km/h :wink: , mi na szczęscie oleju nie bierze wcale, po 15 tys z max na bagnecie, jest troche ponad min na zimnym, czyli norma.

 

ewentualnie jak pisze ShakeIT, szukaj 330i, spalanie tez bedzie to samo jak 2.5 i 2.8i a nawet troche mniejsze ze względu na lepiej dostepny moment, ale 231KM juz robi swoje :)

 

pozdro.

 

ps. 2.5 M54 w wawie pali na krotkich odcinkach, korki, 14,5l, w malym miescie, ok 13. trasa bez ganiania 8,5l, przy ganianiu ok 10l

Opublikowano

dzieki koledzy za takie informacje.

 

Jeszcze mam jedna alternatywę nad którą się zastanawiam. Mianowicie 320d. Wprawdzie roczne przebiegi robie niewielkie i pod względem ekonomii diesel wydaje sie być chybiony, ale kusi jednak wysoki moment obrotowy i jednak niskie spalanie.

 

dlaczego myslę o dieslu...zauważyłem ze zdecydowanie tego więcej na rynku wtórnym, 328i jakoś nie widzę zakładając te 30tysięcy do wydania

Opublikowano
(...) mi na szczęscie oleju nie bierze wcale, po 15 tys z max na bagnecie, jest troche ponad min na zimnym, czyli norma.

 

Czyli jednak trochę bierze :D Poczytaj np. ten temat, niektórzy mają naprawdę spore ubytki... Pzdr ;)

Opublikowano

OK, czyli jednak bliżej mi do poszukiwań 328. Pytanie czy realne jest znalezienie zdrowego za 30tysiaków ?

 

Czy ten silnik ma jakieś bolączki itd. ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego jesli chcesz 320d to tylko po lifcie nowszy silnik juz na listwie CR stary jeszcze na pompie która jets wadliwa

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
kolego jesli chcesz 320d to tylko po lifcie nowszy silnik juz na listwie CR stary jeszcze na pompie która jets wadliwa

 

odpuszcze jednak klekota, przy rocznych przebiegach 10kkm, wydaje się jednak bezsensownym rozwiązaniem. Będę polował na 328i Touring

Opublikowano
Swoją drogą dość nietypowego auta szukasz, nie wiele jest dużych benzyn w nadwoziu kombi. Może przynajmniej sprzedawcy będą dość elastyczni jeśli chodzi o cenę, w końcu pewnie nie łatwo sprzedać taki samochód. Szukasz auta przed czy po liftingu ?
Opublikowano

szukam auta w jaki najlepszym stanie technicznym, jeśli bedzie polift to fajnie, jeśli nie to nie bedzie tragedii bo chyba większych zmian przynajmniej w kwestii 2.8 nie bylo

 

a dlaczego 2.8 ? ...bo stosunek mocy do spalania jest zdecydowanie lepszy niz przy slabszych silnikach z tego co wyczytałem, chyba ze zle mysle :) :?:

Opublikowano
Patrząc na stosunek mocy do spalania to najlepsze było by 330 czyli następna 328. Te silniki były dostępne już od 2000roku więc może znajdziesz coś w przyzwoitym stanie za tą kasę. Co do liftingu to uważam, że wersje po 2002 wyglądały jednak zdecydowanie atrakcyjniej ;)
Opublikowano
Co do liftingu to uważam, że wersje po 2002 wyglądały jednak zdecydowanie atrakcyjniej ;)

 

to chyba za mało sie przyglądałem :D

 

kwestia czy się zmieszczę w tych 30k z poliftem. 330 odpusze. Juz i tak miałem ciężko żonę przekonac do 2.8 :D ...no i nadwozie kombi to jej warunek, w innym nadwoziu bmw jej sie niestety zle kojarzy przez co niektórych "kierowców" tych zacnych samochodów

Opublikowano (edytowane)
Przyglądać się trzeba głownie na przód :P Lampy, maska, błotniki, zderzaki, to najbardziej zauważalne zmiany po lifcie. 328 było produkowane tylko do 2000r. Patrząc na allegro i tak masz bardzo ograniczony wybór, w dodatku nic konkretnego nie zauważyłem tak pobieżnie przeglądając. Edytowane przez ShakeIt
Opublikowano
Przyglądać się trzeba głownie na przód :P Lampa, maska błotniki, zderzaki, to najbardziej zauważalne zmiany po lifcie. 328 było produkowane tylko do 2000r. Patrząc na allegro i tak masz bardzo ograniczony wybór, w dodatku nic konkretnego nie zauważyłem tak pobieżnie przeglądając.

 

nie jest źle ;) nie pali mi się, na szczęscie mam jeszcze czym jeździć, a samochód najpewiej będzie ściągany zza naszej zachodniej granicy. Chyba,że w między czasie coś godnego uwagi się pojawi na allegro.

 

Bo jaki inny sensowny silniczek w tej budzie ? 320i ponoć kompletnie nie jedzie a pali jak 2.8, jeśli znajdę 2.5 zadbana to tez nie mówie nie

Opublikowano

nie jest źle ;) nie pali mi się, na szczęscie mam jeszcze czym jeździć, a samochód najpewiej będzie ściągany zza naszej zachodniej granicy. Chyba,że w między czasie coś godnego uwagi się pojawi na allegro.

Bo jaki inny sensowny silniczek w tej budzie ? 320i ponoć kompletnie nie jedzie a pali jak 2.8, jeśli znajdę 2.5 zadbana to tez nie mówie nie

 

2.0 nie jedzie, to fakt. Najpierw zobacz sobie ceny aut w DE i dodaj akcyze za pojemnosc pow. 2l. Wtedy za 30tys dalo by rade trafic 328 lub 323 z lat 99 ze slusznym przebiegiem.

Polska to taki specyficzny kraj gdzie auto sprowadzane po oplatach jest tansze i ma mniejszy przebieg niz przed sprowadzeniem ;)

Opublikowano

no...i w dodatku na allegro mało która ma więcej niz 170kkm nalatane :lol:

 

zdaje sobie sprawe z tego że polacy lubia być oszukiwani, bo jakiś czas temu sprzedawałem auto z przebiegiem prawie 300k, w opisie napisałem całą prawdę, przedstawiłem kompletną dokumentację z serwisowania itd. a zainteresowanie było znikome.

 

ale nie odbiegając od tematu...

 

Panowie, może ja żyje w niewiedzy i źle robie upierając się na takie silniki jak 2.8 :) wiem ze 328i można sie spokojnie zamknąc ze spalaniem na poziomie tych 10-13litrów w mieście w zależności od miasta czy sposobu jazdy. Po FL wyszedł nowy silniczek o oznaczeniu 318Ci, czyli 2.0 143kuce. Jest to cos warte ? Nie zależy mi bardzo na mocy, ale jeśli to pali tyle co 2.8 albo ten litr mniej to gra jest nie warta świeczki. Z pozostałych silników po lifcie zostały 325i i 330i, tak ?

 

Jeśli mam być szczery to jako dupowóz do jazdy codziennej 143konie wydaja się wystarczające pod warunkiem, że mniejsza moc niesie ze soba niskie spalanie i bezawaryjność

 

328i jest na łańcuchu, jak jest ze wspomnianym 318Ci ? ...był jeszcze 320Ci - 2.2 170kucy, co o nim możecie powiedzieć ?

 

Sorry za tyle pytań, ale to mi rozjasni wszelakie kwestie juz w 100% :)

Opublikowano

Panowie, może ja żyje w niewiedzy i źle robie upierając się na takie silniki jak 2.8 :) wiem ze 328i można sie spokojnie zamknąc ze spalaniem na poziomie tych 10-13litrów w mieście w zależności od miasta czy sposobu jazdy. Po FL wyszedł nowy silniczek o oznaczeniu 318Ci, czyli 2.0 143kuce. Jest to cos warte ? Nie zależy mi bardzo na mocy, ale jeśli to pali tyle co 2.8 albo ten litr mniej to gra jest nie warta świeczki. Z pozostałych silników po lifcie zostały 325i i 330i, tak ?

Jeśli mam być szczery to jako dupowóz do jazdy codziennej 143konie wydaja się wystarczające pod warunkiem, że mniejsza moc niesie ze soba niskie spalanie i bezawaryjność

328i jest na łańcuchu, jak jest ze wspomnianym 318Ci ? ...był jeszcze 320Ci - 2.2 170kucy, co o nim możecie powiedzieć ?

Sorry za tyle pytań, ale to mi rozjasni wszelakie kwestie juz w 100% :)

 

Miałem okazję jezdzić 320ci (R6, 150KM) kilka razy no i jak dla mnie nie bylo szału. Swego czasu jak jeszcze miałem Dełu Nubirę 1.6 (wydech i dolot lekko dłubnięty) to w sprincie ciut lepiej szło bmw, ale różnica była bardzo mała. Z 2.0 nubira bmw nie mialo by szans.

Do beemki potrzeba sporego silnika, gdyż sa to ciezkie auta, dlatego jak sie rozgladalem za moja obecna to szukalem 3.0, a ze sie trafilo fajne 2.5 to tez jestem zadowolony.

Co do spalania to praktycznie kazde R6 pali podobnie, ale w stosunku moc-spalanie to najlepiej wypada 2.8 (Odnosnie spalania R6 to 2.2<2.8<2.5<3.0). W zakorkowanym Wrocku komp pokładowy wskazuje mi teraz 12.8l (jak w katalogu :P). Jest zasada, jak bierzesz R6 w benzynie to największe jakie sie da, różnice w spalaniu są praktycznie niezauważalne. 2.0 R4 na pewno mniej spali (wydaje mi się ze 10l w zakorkowanym mieście się uzyska)

Mam nadzieje ze sie troche rozjasnilo ;)

Opublikowano

pomogło dzięki :)

 

więc wariant czysto ekonomiczny to 318ci, katalogowo to ma nieco ponad 9sekund do setki zatem tragedii nie ma. Jeśli nie znajde nic godnego uwagi z R6 to może wezmę go pod uwagę. I będzie taki zwyczajny dupowóz :)

Opublikowano
pomogło dzięki :)

 

więc wariant czysto ekonomiczny to 318ci, katalogowo to ma nieco ponad 9sekund do setki zatem tragedii nie ma. Jeśli nie znajde nic godnego uwagi z R6 to może wezmę go pod uwagę. I będzie taki zwyczajny dupowóz :)

 

To tera trzeba dylac do Germany i szukac furasa ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.