Skocz do zawartości

Problem z dwustrefowym KLIMATRONIKIEM. gorące powietrze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posaidam BMW e39 525 TDS 98' , od paru dni zauważyłem( nie wiem czy problem jest regularny czy nie) ale mam problem z ustawieniem temperatury w drugiej strefie a dokładnie od strony pasażera. objawia sie to tym ze jak ustawię klimatronik powiedzmy na 16st od strony kierowcy i pasażera. To od kierowcy jest OK temperatura jest regulowana mysle ze zgodnie z temeperaturawskazaną na klimatroniku ALE!!!! od strony pasażera nieważne jakbym nie ustawił leci GORĄCE POWIETRZEEE, cały czas.!!!! pokrętło w kratce środkowej mam ustawione na 3 czerwone kropki bo podobno przy tym ustawieniu klimatronik działa. Wyczytałem na forum ze może byc to problem z jakimiś elektrozaworami(moga się zawieszać) tylko nie wiem jak te elektrozawory znaleźć, jak wymienić i jaki jest koszt tego, a mzoe da sie przeczyścic????? proszę o pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pozdrawiam

 

POZA TYM ZAUWAŻYUŁEM i niewiem czy to normalne że, od strony kierowcy regulując temeperturę wraz z zmiana temperatury ustawiają sie adekwatnie do tego obroty dmuchawy i to jest jaknajbardziej normalne zaś od strony pasażera obroty dmuchawy nie reagują wogole i nie wiem cz to normalne!!!

Opublikowano

Witam, dopiero zaczynam przygodę z BMW, mam ją od tygodnia i już ze 3 razy mi się tak zdarzyło jak opisujesz, jest już sporo tematów i w sumie powinieneś się tam dopisać, nie mam kiedy zajrzeć to tych elektrozaworów ale zauważyłem, że zmieniając temperaturę na dużo wyższą o raz kierunki coś się odblokowuje i przestaje grzać na maxa.

Na forum są wrzucone fotki tego ustrojstwa całego w mazi oraz jak powinno wyglądać czyste.

Opublikowano
Widzę że to jest częsty problem w tych BMW.... w przyszłym tygodniu wymienie je podczas zmiany plynu chłodniczego. Moge wtedy sie podzielić informacjami czy to te zawory czy nie . jestem pewny na 90% ze tak, wiec kupilem je w ciemno. około 100-200 zł na allegro uzywka. z tego co mi sie wydaje w moim przypadku uszczelnienie na zaworach jest juz nie tkaie jak powinno i przepuszczzają to co przepuszczać nie powinny... dam znac jak zmienie! pozdr
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

WITAM ponownie! tak wiec jak mówilem wymienilem zawory ogrzewania wraz z pompką i nic z tego tak jak wczesniej. Podmienilem również panel klimatronika na moment i tez nic. wiec co teraz proponujecie? moze ktos mial podfobny problem? moze cos jest zapchane?

Moze ja przypomne problem. Moj problem z moim BMW polega na tym że klimatronik dwustrefowy dziala bez zarzutow ale..... tylko od strony kierowcy... od strony pasażera zaś wieje cały czas gorące powietrze..... nawet barddzo gorace!! i nie reaguje strona strona pasażera na zmiany temperatury z wyswietlacza! zaś kierowcy strona reaguje na te zmiany temperatury. Tak więc jestem po wymianie zaworów wraz z pompką i panel klimy tez jest sprawny wiec.....?? co proponujecie teraZ? moze filtr pylkowy? ale w to wa[tpię albo może jakies kanaly sa zapchane jeśli tak to jakie? i gdzie ich szukac? ktoś pomoże ? będę bardzo wdzięczny. pozdraiwam!

Opublikowano

tak właśnie myslałem ale gdzie on jest? ten czujnik ?

 

powiem tak problem jest taki...... sprawdziłem diziasiaj wieczorem na jeden elektrozawór nie mam napiecia. Panel klimatronika jest dobry zawory sa dobre nie ma napiecia na jeden z zaworów i dlatego leci cały czas gorące nie wiem dlaczego nie ma napięcia przydałby sie jakis schemat tej instalacji od zaworów do panela sterującego. może czujnik temperatury w strefie od pasażera kto wie gdzie jest ten czujnik o ile wogole jest. Mimo wszystko prosiłbym o jakies schematy instalacji do mojej E39 od tych zaworów do konca! pozdrawiam

Opublikowano
od strony pasażera zaś wieje cały czas gorące powietrze..... nawet barddzo gorace!! i nie reaguje strona strona pasażera na zmiany temperatury z wyswietlacza!

 

Może to dziwnie zabrzmi ale kolego przywal kilka razy w deskę, tak bardziej z boku bo u mnie to pomogło, fakt że to chwilowe rozwiązanie ale też myślałem, że to elektrozawory, jednak może jakaś klapka zamykająca dopływ ciepłego się przycina ?

Opublikowano
Witam . Macie moze koledzy schemat elektryczny klimatronika dwustrefowego e39 525 TDS 98r? chodzi mi o schemat od zaworów panelu łacznie zczujnikami wewnetrznymi. nie dochodzi mi napięcie na jeden elektrozawór i wieje strona pasażera cały czas na maxa gorące. nie wiem gdzie szukac winy . zawroy wymienine, panel sterujący klimatronika sprawdzony( zamontowałem inny) to samo było... potrzebuje sie doweidziec od drogę przewodów napieciowych od elektrozaworów do samego panel po czujniki. ile jest czujnikow w kabinie ? 2 czy 1? bo jeden jest w panelu klimy a jezeli jest do dwustrefowy klimatronik to wydaje mi sie ze powinny byc dwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A kolega AUTOR to w ilu założonych przez siebie tematach o kłopocie z klimatronikiem ,wogóle śledzi odpowiedzi ?

 

Już pisałem w jednym z nich gdzie są te czujniki temperatury w kanałach powietrznych. Za panelem klimatronika. Najlepiej wyjmij też radio to widoczność na nie będzie elegancka.

Wyjmij je i zamień stronami.

Wymontowanie to prosta sprawa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.