Skocz do zawartości

problemy pomiedzy 1500 a 1800 obr 320d


Aleks.C

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 432
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Klapki mam. Posiadam też nowy kolektor kupiony w ASO. Zmieniany był przy przebiegu 150kkm żeby nie było ryzyka wpadnięcia klapek do kolektora.

 

Wtrysk zakodowany. NA inpie pokazuję, że żaden wtrysk nie leje.

 

Doładowania nie sprawdzałem. Ale turbo po regeneracji.

 

Powyzej 2k obr nie szarpie.

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W każdym poście stwierdzasz ze turbo po regeneracji. NO TO CO. Zrób to co Ci podpowiadaja bo od dwóch tygodni nawet nie chciało ci się wtyczki wypiąć, a nie wspomnę o live
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej,

Rozwiązał ktoś ten problem, bo robi się bardzo denerwujący a ja robię się bezradny :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej,

Rozwiązał ktoś ten problem, bo robi się bardzo denerwujący a ja robię się bezradny :(

 

Spróbuj zdjąć wężyk podciśnieniowy od zaworu EGR i zaślep obydwie strony i sprawdź czy to wyeliminuje szarpnięcia. Na desce rozdzielczej zaświeci sie CHECK ale nie przejmuj sie nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, moje problemy, które są tytułem wątku: rozwiązane. Mam e46 320d ale jest to norma EU4. Zaślepiłem EGR tak jak kolega wyżej pisał. Efekty: brak szarpnięć, zero dymu !

 

Jest natomiast problem.. check engine na desce. W tej wersji nie da się EGRa ograniczyć do 100% DISem. Są jakieś inne metody, żeby check się nie palił ?

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Jest natomiast problem.. check engine na desce. W tej wersji nie da się EGRa ograniczyć do 100% DISem. Są jakieś inne metody, żeby check się nie palił ?

 

Z tego co wiem to da się to zrobić chyba DISem bo ktoś już to robił w E60 lub E90

 

EDIT: Tu jest filmik jak ograniczyć EGR DIS-em:

 

Ps. Ale jeśli zaślepienie rozwiązuje problem to zawęża się lista poszukiwań i można się pokusić o naprawę lub wymianę zepsutej części. Może to być sam zawór EGR, lub elektrozawór nr. 11 na rys. lub nr. 9

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3327&hg=11&fg=40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak myślałem, że abo sam egr albo elektrozawór. Jednak bardzo spodobała mi się jazda bez EGRa, lepsza reakcja na gaz, lepiej się wkręca, zero dumy, inny samochód.

 

Miałem kiedyś e46 z 2001 roku, polifta 150km i tam jak odłaczyłem egr nie było żadnych różnic dlatego sceptycznie do tego podchodziłem. Teraz to przerosło moje oczekiwania.

 

Co do ograniczenia to tak jak pisałem, nie da się całkowicie ograniczyć.

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem tkwi w elektrozaworze egr.

 

W tym elektrozaworku jest mały filterek z bardzo gestej siateczki który sie łatwo zapycha drobinkami kurzu, wystacy go zdemontowac i przeczyścić np patyczkiem do uszu i spirytusem tylko przed załozeniem nalezy go dobrze osuszyc np suszarką do włosów bo wilgotny szybko sie zanieczyści.

filterek znajduje się pod plastikową obudową, po zdjęciu obudowy trzeba jeszcze sciągnąć delikatnie ten filterek i oczyscic go z obu stron, bo jesli sie go wyczysci tyklo z jednej strony da krotkotrwaly efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Problem tkwi w elektrozaworze egr.

 

W tym elektrozaworku jest mały filterek z bardzo gestej siateczki który sie łatwo zapycha drobinkami kurzu, wystacy go zdemontowac i przeczyścić np patyczkiem do uszu i spirytusem tylko przed załozeniem nalezy go dobrze osuszyc np suszarką do włosów bo wilgotny szybko sie zanieczyści.

filterek znajduje się pod plastikową obudową, po zdjęciu obudowy trzeba jeszcze sciągnąć delikatnie ten filterek i oczyscic go z obu stron, bo jesli sie go wyczysci tyklo z jednej strony da krotkotrwaly efekt.

 

Jeśli chodzi Ci o przetwornik ciśnienia (nr 1 na rys. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU31&mospid=48831&btnr=11_3659&hg=11&fg=45 ) to koledzy z tego forum zakładali nowe i problem dalej był ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po odłączeniu podcisnienia EGR problem ustąpił.

Wymieniłem zawór EGR na nowy, nowy przepływomierz Bosch oraz wszystkie węże podcisnienia oraz wyczysciłem EGR i dalej to samo...

 

Jutro biore sie za sprawdzenie nieszczelnośći dolotu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR był testowany w DIS i chodzi prawidłowo, auto przerywa tylko w przedziale +/- 1500-1800 rpm jak jest w miare niskie cisnienie w kolektorze tj jazda z minimalnym obciążeniem (prosta droga, górka),

Przeczyszcze jeszcze MAP sensor :/ konczą mi się pomysły...jest to dosyć "popularny" problem a nie znalazlem jeszcze nikogo w necie kto by sobie z tym poradził...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR był testowany w DIS i chodzi prawidłowo, auto przerywa tylko w przedziale +/- 1500-1800 rpm jak jest w miare niskie cisnienie w kolektorze tj jazda z minimalnym obciążeniem (prosta droga, górka),

Przeczyszcze jeszcze MAP sensor :/ konczą mi się pomysły...jest to dosyć "popularny" problem a nie znalazlem jeszcze nikogo w necie kto by sobie z tym poradził...

 

Miałem dokładnie tak samo.

 

Odpiąłeś egr i problem ustąpił więc tam szukaj rozwiązania! został Ci jeszcze do podmiany sam zawór.

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Samo odłączenie EGR nie jest swiadectwem tego że to on jest przyczyną, Odłączenie przepływki też usunęło szarpanie a przecież jest nowa i zaadaptowana...szarpanie ustało na 4 biegu i 1500 rpm teraz jest na 5 biegu i 1700-1800 rpm, wpadłem dziś na jedną rzecz, w konkretnie jechałem i na podglądzie LIFE DATA z wtrysków i w momencie dławienia się korekcja na jednym wtrysku spada na prawie -3 ! i to może być problem...narazie zaleje Bunie Liqui Molly i zobaczymy :( mam nadzieje ze to bedzie strzał w 10

 

EDIT:

 

Jestem w trakcie testowania auta jak narazie szarpanie nie wystepuje xD ale korekcje dalej mnie martwią więc wtryski wyjme i umyje na poczatku w myjni ultradzwiekowej,

 

Pytanie w trakcie przyspieszania zwlaszcza na Ciepłym silniku auto nagle mierzy na przepływce wiecej powietrza niż powinno i występuje dziwne "Świstanie", piszczenie ciężko to określić, intercooler sprawdzony i brak nieszczelności...

 

EDIT 2 :

 

Panowie peknięty kolektor wydechowy...zamówiony nowy żeliwny, po montażu dam znać co i jak :) :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Guzior już odłączałem egr, fakt ze zaślepiałem go tylko z jednej strony, od wężyka, ale to raczej nie ma aż takiego znaczenia. Przepływkę też odpinałem i nic. Pomału dochodzę do wniosku ze to może być konwerter w skrzyni :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jakiś czas zaglądam do tego wątku i powiem szczerze, że ręce opadają .... mieszanka domysłów i gotowych recept na uleczenie ręki poprzez odcięcie ręki... Czytając od początku można dojść do do wniosku, że szarpanie szarpaniu nie równe. Jedno szarpanie wynika z niesprawności układu stabilizacji toru jazdy inne może wynikać z nieprawidłowej mieszanki paliwowo powietrznej. Według mnie każdy przypadek powinien zostać dokładnie przeanalizowany przez użytkownika, jeśli chce się zająć tym problemem sam. Jeśli nie chce się komuś dokładnie analizować problemu swojego samochodu to niech odda go do kogoś kto zajmuje się tymi autami a nie bez zastanowienia zatyka EGR albo kupuje nowy kolektor dolotowy ... Sory ale samo zatkanie albo odłączenie EGR to mniej więcej tak jak leczenie ręki poprzez amputację. EGR czyli zawór recyrkulacji spalin służy do konkretnych celów. Sterowanie tego zaworu jest ściśle związane z działaniem całego silnika.... nie tylko ponowne użycie powietrza do sprężenia ale również wspomaga gaszenie silnika wysokoprężnego! Tak więc zacznijcie od podstaw: 1. komputer - analiza ( nie tylko kasowanie ) błędów...Jeśli wtrysk nie domaga to regeneracja lub nowy ( oczywiście obowiązkowo adaptacja ). Jeśli nie ma błędów to sprawdź czy coś w samochodzie nie domaga .. może to być z użytkowego punktu widzenia błahostka, jednak z punktu widzenia działania całego samochodu rzecz kluczowa. Tyle moim zdaniem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...

Odswieżę trochę temat.Jak tam rowiązaliście swoje problemy? Posiadam 530d e61 218 manual z DPF. Również posiadam objawy opisane na forum

-falowanie obrotów na biegu jałowym

-Szarpnięcia w okolicach 1500-2000 obr

-bujanie silnika(pewnie z powodu falowania)

U mnie odłączenie węzyka podcisnieniowego EGR nic nie pomogło, potem wyczyscilem EGR na błysk-również nic nie dało.

W czasie szarpnięcie ekonomizer sie cofa(ewidentne odcięcie paliwa). Tylko u mnie jest błąd sondy lambda na silniku.

Ja obstawiam

-sonda lambda

-regulator ciśnienia w pompie

-regulator na szynie

-przepływomierz

Co o tym myślicie. Proszę o rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam manuala. Jeszcze zauważylem że jesłi trzymam równo gaz podczas przyspieszania np: w połowie ale dzieje sie to nie zawsze. Samochod wtedy przyśpiesza raz mocniej raz słabiej, jeszcze mialem inny przypadek jadac autostradą dałem cały gaz to przyśpieszał tak srednio a jak zacząłem odejmować to wtedy wyrwał do przodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.