Skocz do zawartości

problemy pomiedzy 1500 a 1800 obr 320d


Aleks.C

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego amsat - mnie pomogło uszczelnienie dolotu powietrza. Koledze Skrab również pomogło. Byłbym ostrożny w wydawaniu tak krytycznych osądów, że to na pewno nie to. Zresztą jak sam zauważyłeś problem może dotyczyć dobierania odpowiedniej mieszanki ( paliwo i powietrze ). Moje zdanie jest takie: jeśli coś może pomóc trzeba spróbować. Nie twierdzę, że wszystkie samochody, które mają ten objaw, po uszczelnieniu dolotu powietrza zaczną jeździć bez tego efektu, ale warto sprawdzić. Może się okazać, że to nie powietrze. Może się okazać, że to paliwo ( sprawdzić czujniki na listwie, sprawdzić wtryski, sprawdzić filtr paliwa? ). Może się okazać, że to system recyrkulacji spalin EGR ( sprawdzić czy nie jest zabrudzony, sprawdzić czy jest odpowiednio sterowny - podciśnienie .... ). Objawy są podobne ale przyczyn może być wiele. Ja napisałem co w przypadku mojego samochodu pomogło.

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 432
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ale ja sie zastanawiam dlaczego szarpanie zaczyna sie jak silnik jest juz max rozgrzany, na zimnym lub jeszcze nie rozgrzanym auto jezdzi jak no ...;)
Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałbym się domyślać, to stawiałbym na temperaturę powietrza biorącego udział w mieszance ( paliwo + powietrze ). Im niższa temperatura powietrza biorącego udział w mieszance tym większa wydajność spalania ( wiąże to się chyba z gęstością ? - poprawcie mnie jeśli się mylę ). Bardzo prosty przykład mamy w przypadku powietrza z turbiny, które jak wiadomo schładzane jest w chłodnicy zwanej INTERCOOLER... po to by miało większą "skuteczność". Idąc tym tropem można by się pokusić o stwierdzenie, że tzw. "lewe powietrze" ( nieszczelności w tej osłonie którą ja uszczelniłem, a później wymieniłem ) zaciągane do silnika na przykład z komory silnika, gdzie temperatura powietrza jest wyższa oraz sama atmosfera ma w sobie pary oleju, w połączeniu np. z problemami z recyrkulacją spalin lub innymi, powoduje, że parametry mieszanki są za słabe i może wystąpić efekt szarpania.... Dlatego właśnie nie powinno się jeździć bez tej osłony bo powietrze zasysane do kolektora ma słabe parametry. Może nie być objawów szarpania przy takiej jeździe jeśli są sprawne wszystkie inne układy i silnik "nadrabia " sobie słabe powietrze innymi elementami (np. paliwo ).

Wystarczy zadać sobie pytanie : Dlaczego nasze samochody lepiej się zbierają jak jest suche mroźne powietrze ?

 

Ja to tak rozumiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi nagle auto szarplo nawet juz na zimnym silniku ... po odpaleniu przejechałem może 4km i nagle szrpniecie/przerwanie i potem ok ....

 

Na weekend łapie sie za jojca i wyciagam cały osprzet/dolot, oblukam pomyje i poskładam, może to faktycznie jakaś paierdoła której komp nie pokazuje a też nikt nie może dojść co to bo aż taka maja pierdolka może to być.... zoabaczymy...

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mi szarpie coraz częściej. Wcale bym się nie zdziwił jak niedługo stanę gdzieś na trasie :roll: Myślałem że może to jakoś przejdze, ale widze że nie ma zamiaru. Trzeba będzie zacząć dzialac mimo ze się zupełnie nie znam na mechanice. Czym spróbować uszczelnić ta czesc nr 16??

 

 

Znalazlem taki filmik:

 

Jak już wcześniej pisałem. Pewien mechanik powiedział mi ze mam błędy na czujniku wału i mogła to być przyczyna szarpnieć. Teraz już jestem pewien że trzeba wymienić czujnik położenia wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! U mnie szarpanie najbardziej odczuwalne jest od niecalych 2tys. rpm do ponad 2tys. Czasem slyszalny jest przy tym dziwny dzwiek, jakby stukal jakis zawias lub cos sie zapchalo, ciezko dokladnie okreslic. Na luzie tez potrafi zabujac buda. Auto posiadam ok 1,5 roku, przez ten czas zostaly wymienione filtry (paliwa, powietrza, oleju, odma), swiece, pasek, oraz zregenerowana zostala turbina w firmie OP Turbo w Łodzi. Po zalozeniu turbiny przez mechanikow w maju, nie stwierdzili nic co dodatkowo wymagaloby naprawy. Na przegladzie rowniez wszystko ok. Auto szarpie od 2-3 miesiecy, co dziwne nieraz jest to uciazliwe, nieraz wrecz niezauwazalne. Kolejna dziwna rzecza jest to, ze po zgaszeniu auta na chwile np. na stacji benzynowej oraz ponownym odpaleniu auto szarpie mniej, przynajmniej przez kilka km. Co moze byc przyczyna?

Problem w E46 3.0D przed liftem.

W ciagu ostatnich kilku miesiecy bylem u trzech roznych elektrykow. Pierwszy z nich nic nie poradzil z braku oprogramowania do BMW. U drugiego na komputerze nie bylo zadnych bledow, stwierdzil tez, ze parametry sa ok. Z trzecim przygoda trwala najdluzej - na pierwszej diagnozie stwierdzil, ze wtryski maja korekty w normie, przeplywka sprawna, zadnych bledow itp. Zalecil wyczyscic kolektor ssacy, egr, klapy, przeplywke, sprawdzic manometrem cisnienie oleju. Koszt robocizny 250 + uszczelki 120. Pojechalem do niego po tym zabiegu, niestety nie bylo poprawy. Kolejne zalecenie to przegazowac na autostradzie, tak zrobilem, trzy bramki w jedna strone jadac na obrotach 3000-3500 i to samo w strone powrotna. Znowu pojechalem do niego i powiedzialem, ze nic nie pomoglo. Kolejna diagnoza - niedogrzany silnik + sprawdzenie wtryskow. Stwierdzil, ze u niego na kompie pokazuje temperature 53C, a powinno byc 90. Nie wiem jak silnik mogl byc niedogrzany, skoro jadac do niego juz od polowy drogi wskazowka temperatury byla w pionie, a z nawiewow lecialo cieple powietrze. Ale dla pewnosci, przy okazji wymiany hamulcow, wymienilem rowniez termostat, tak jak doradzil. Wymiana termostatu nie pomogla, wtryskow jeszcze nie wyjmowalem do sprawdzenia, ze wzgledu na spory koszt, a jeszcze wiekszy koszt regeneracji. Tym bardziej, ze na pierwszej diagnozie stwierdzil, ze korekty sa w normie, a pozniej kaze wyjmowac i sprawdzac o.O

Uzylem tez dwoch srodkow czyszczacych, pierwszy firmy LIQUI MOLY Diesel Spulung 500ml, po kilku tygodniach STP do czyszczenia ukladu paliwowego.

Olej wymieniam nim przejade 15tys. km - Castrol 5w-40, odma co druga wymiana oleju, filtr paliwa ok rok temu, przejezdzam rocznie mniej niz 15tys, wiec mysle, ze jeszcze ok.

Szarpanie objawia sie roznie, raz go praktycznie nie ma, innym razem nawet na luzie faluja obroty i buja buda. Co najdziwniejsze po rozgrzaniu auta i zgaszeniu go na pare min, po ponownym uruchomieniu jest znaczna poprawa, lepsza dynamika oraz mniejsze kopcenie.

Jakies sugestie co jeszcze mozna zrobic/sprawdzic, przed oddaniem wtryskiwaczy do regeneracji? Najlepiej namiar do osoby dobrze ogarniajacej BMW z Polski centralnej (Łódź, Zgierz, Stryków, Głowno, Łowicz...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czujnik polozenia wałka czy wału ?Na filmiku widac na moje oko czujnik polozenia wału.

 

A to nie to samo??? Z tego co mi wiadomo to to samo. Najpierw chciałbym wyrazić moje poirytowanie bo jak widze ze ktoś tu wypisuje aby zmienić paliwo tosz to krew zalewa. Czy wy ludzie myślicie ze ktoś tu jest głupi czy jak to w inny sposób można okreslic???? Czlowiek jezdzil kupe km caly czas tankuje te same paliwo w najlepszych stacjach nigdy nie było objawu szarpania. Szarpanie ewidentnie daje o sobie znac przy temperaturach powyżej +5 lub w momencie kiedy silnik jest już dobrze rozgrzany czyli przejechalo się przynajmniej te 20 km i ktoś wypisuje o zmianie paliwa. To jakie mamy lać do baku??? Od Zdzicha opałówke??? Czy od głospodarza Maślaka który przechowuje w brudnych beczkach do swojego Ursusa ciapka???

 

Tak jak napisałem że nie znam się na mechanice, ale nie trzeba się znać aby domyśleci się że to nie wina paliwa i niepoprawność można przypisać uszkodzeniu jakiejś części która jest odpowiedzialna za poprawne działanie.

Czy to co napisałem w moim pierwszym poscie w tym temacie wam nie pomaga w rozwiązaniu lub bliższemu rozwiązaniu problemu???? Tak jak napisałem wcześniej iż serwisant w którym byłem z wymiana innej części auta nie związanej z omawiana przyczyna szarpan powiedział iż owe szarpania mogą występować z powodu zużytego czujnika wałka położenia... sprawdziliśmy na komputerze i wyskoczyly błędy. Znalazłem w necie iż zużyty czujnik działa poprawnie w niskich temp. w wyżysz lub w momencie kiedy jest rozgrzany działaniem silnika zaczyna zawodzić. Taka sama zbieżnośc wydarzeń zauważyłem u mnie. Dzis u mnie na zewnątrz +10 stopni i po przebyciu dosłownie parudziesięciu metrow zaczyna lekko szarpać gdzie w momencie kiedy było niedawno +2 stopnie zaczynało szarpać dopiero po parunastu km. Jtro umawiam się z mechanikiem na wymiane tego czujnika. Nie biore zadnych sugestii typu ze może to lub tamto. Po prostu wymieniam dana czesc i mam w dupie. Jeśli nadal będzie szarpalo dopiero wtedy zaczne wymieniac pół auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czujnik polozenia wałka czy wału ?Na filmiku widac na moje oko czujnik polozenia wału.

 

A to nie to samo??? Z tego co mi wiadomo to to samo. Najpierw chciałbym wyrazić moje poirytowanie bo jak widze ze ktoś tu wypisuje aby zmienić paliwo tosz to krew zalewa. Czy wy ludzie myślicie ze ktoś tu jest głupi czy jak to w inny sposób można okreslic???? Czlowiek jezdzil kupe km caly czas tankuje te same paliwo w najlepszych stacjach nigdy nie było objawu szarpania. Szarpanie ewidentnie daje o sobie znac przy temperaturach powyżej +5 lub w momencie kiedy silnik jest już dobrze rozgrzany czyli przejechalo się przynajmniej te 20 km i ktoś wypisuje o zmianie paliwa. To jakie mamy lać do baku??? Od Zdzicha opałówke??? Czy od głospodarza Maślaka który przechowuje w brudnych beczkach do swojego Ursusa ciapka???

 

Tak jak napisałem że nie znam się na mechanice, ale nie trzeba się znać aby domyśleci się że to nie wina paliwa i niepoprawność można przypisać uszkodzeniu jakiejś części która jest odpowiedzialna za poprawne działanie.

Czy to co napisałem w moim pierwszym poscie w tym temacie wam nie pomaga w rozwiązaniu lub bliższemu rozwiązaniu problemu???? Tak jak napisałem wcześniej iż serwisant w którym byłem z wymiana innej części auta nie związanej z omawiana przyczyna szarpan powiedział iż owe szarpania mogą występować z powodu zużytego czujnika wałka położenia... sprawdziliśmy na komputerze i wyskoczyly błędy. Znalazłem w necie iż zużyty czujnik działa poprawnie w niskich temp. w wyżysz lub w momencie kiedy jest rozgrzany działaniem silnika zaczyna zawodzić. Taka sama zbieżnośc wydarzeń zauważyłem u mnie. Dzis u mnie na zewnątrz +10 stopni i po przebyciu dosłownie parudziesięciu metrow zaczyna lekko szarpać gdzie w momencie kiedy było niedawno +2 stopnie zaczynało szarpać dopiero po parunastu km. Jtro umawiam się z mechanikiem na wymiane tego czujnika. Nie biore zadnych sugestii typu ze może to lub tamto. Po prostu wymieniam dana czesc i mam w dupie. Jeśli nadal będzie szarpalo dopiero wtedy zaczne wymieniac pół auta.

I tak trzymać :cool2: Daj znać co i jak będzie po wymianie ,a tak wogule gdzie ten czujnik sie znajduje w silniku M47tu2 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy... moje spostrzezenie co do szarpania, na zimnym nie szarpie mi, przynajmniej nigdy nie zaszarpal.

 

Szarpie zawsze ponizej 2tys obr, ale ponizej 1800 tez, na 1500 najczesciej. Na 2, 3 i 4 biegu szarpie, ale na 5 i 6 nigdy mi sie nie zdarzylo. Wiec moze jakies sugestie ?

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpie tak samo natomiast zauważyłem, że szarpie tylko i wyłącznie jak przez dłuższy czas jadę "spokojnie". Jak zaczyna falować, a ja lekko wcisnę gaz (tak do 3000 obrotów i odpuszczę gaz falowania nie ma. Jak pojadę agresywniej przez dłuższy kawałek potrafię nie mieć falowania przez kilkadziesiąt km. Nie mam zielonego pojęcia co robić. w komputerze zero błędów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie przepraszam ze tak długo nie odpisywałem, ale auto i tak dopiero w zeszłym tygodniu zrobiłęm. Długo by opowiadać dlaczego tak długo to trwało. W moim przypadku okazal się popsuty czyjnik DTC z lewej strony tylnego koła. Wymiana czujnika naprawila pojawiajacy się problem. Cena takiego czujnika to około 340 zl pisze tutaj o orginalnej części.

 

Wymieniłem na początku czujnik wału korbowego. Niestety to nie pomogło ponieważ problam lezal gdzie indziej. Z tego wszystkiego umówiłem się na wizyte w ASO. Całkowity koszt naprawy to 284 euro. W cenie jest również wliczona diagnoza auta. Sprawdzenie na komputerze pracy silnik a jak i innych spraw mechanicznych. Także pozdrawiam i życze powodzenia w rozwiazywaniu problemów z waszymi autkami.

 

 

Musze dodac ze zadnych błedów w pracy silnika nie miałem. Także jeśli nie macie błedów w silniku to możliwe ze to jest czujnik kontroli trakcji DTC. Z tego co mi powiedzieli w ASO to bywa tak ze od razu on się nie psuje, znaczy ze od razu nie ma objawów czasami lekko szarpnie i nawet można jezdzic z tym miesiąc dwa trzy i znowu zaczyna szarpac. Po przmysleniach doszlem do tego ze zdarzylo mi się szarpniecie w grudniu pierwszy raz i czasami lekie w styczniu. W póżniejszym czasie notorycznie szarpania wystepowaly i było już tylko coraz gorzej. Słychac było nawet dziwne dżwieki mechaniczne. Jeśli mieliście czasami informacje ze cisniene w oponie jest niskie to na pewno to jest ten problem. Ja miałem informacje o ciśnieniu w kole w momencie już tragicznym jak nie raz już nie moglem jechać. Sprubujcie wylaczyc DTC pojezdzijcie i sprawdze czy nadal szarpie tak intensywnie jak wcześniej. Jeśli mniej to problem najprawdopodobniej jest w czujniku DTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz ja tutaj możecie zobaczyć tą cześć. Jest to pozycja numer 20

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_1230-wspornik-tylnej-osizawiesz-kol/i51382#part20

 

 

 

Tam na obrazku jest napisane ze BMW 1, ale ten czujnik jest taki sam w wielu modelach montowany. Ja jeżdżę E90 także jestem tego dowodem :)

 

Musze jeszcze dodać iż zastanawia a jednocześnie poirytowała mnie sytuacja gdzie jeden majster powiedział ze wykrył błędy na czujniku położenia wałka rozrządu. Powiedział również że te błędy wykasował. U innego mechanika u którego wymieniałem czujnik wału korbowego takich błędów na komputerze nie pokazało jak i w ASO gdzie też sprawdzali wszystko na komputerze. Czyli wnioskuje ze pierwszy majster który powiedział ze są błędy i trzeba by było wymienić próbował mnie naciągnąć. Bo jeśli po wykasowaniu błędów i przejechaniu 3 tys km żadne nowe błędy nie wyszły to chyba cos jest nie tak. Przynajmniej dla mnie.

Również chce napisać iż można się nieźle zakręcić. Ponieważ jest czujnik położenia wału korbowego oraz czujnik położenia wałka rozrządu. Pytając się w ASO powiedzieli mi że jeśli czujnik położenia wałka rozrządu się popsuje to będę miał problemy z odpaleniem auta w momencie kiedy silnik jest jeszcze ciepły. Po ostygnięciu powinien zapalić. To tak dla waszej wiedzy aby to było jakoś bardziej przejrzyste ponieważ wiem sam po sobie ze to urwanie głowy z tym dowiadywaniem oraz szukaniem po tych internetach. :mad2: Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

to raz:

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6762466-czujnik-impulsow-dsc-tylny

 

dwa

 

twoje szarpanie nie było w zakresie 1500-1800 a to bardzo ważne, więc możesz się wyżalić ale to na pewno nie pasuje do tego tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raz:

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6762466-czujnik-impulsow-dsc-tylny

 

dwa

 

twoje szarpanie nie było w zakresie 1500-1800 a to bardzo ważne, więc możesz się wyżalić ale to na pewno nie pasuje do tego tematu

 

 

Kolego co ty za bzdury wypisujesz. Najpierw przeczytaj moje posty od samego początku a nie piszesz co ci ślina na język przyniesie. Właśnie chodzi o to że szarpania występowały od obrotów 1300 do około 2300. W zimne dni przy temperaturze od +5 i niżej szarpania nie występowały dopiero po przejechaniu powyżej 10km w momencie kiedy silnik się nagrzewał. W dni ciepłe nawet już przy starcie były szarpania. W ogóle co ja ci będę pisał. Przyleciałeś tu przeczytałeś mój ostatni post i wielkiego cwaniaka zgrywasz.

Powyższe posty napisałem na prośbę osób które pisały do mnie na priv bo maja takie same objawy wiec o czymś to świadczy. Wiec z łaski swojej oszczędź sobie pajacowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identycznie. Tylko jest tak że jak wyłączyłem DTC to również szarpało ale mniej pojechałem do ASO pojeździłem z mechanikiem szarpało wyłączył DTC i przestało szarpać. Choć długo nie jechaliśmy z wyłączonym DTC bo wyłączył tuż przed serwisem. Spróbuj jeszcze raz z włączonym DTC i w momencie szarpania wyłącz. Jeśli będzie różnica to może to być to. Może jeszcze wyłącz muze. otwórz okno i nadsłuchuj czy jakieś ciche odgłosy mechaniczne dochodzą do kabiny. Wiem że śmiesznie to brzmi, ale u mnie na początku nie było nic z czasem kiedy te szarpanie występowało coraz częściej i mocniej było słychać lekkie tarcie.

 

Aby było jasne dla niektórych krzykaczy na tym forum. Opisuje sytuacje której doświadczyłem i problem naprawiłem. Pisze w tym temacie ponieważ mój problem był podobny do problemu większości tutejszych forumowiczów. Ktoś wcześniej napisał ze się żale, takie nastawienie nie pomaga w wykryciu problemu. Wiec jeśli ci się nie podoba jaka kolwiek pomoc zamknij gebe i się nie odzywaj. Tak naprawdę nie wiadomo w czym jest problem u innych posiadaczy aut. Wiec opisuje jak to u mnie wyglądało bo może to być bzdura typu czujnik DTC a ludzie tworza opowieści i bajki że trzeba taśmą okleić pół samochodu i będzie dobrze lub zmienić paliwo na czerwona opałówke od maślaka z miejscowości Czajcze. :duh: Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

koła blokowało??

 

druga sprawa to nie widze odpiętej przepływki.

 

a może trzeba sobie przybić piątkę w detektywem od czujników abs e87-e90 ? no ale chyba powinieneś odczuć że tłumi cię trakcja

Edytowane przez darcyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagralem filmik bo szarpanie juz mnie wyprowadza z rownowagi i odechciewa sie wsiadac do samochodu

 

 

Wydawało mi się, że u w mojej ex czasem szarpało i falowały obroty, ale w porównaniu z tym co Ty masz to przepaść. Wtryski sprawdzałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.