Skocz do zawartości

BMW e39 brak kręcenia rozrusznikiem


bicker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem z BMW E39 mianowicie. Auto przyszło z francji i niechce odpalić a dokładniej nawet nie kręci rozrusznikiem (jest ze skrzynią automatyczną). Zastanawia mnie czy mozliwy jest związek z napisem Code w navigacji. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz na liczniku są oznaczenia biegu w skrzyni od P N R D S. Wszystkie symbole są podświetlone z tym ze troszke mocniej świeci S. moze coś z samą skrzynią jest nie tak? Dis nic z błędów w samej skrzyni nie pokazuje również w silniku (chyba jedynie błąd przekaźnika świec z tego co pamiętam) Immo kluczyki widzi i poprawnie indentyfikuje. Juz mi ręce opadają co mogł bym jeszcze sprawdzić. Przychodzi mi do głowy jedynie ten CODE na wyswietlaczu NAVI lub moze jakieś zabezpieczenie dołozone?

ps

chyba jednak nie będzie to związane z opcją CODE gdyz mogę kod modyfikować azatem nie była ta funkcja aktywna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się wyświetla CODE tzn, że ktoś zabezpieczył auto dodatkowym PIN kodem - bodajże 4 cyfrowym o ile dobrze pamiętam. Nie wiem jak jest w innych e39 ale u mnie w 525D z 2003 r (wersja z MIDem - Professional CD) można taki kod sobie uaktywnic klawiszami z MIDa. Wtedy jak przekręcasz kluczyk to tylko zapalają się kontrolki i bez podania kodu rozrusznik nawet nie tyka.

Tak więc musisz ten kod deaktywowac lub wpisac - o ile w ogóle go znasz. Jak to się robi w wersji z NAVI to już musisz zapytac kogoś, kto takie NAVI posiada.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

code się nie wyswielta tylko jest w opcjach navi ale sądze jednak ze to nie od tego. Stawiam jednak na skrzynie gdyz przy przełanczaniu biegów na liczniku nie zmienia wogole podświetania aktualnego biegu tylko przy lewarku diody wskazują. Gdzie znajde sterownik skrzyni w tym aucie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj jak mi padł rozrusznik w mojej e-39 530dA (wytarty wirnik i szczotki) to też miałem takie objawy że nie chciał w ogóle kręcić.Na Twoim miejscu wyjąłbym w pierwszej kolejności i sprawdził rozrusznik bo nie jest z tym dużo roboty a jeden powód miałbyś wyeliminowany.Sprawdź jeszcze przewody przy kolumnie kierowniczej co idą do stacyjki bo mojemu koledze e-39 nie kręciło i miał przetarty przewód.

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto dzisiaj udało mi się odpalić na krótko tzn po podaniu sygnału do rozrusznika.Auto dopaliło bez problemu. Mozna było ruszać cofać(bez problemu zmieniać biegi)auto nie pokazywało jedynie na liczniku pozycji lewarka zmiany biegów(pokazywało dopiero jak się zmieniło na steptronik i zmianę manulaną biegu od 1 do 5). Na licznikach choinka tzn akumulator (alternator napięcie daje dobre)abs, trakcja zółty wykrzyknik. Po zgaszeniu auta auto ponownie nie odpala z kluczyka. Po podłączeniu DIS pokazał

 

w ABSie

1E Whel- speed sensor, rear left

51 Pressure sensor, line

komputer silnika DDE

3505 Glow-plug system

0500 Roadspeed signal

w skrzyni

(080) 50 Control module, internal faulity

(129) 81 Can Timeout DME/DDE

(145) 95 CAN whel speeds

(060) 3C Transmission switch

 

nie sądze zeby tu chodziło o kod wpisywany w nawi. Na wyswietlaczu podczas odpalania nie pokazuje CODE. Zresztą kod ustawiłem znany sobiei obecnie moge go zmieniać dowolnie. Tylko nie wiem jeszcze go go boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.