Skocz do zawartości

Tarcze i klocki.


lamer

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Wymiana klocków i przynajmniej przednich tarczy zbliża się dużymi krokami. Jestem co prawda miło zdziwiony, że oryginalny komplet ma już 73.000 przejechane i jeszcze się kontrolka nie świeci (a do tego samochód w automacie!).

Na allegro ktoś twierdzi, że na montaż fabryczny idą tarcze ZIMMERMANN. Na ile to prawdziwa informacja? Cena wymiany tarczy i klocków w ASO trochę wygórowana ja na mój gust - 2100PLN za przód i 1800PLN za tył.

Jeżeli mają posłużyć kolejne 80tys. km to chyba warto za to zapłacić. Ale jeżeli można kupić dużo taniej te same elementy ale bez znaczka BMW to chyba tylko głupek tego nie zrobi.

No to jak mawiał pewien "pierwszy": pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powymieniałem w swoich autkach na ATE klocki, czujniki i tarcze i jestem zadowolony. Dla mnie wymiana w ASO to głupota chociaż mnie na to stać. Chyba na niczym innym ASO tak nie zarabia jak na wymianie "hamulców":) różnica w cenie to przepaść. Cała czynność trwa dla wprawnego mechanika a nawet nie ok 20min na oś. Jakość ATE generalnie polecana więc się skusiłem i jest ok już ponad 20tys km. U mnie fabrycznie załozone były klocki Juridy a tarcze ciężko określić. Na klockach było logo Jurida

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ATE to dobra firma. Pytanie tylko czy ich produkty wytrzymają ponad 70tys. km? Bo jeżeli mam założyć 2 komplety ATE zamiast jednego oryginalnego to bilans może wyjść na zero.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
wg realoem.com klocki w x3 to Jurid a tarcze nieznane, wiele o tym było na forum w innych działach i nie ma 100proc. pewności jakie idą tarcze

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Wg. RealOem w X3 to Jurid a np. w E60 to Textar.

Tarcze założył bym oryginalne.Są 2x droższe ale masz pewność długiego przebiegu na nich.

W mojej E60 tarcze są do wymiany po 160tys. mają teraz 22,2mm.Jeśli tarcze są montowane w fabrycznie nowym aucie posiadają nabity rok produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Samochód kupiłem nowy. Teraz ma 74tys. Nadal ma oryginalne tarcze i klocki jednak sądząc po "ranciku" z przodu trzeba będzie wymienić tarcze razem z klockami (klocki jak sądzę po sobotnich oględzinach wytrzymają jeszcze jakieś 5-10tys.) więc mit o trwałości oryginalnych tarczy obalony ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Samochód kupiłem nowy. Teraz ma 74tys. Nadal ma oryginalne tarcze i klocki jednak sądząc po "ranciku" z przodu trzeba będzie wymienić tarcze razem z klockami (klocki jak sądzę po sobotnich oględzinach wytrzymają jeszcze jakieś 5-10tys.) więc mit o trwałości oryginalnych tarczy obalony ;)

 

U mnie w E60 są do wymiany po 160tys.

Nie sądź po ranciku tylko zmierz grubość.

Tarcze podróbki wystarczają na ok. 40tys. średnio a wnioskuję to po postach w tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A potem wystawiają używane tarcze na Allegro....

Zobacz np. tu http://moto.allegro.pl/item1070879724_bmw_5_e61_e60_e63_e64_tarcza_tarcze_hamulcowe_igla.html

 

Każda tarcza ma nabity minimalny rozmiar grubości i tego się trzymam :wink:

Fabrycznie założona ma też nabity rocznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To chyba oferta typowo pod handlarzy rozbitkami, którzy chcą wstawić do auta cokolwiek na sztukę. Bo nie wyobrażam sobie, że ktoś mający samochód za co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych będzie kupował używane elementy hamulców decydujące o bezpieczeństwie??? To może jeszcze ktoś mało używane prezerwatywy zacznie sprzedawać :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

No i stało się. Przy 78tys. zaświeciła się kontrolka klocków. Zdecydowałem się założyć kombinację: tarcze Zimmermann + klocki Textar a do tego czujniki ATE. Po wymianie nie widzę różnicy w stosunku do oryginałów jeżeli chodzi o jakość hamowania. Zobaczymy tylko jak będzie z żywotnością!

Przy okazji potwierdzam, że oryginalnie były Juridy ale już blaszki na nich miały znaczki ATE. Trochę to dla mnie dziwne.

Koszt tarczy na przód, kompletu klocków na 4 koła i 2 czujników około 800zł więc ceny w ASO są z kosmosu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

czy ktoś się orientuje czy jest szansa na "mocniejszy" zestaw hamulcowy do x3? mam niestety dość często wrażenie, że autko nie do końca hamuje tak jak bym tego chciał! Pod względem technicznnym obecnie wszystko jest OK ale hamowanie delikatnie mówiąc mnie "nie przekonuje"! Mam wrażenie, że hamulce są zwyczajnie za słabe mając na uwadze masę i moc samochodu!!! Czy jest może szansa na "przeszczep" tarcze+zaciski z 3.0sd??? Wyczytałem, że w x3 3.0sd tarcze są o większej średnicy i grubsze, wprawdzie nie wiem czy zaciski są takie same jak w moim czy też się różnią. I pozostaje pytanie czy to cokolwiek pomoże?! A może jakiś profesjonalny tuning ukł. hamulcowego? Proszę o pomoc!!!! pzdr! :)

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wszystko było ostatnio sprawdzane przy okazji przeglądu! Ale mnie to specjalnie nie dziwi to "słabe" hamowanie u mnie. Tarcze są identyczne z tymi które są np w x3 2.0i, 18d, 20d a są one znacząco lżejsze i wolniejsze! Dlatego szukam wzmocnień ;) Pzdr
[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po pierwsze wątpię by w trakcie przeglądu ktoś sprawdzał jakiej marki masz tarcze i klocki więc jeżeli samochód kupiłeś używany to przyczyną kiepskiego hamowania mogą być zastosowane podzespoły.

Jeżeli to nie tu leży problem to można spróbować zastosować coś takiego:

http://motoallegro.pl/tarcze-ham-sport-bmw-x3-przod-325mm-i1397847972.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie trochę dziwna sprawa, możne nie mam porównania z innym bmw ale moje hamuje rewelacyjnie, miałem ostatnio, powiedzmy dość trudna sytuacje na drodze i sam bylem w szoku ze wyhamowałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki!!! jeszcze raz pochylę się nad tymi tarczami i klockami jakie mam zamontowane u siebie, jeszcze raz posprawdzam! Na razie nic nie będę kombinował bo myślę, że obecne tarcze i klocki jeszcze długo mi posłużą (mam dopiero przejechane 33tys km). Ale dzięki i pozdrawiam! :lo
[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.