Skocz do zawartości

M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.


ShakeIt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 816
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

W Castoramie dostałem miedziane kolanka i trójniki do rurek sanitarnych. Ich zewnętrzna średnica to 17mm więc idealnie pasują do węża 16mm. Wąż 20mm będzie odchodził od kolanka przyłączonego do pokrywy zaworów i też pasuje idealnie:

15fa9d5879f9f947daa6620c13dfae57.jpg

 

 

skąd dorwałeś te kolanko przyłączeniowe do pokrywy zaworów ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam jak tam wasze bmki śmigaja po zmianie sond , w mojej niestety coś się zesrało .

mianowicie mam korekcje krótko terminowe na minus , a długo terminowe wogule się nie zmieniaja ciagle 0 auto faluje na zimnym

macie jakies pomysły ? jakie wartosci ma sprawna przepływka na wolnych obrotach ?

dzieki

Wesołych Świąt Życzę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie krótka korekta na wolnch to -2 do +2 ,póki długa jest na zero to nie ma paniki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lambdaintegrator to jest krótka ,w inpa jest to troche inaczej, a przepływka co pokazuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdze dzis a jakie wartosci maja byc ?

 

W Inpie Lambdaintegrator to nie jest korekta, tylko, jak sama nazwa wskazuje jest to taki szybki log z pracy sondy. Additiv jest krótką, Multiplikativ długą korektą. Korekty zazwyczaj przestają pokazywać, jeśli jest uszkodzony przepływomierz, ale tak totalnie, np przerwa w pętli drutu grzejnego, albo masy. Sprawny przepływomierz na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach ma wskazywać 10-13, przy największym przepływie powietrza, czyli 2 lub 3 bieg, pedał gazu w podłodze, obroty tuż przed odcinką, powinien wskazać okolice 450 w silnikach M54B22/25 oraz ponad 500 w silnikach M54B30 z racji większej przepustnicy i średnicy całego dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdze dzis a jakie wartosci maja byc ?

 

W Inpie to nie jest korekta, tylko, jak sama nazwa wskazuje jest to taki szybki log z pracy sondy. Additiv jest krótką, Multiplikativ długą korektą. Korekty zazwyczaj przestają pokazywać, jeśli jest uszkodzony przepływomierz, ale tak totalnie, np przerwa w pętli drutu grzejnego, albo masy. Sprawny przepływomierz na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach ma wskazywać 10-13, przy największym przepływie powietrza, czyli 2 lub 3 bieg, pedał gazu w podłodze, obroty tuż przed odcinką, powinien wskazać okolice 450 w silnikach M54B22/25 oraz ponad 500 w silnikach M54B30 z racji większej przepustnicy i średnicy całego dolotu.

 

tylko że Additiv nie reaguje wcale a z tego co wiem z doświadczenia z innymi samochodami STFT (krótka korekta)zachowują sie jak Lambdaintegrator w BMW ,więc ja proponuje ignorować ADDITIVE i skupić się na Lambdaintegrator bo jak wiadomo korekty powstaj dzieki lambdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak na wolnych jest ksiazkowo a na wysokich 532 do odcinki na 2 biegu .auto ładnie się wykręca nie szarpie tylko obroty po wysprzegleniu się bujaja . lamdainegral przy ostrej jest +3 -6 a korekty ciągle na 0 ?

Tak, jak mówiłem, korekty krótkie i długie stoją, silnik korzysta ze stałych map, nie działa dynamiczna zmiana zapłonu i czasów wtrysku. Silnik będzie chodził normalnie, ale będzie więcej palił. Coś jest uwalone i dlatego dme przestawił tryb pracy. Lambdaintegrator pokazuje tylko pracę sond.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lambdaintegrator to jest krótka dlatego jest w procentach tak samo jak długa czyli multicaptive

Additive jest w milisekundach pokazuje co ECU robi na wolnych obrotach.

Multi pokazuje tylko na wyzszych i pod obciązeniem.

Jezeli Additive jest ponad 0.2ms tzn. ze ECU dodaje paliwo bo mieszanka jest uboga a jak -0.2 lub mniej tzn. że odejmuje paliwo bo mieszanka bogata

Lambdaintegrator pokazuje niezależnie od obrotów i obciążenia i dlatego dzięki niej można zdiadnozować silnik.

Radze poczytać http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_Adaptation.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lambdaintegrator to jest krótka dlatego jest w procentach tak samo jak długa czyli multicaptive

Additive jest w milisekundach pokazuje co ECU robi na wolnych obrotach.

Multi pokazuje tylko na wyzszych i pod obciązeniem.

Jezeli Additive jest ponad 0.2ms tzn. ze ECU dodaje paliwo bo mieszanka jest uboga a jak -0.2 lub mniej tzn. że odejmuje paliwo bo mieszanka bogata

Lambdaintegrator pokazuje niezależnie od obrotów i obciążenia i dlatego dzięki niej można zdiadnozować silnik.

Radze poczytać http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_Adaptation.pdf

Zrozum, że jemu nie działają korekty w ogóle. Ani stft, ani ltft. Stoją na 0, czyli zero z zerem po przecinku. Lambdaintegrator świadczy tylko o pracy sond, ale żadne korekty nie są wprowadzane. Adaptacyjne sterowniki są po to, by dostosować się do zużycia silnika i prowadzić do optymalnego zużycia paliwa. Jeśli jeden z czujników nie działa, sterownik przyjmuje wartości stałe i korzysta z innych czujników, w jego przypadku z sond.

Koledze zabek23 proponuję podłaczyć pompę wtórną. Jak komputer jest przystosowany do euro4, to ma widzieć, że pompa jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lambdaintegrator to jest krótka dlatego jest w procentach tak samo jak długa czyli multicaptive

Additive jest w milisekundach pokazuje co ECU robi na wolnych obrotach.

Multi pokazuje tylko na wyzszych i pod obciązeniem.

Jezeli Additive jest ponad 0.2ms tzn. ze ECU dodaje paliwo bo mieszanka jest uboga a jak -0.2 lub mniej tzn. że odejmuje paliwo bo mieszanka bogata

Lambdaintegrator pokazuje niezależnie od obrotów i obciążenia i dlatego dzięki niej można zdiadnozować silnik.

Radze poczytać http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_Adaptation.pdf

Zrozum, że jemu nie działają korekty w ogóle. Ani stft, ani ltft. Stoją na 0, czyli zero z zerem po przecinku. Lambdaintegrator świadczy tylko o pracy sond, ale żadne korekty nie są wprowadzane. Adaptacyjne sterowniki są po to, by dostosować się do zużycia silnika i prowadzić do optymalnego zużycia paliwa. Jeśli jeden z czujników nie działa, sterownik przyjmuje wartości stałe i korzysta z innych czujników, w jego przypadku z sond.

Koledze zabek23 proponuję podłaczyć pompę wtórną. Jak komputer jest przystosowany do euro4, to ma widzieć, że pompa jest.

 

Ja to rozumiem ale mówimy chyba o różnych rzeczach ja mówie jezeli lamdbainterigator jest na -15 to chyba coś jednak mówi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.