Skocz do zawartości

M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 816
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

W Castoramie dostałem miedziane kolanka i trójniki do rurek sanitarnych. Ich zewnętrzna średnica to 17mm więc idealnie pasują do węża 16mm. Wąż 20mm będzie odchodził od kolanka przyłączonego do pokrywy zaworów i też pasuje idealnie:

15fa9d5879f9f947daa6620c13dfae57.jpg

 

 

skąd dorwałeś te kolanko przyłączeniowe do pokrywy zaworów ???

Opublikowano
Dokładnie :) Inne złączki pasujące do mojego układu też zaczerpnąłem ze starej instalacji odmy.
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam jak tam wasze bmki śmigaja po zmianie sond , w mojej niestety coś się zesrało .

mianowicie mam korekcje krótko terminowe na minus , a długo terminowe wogule się nie zmieniaja ciagle 0 auto faluje na zimnym

macie jakies pomysły ? jakie wartosci ma sprawna przepływka na wolnych obrotach ?

dzieki

Wesołych Świąt Życzę :D

Opublikowano
sprawdze dzis a jakie wartosci maja byc ?

 

W Inpie Lambdaintegrator to nie jest korekta, tylko, jak sama nazwa wskazuje jest to taki szybki log z pracy sondy. Additiv jest krótką, Multiplikativ długą korektą. Korekty zazwyczaj przestają pokazywać, jeśli jest uszkodzony przepływomierz, ale tak totalnie, np przerwa w pętli drutu grzejnego, albo masy. Sprawny przepływomierz na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach ma wskazywać 10-13, przy największym przepływie powietrza, czyli 2 lub 3 bieg, pedał gazu w podłodze, obroty tuż przed odcinką, powinien wskazać okolice 450 w silnikach M54B22/25 oraz ponad 500 w silnikach M54B30 z racji większej przepustnicy i średnicy całego dolotu.

Opublikowano
sprawdze dzis a jakie wartosci maja byc ?

 

W Inpie to nie jest korekta, tylko, jak sama nazwa wskazuje jest to taki szybki log z pracy sondy. Additiv jest krótką, Multiplikativ długą korektą. Korekty zazwyczaj przestają pokazywać, jeśli jest uszkodzony przepływomierz, ale tak totalnie, np przerwa w pętli drutu grzejnego, albo masy. Sprawny przepływomierz na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach ma wskazywać 10-13, przy największym przepływie powietrza, czyli 2 lub 3 bieg, pedał gazu w podłodze, obroty tuż przed odcinką, powinien wskazać okolice 450 w silnikach M54B22/25 oraz ponad 500 w silnikach M54B30 z racji większej przepustnicy i średnicy całego dolotu.

 

tylko że Additiv nie reaguje wcale a z tego co wiem z doświadczenia z innymi samochodami STFT (krótka korekta)zachowują sie jak Lambdaintegrator w BMW ,więc ja proponuje ignorować ADDITIVE i skupić się na Lambdaintegrator bo jak wiadomo korekty powstaj dzieki lambdzie.

Opublikowano
Chłopaki czyli teraz już nic nie wiem . jak lamdainegrator jest na - to jest za mało powietrza możliwe ze przeplywka siedzi . albo może być przez soundgenerator on jest wpiety za przeplywką i do niego idzie część powietrza
Opublikowano
Wiec tak na wolnych jest ksiazkowo a na wysokich 532 do odcinki na 2 biegu .auto ładnie się wykręca nie szarpie tylko obroty po wysprzegleniu się bujaja . lamdainegral przy ostrej jest +3 -6 a korekty ciągle na 0 ?
Opublikowano
Wiec tak na wolnych jest ksiazkowo a na wysokich 532 do odcinki na 2 biegu .auto ładnie się wykręca nie szarpie tylko obroty po wysprzegleniu się bujaja . lamdainegral przy ostrej jest +3 -6 a korekty ciągle na 0 ?

Tak, jak mówiłem, korekty krótkie i długie stoją, silnik korzysta ze stałych map, nie działa dynamiczna zmiana zapłonu i czasów wtrysku. Silnik będzie chodził normalnie, ale będzie więcej palił. Coś jest uwalone i dlatego dme przestawił tryb pracy. Lambdaintegrator pokazuje tylko pracę sond.

Opublikowano
To ładnie :( czy wiecie od czego zacząć szukanie . nie mam podpietego czujnika sprzęgła i pompy powietrza wtórnego ,ale to chyba nie od tego
Opublikowano

Lambdaintegrator to jest krótka dlatego jest w procentach tak samo jak długa czyli multicaptive

Additive jest w milisekundach pokazuje co ECU robi na wolnych obrotach.

Multi pokazuje tylko na wyzszych i pod obciązeniem.

Jezeli Additive jest ponad 0.2ms tzn. ze ECU dodaje paliwo bo mieszanka jest uboga a jak -0.2 lub mniej tzn. że odejmuje paliwo bo mieszanka bogata

Lambdaintegrator pokazuje niezależnie od obrotów i obciążenia i dlatego dzięki niej można zdiadnozować silnik.

Radze poczytać http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_Adaptation.pdf

Opublikowano
Lambdaintegrator to jest krótka dlatego jest w procentach tak samo jak długa czyli multicaptive

Additive jest w milisekundach pokazuje co ECU robi na wolnych obrotach.

Multi pokazuje tylko na wyzszych i pod obciązeniem.

Jezeli Additive jest ponad 0.2ms tzn. ze ECU dodaje paliwo bo mieszanka jest uboga a jak -0.2 lub mniej tzn. że odejmuje paliwo bo mieszanka bogata

Lambdaintegrator pokazuje niezależnie od obrotów i obciążenia i dlatego dzięki niej można zdiadnozować silnik.

Radze poczytać http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_Adaptation.pdf

Zrozum, że jemu nie działają korekty w ogóle. Ani stft, ani ltft. Stoją na 0, czyli zero z zerem po przecinku. Lambdaintegrator świadczy tylko o pracy sond, ale żadne korekty nie są wprowadzane. Adaptacyjne sterowniki są po to, by dostosować się do zużycia silnika i prowadzić do optymalnego zużycia paliwa. Jeśli jeden z czujników nie działa, sterownik przyjmuje wartości stałe i korzysta z innych czujników, w jego przypadku z sond.

Koledze zabek23 proponuję podłaczyć pompę wtórną. Jak komputer jest przystosowany do euro4, to ma widzieć, że pompa jest.

Opublikowano
Auto z którego wytargałem silnik nie miało pompy ,u mnie była . dziwne bo po swapie mam błąd tej pompy a założył em kompa od 325 . jakieś pomysly
Opublikowano
Lambdaintegrator to jest krótka dlatego jest w procentach tak samo jak długa czyli multicaptive

Additive jest w milisekundach pokazuje co ECU robi na wolnych obrotach.

Multi pokazuje tylko na wyzszych i pod obciązeniem.

Jezeli Additive jest ponad 0.2ms tzn. ze ECU dodaje paliwo bo mieszanka jest uboga a jak -0.2 lub mniej tzn. że odejmuje paliwo bo mieszanka bogata

Lambdaintegrator pokazuje niezależnie od obrotów i obciążenia i dlatego dzięki niej można zdiadnozować silnik.

Radze poczytać http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_Adaptation.pdf

Zrozum, że jemu nie działają korekty w ogóle. Ani stft, ani ltft. Stoją na 0, czyli zero z zerem po przecinku. Lambdaintegrator świadczy tylko o pracy sond, ale żadne korekty nie są wprowadzane. Adaptacyjne sterowniki są po to, by dostosować się do zużycia silnika i prowadzić do optymalnego zużycia paliwa. Jeśli jeden z czujników nie działa, sterownik przyjmuje wartości stałe i korzysta z innych czujników, w jego przypadku z sond.

Koledze zabek23 proponuję podłaczyć pompę wtórną. Jak komputer jest przystosowany do euro4, to ma widzieć, że pompa jest.

 

Ja to rozumiem ale mówimy chyba o różnych rzeczach ja mówie jezeli lamdbainterigator jest na -15 to chyba coś jednak mówi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.