Skocz do zawartości

Sprawdzenie sond lambda w M52 na układzie siemensa


DjAquaz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Posiadam sterownik Siemens więc mam lambdy tytanowe bo z czerwonym przewodem. Mam interface do Carsoft i tam jest live data(nie powala ale jest) . I teraz mam pytanie do was znających się na tym. Jakie napięcie, opór ma mieć takowa lambda tytanowa??? W jakim zakresie ma pracować.Wiem że najlepiej oscyloskopem sprawdzić ale go nie mam.Jak silnik jest zagrzany to jaki woltaż powinna pokazywać. Nie jestem pewien czy mam je padnięte ale na kompie wyskakują błędy Sond ale nie zawsze jak się mogłem dowiedzieć wina leży po ich stronie.Pozdrawiam
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Te sondy pracują w zakresie od 0-5V.Ta pierwsza(regulacyjna) powinna na jałowym oraz przy stałych obrotach(powiedzmy 2tys) pracować praktycznie w całym swoim zakresie(ważny jest czas reakcji na szybkie otwarcie przepustnicy)powinna spaśc na ubogo a potem strzelić w góre.Druga diagnostyczna(co do jej pracy nie mam pewności bo u mnie jest tylko jedna,może się ktoś wypowie)ale jej błąd może wynikać z uszkodzenia kata(również pracuje od 0-5V)
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mi tak pokazuje. Ale ciekawa sprawa że mi po otwarciu korka od oleju autko nie zaczyna kuleć zbytnio co wcześniej było na porządku. Czy może to być wina np odmy że jest nieszczelna??? Raczej wykluczam zajechany silnik,bo chodzi jak pszczólka prócz tych sond.Czyli tak podpinam pod live data i obserwuje napięcie wraz z obrotami ma podnosić się woltaż czy tak??? Zaznacze że silnik czasem zbiera sie jak należy a czasem jest zamulony
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Ważne sprawy!

 

Ale od jakiego napięcia DOKŁADNIE ma oscylować i do jakiego? Moje oscylują od 0,53 do 4,63 silnik jest mocno nagrzany, czy sondy powinny oscylować DOKŁADNIE od 0,1... do 4,9... czy ma się to mieścić w TYCH granicach? Mam troszkę nagaru na końcu wewnątrz tłumika. Wskazania według DISA. ???????????????????????????

 

Zazwyczaj analiza spalin wykazuje uszkodzenie sądy pod względem czy działa ,czy nie i nie zawsze można mieć pewność, że to ona. analiza spalin nie pokaże nam czasu reakcji sądy i szybkości nabierania temperatury. a te czynniki mają duży wpływ na spalanie, zwłaszcza na krótkich odcinkach gdy samochód się nie nagrzeje są wtedy wydłużone czasy wtrysku i zapłon lekko opóźniony jeśli grzałka nie działa a ty pokonujesz krótkie odcinki do analizy nagrzałeś porządnie silnik to nie sprawdzisz nic!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.