Skocz do zawartości

E90 - dziwne zachowanie wycieraczek


eXiDe

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

ostatnio zaobserwowałem u siebie dziwne zjawisko.. mianowicie jak włączę wycieraczki raz dźwignia w dół, to w momencie 'powortu' wycieraczek na miejsce, wycieraczka potrafi tak lekko dgrnąć, częściej zdarza się to z ramieniem od strony pasażera. O co chodzi? Też tak macie? :roll:

 

Trochę mnie to irytuje..

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mam ten problem od samego początku kiedy kupiłem auto, wycieraczki wracając z przetarcia szyby kładą sie na dole ale wykonuja jeszcze minimalny ruch ku górze, moze z 0,5 cm. Jest tak w 98% czasu kiedy pracuja ale zdarza im sie, ze sie położą w miejscu spoczynku i już nie drgna. Ponoć trzeba zrobić update softu i zaprogramowac jeszcze raz sterownik. Z racji kosztu 450 PLN a nie jest to jakas usterka to póki co olewam sprawe. U mnie dwie tak samo idą do góry.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem szybę jakiś czas temu i pióra są nowe.

 

Nie zawsze się tak dzieje, ale od czasu do czasu drgnie. Może i faktycznie programowanie sterownika trzeba wykonać, cóż w takim razie póki co olewam temat.

 

Natek a powiedz mi czy to się w jakiś sposób nasila? Może u mnie też tak było od początku tylko uwagi na to nie zwracałem :)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
U mnie drgaja czasami jak wróca do pozycji " startowej" tak jak by się dosuwaly, ale to tylko raz na jakiś czas i wydaje mi sie ze to jest seryjneO_O

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam. Odkopałem starszy temat aby się zapytać czy jedynym i słusznym rozwiązaniem okazało się instalowanie nowego sterownika itp. Pytam bo przez jakiś tydzień moje wycieraczki zachowywały się tak jak opisujecie, kładły się, wracały do pozycji spoczynku dużo wyżej niż robiły to wcześniej, ok, zniosłem to do dziś. Jestem na świętach dobry kawałek od domu, na dziś zapowiadają opady w całej PL a moje wycieraczki dziś nawet nie drgną. Jestem po prostu załamany tym autem, co chwile kłopoty. Jak ktoś może pomóc to bardzo proszę o jakieś wskazówki.

 

Znaną usterkę zamka centralnego też mam, pierwszy raz gdy zaczęło się coś dziać wymieniłem ten słynny bezpiecznik, potem padły prawe drzwi pasażera przód, a kierowcy jak chcą, od czasu do czasu otworzą się z pilota a czasem nie. Dzieje się coś z elektroniką, czytałem coś o jakimś module, czy to może być przyczyną? Gdzie w wwie z tym jechać? Boję się serwisow bo naliczą mnie bydlaki 1000zl za jakąś małą pierdołę. Chciałbym tylko wiedziec gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poszukaj kogoś kto "udziela" się w dziale Diagnostyka komputerowa i jest z Twojej okolicy. Podstawowa sprawa to odczytać błędy. W nowszych beekmach jest tak, że jeżeli wystapi jakiś błąd to często "usypia" dany sterownik i nie działa on prawidłowo.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wycieraczkami chyba nikt jeszcze nie programował sterownika na nowo wiec nie ma pewności czy programowanie rozwiązuje problem.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko mi nie chodzi żeby od razu go programować, na początek odczytać błędy z poszczególnych modułów. Jak siedzi coś w CAS'ie to różne cyrki potem auto wyprawia. A to sie zapala blokada kiery albo auto wcale nie odpala a komunikatów żadnych nie ma ...
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

u mnie wczoraj rozwiazałem problem z wycieraczkami, które po powrocie na podszybie wykonuja jeszcze drobny ruch ku górze. Zamieniłem przekaźniki od wycieraczek przednich z tylna i po problemie. Wycieraczki kładą się na podszybiu i ani drgną. Jadąc dzis w deszczu patrzyłem na nie z zadziwieniem wręcz.

 

mam kombi a przekaznik od przednich wycieraczek i tylnej jest taki sam (kapnąłem się rychło w czas :mrgreen: ), najprawdopodobniej przekaźnik skleja i stąd ten ruch. Po zamianie na tylnej wycieraczce ten ruch jest niewidoczny. Więc nie musze wymieniać przekaźnika, koszt ok 70 PLN

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Natek zasłuzył na browara jak nic :-)

Podmieniłem przekaźniki i po problemie :D

Wycieraczka pasażera niżej jakies 3-4 centymetry (nie wraca) i kierowcy trzyma poziom. Wczesniej nie widzialem ze ta kierowcy zle stoi bo na czarnym pasie była cały czas. Teraz jest miodzio :-)))

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie jest to samo. Wycieraczki schodzą na dół szyby i podnoszą się jakieś 2 cm do góry. Występuje to przy pojedynczych przetarciach szyby i przy wolnej pracy wycieraczek. Jak wycieraczki chodzą szybko to problem nie występuje.

A czy u Was w momencie startu wycieraczek słychać takie jakby puknięcie w szybę. Kupiłem wycieraczki SWF i są dość głośne. Nie wiem czy to normalne, czy wycieraczki do kitu.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo. Wycieraczki schodzą na dół szyby i podnoszą się jakieś 2 cm do góry. Występuje to przy pojedynczych przetarciach szyby i przy wolnej pracy wycieraczek. Jak wycieraczki chodzą szybko to problem nie występuje.

 

Zobacz to viewtopic.php?f=70&t=177738&hilit=stycznik :D

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ten sam problem.! Wycieraczki schodziły normalnie i podnosiły sie o ok 2 cm do gory.Bylem w serwisie w Bydgoszczy i powiedzieli mi ,ze trzeba rozebrac podszybie bo cos jes z mechanizmem :mad2: :mad2: :mad2: Po kilku miesiacach sam wziolem sie do roboty i wyjolem przekaznik, zdjalem pokrywke i okazalo sie ze blaszka przy cewce byla troche zgieta i po klopocie :mrgreen: :mrgreen: Roboty na 10min.A odnosnie tego serwisu :duh: zresztą nie pierwszy raz zdiagnozowali prosta usterke ale ostatni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy u Was w momencie startu wycieraczek słychać takie jakby puknięcie w szybę. Kupiłem wycieraczki SWF i są dość głośne. Nie wiem czy to normalne, czy wycieraczki do kitu.

 

@Michał

Moje na wycieraczkach Valeo (obecnie), oryginałach z ASO BMW i Bosch'a przy pierwszym uruchomieniu było głośne "jakby pukniecie w szybę"...

Niestety ten typ tak ma. Mimo, że tylna wycieraczka chodzi tak cicho, że muszę sprawdzać w lusterku wstecznym, czy aby ona na pewno wyciera?

 

Nie usunąłem u siebie tego efektu całkowicie, ale udało się go zniwelować.

Zdejmij pióra wycieraczek z ramion, użyj kombinerek lub klucza oczkowego, czy czegoś czym będzie Ci wygodnie wykonać dzwonię na ramieniu wycieraczki w miejscu gdzie jest bolec do montażu piór wycieraczek... Używając rozważnie siły "nagnij" tak ten bolec tak by odłożeniu (delikatnie) ramion wycieraczek bolec znajdował się prostopadle lub delikatnie odstawał od krzywizny szyby...

Zwróć uwagę żeby nie zrobić zadziorów na bolcu mocowania piór wycieraczek bo będzie Ci później trudno je założyć lub ściągać...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy u Was w momencie startu wycieraczek słychać takie jakby puknięcie w szybę. Kupiłem wycieraczki SWF i są dość głośne. Nie wiem czy to normalne, czy wycieraczki do kitu.

 

@Michał

Moje na wycieraczkach Valeo (obecnie), oryginałach z ASO BMW i Bosch'a przy pierwszym uruchomieniu było głośne "jakby pukniecie w szybę"...

Niestety ten typ tak ma. Mimo, że tylna wycieraczka chodzi tak cicho, że muszę sprawdzać w lusterku wstecznym, czy aby ona na pewno wyciera?

 

Nie usunąłem u siebie tego efektu całkowicie, ale udało się go zniwelować.

Zdejmij pióra wycieraczek z ramion, użyj kombinerek lub klucza oczkowego, czy czegoś czym będzie Ci wygodnie wykonać dzwonię na ramieniu wycieraczki w miejscu gdzie jest bolec do montażu piór wycieraczek... Używając rozważnie siły "nagnij" tak ten bolec tak by odłożeniu (delikatnie) ramion wycieraczek bolec znajdował się prostopadle lub delikatnie odstawał od krzywizny szyby...

Zwróć uwagę żeby nie zrobić zadziorów na bolcu mocowania piór wycieraczek bo będzie Ci później trudno je założyć lub ściągać...

 

Pozdrawiam

 

Więc tak, byłem w garażu... "Natek" nie należy Ci się piwo, a skrzynka zimnego piwa...!

Zamieniłem bezpieczniki, teraz mam tylną "skaczącą" wycieraczkę... Za to przednia wycieraczka działa i kończy pracę równo z linią czarnego dolnego pasa przy podszybiu. Na dodatek przestały "głośno pukać" przy starcie. Działają cicho i równo, do samego końca...

Teraz może padać (-:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja tez tak mialem. Czasami wogole nie dzialaly. Kupilem w serwisie nowy przelaznik. Serwisant powiedzial ze te niebieskie byly za slabe, czesto padaly i teraz sa czarne mocniejsze. Podczas wymiany okazalo sie ze takie same jak do ogrzewania tylnej szyby (taki sam schemat - zamist diody prostowniczej - opornik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja tez tak mialem. Czasami wogole nie dzialaly. Kupilem w serwisie nowy przelaznik. Serwisant powiedzial ze te niebieskie byly za slabe, czesto padaly i teraz sa czarne mocniejsze. Podczas wymiany okazalo sie ze takie same jak do ogrzewania tylnej szyby (taki sam schemat - zamist diody prostowniczej - opornik).

 

@wafeltom - no widzisz, a mnie wymienili w BMW Inchcape na zielony. Koszt 65 zł bez rabatu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.