Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam takie może głupie pytanie, ale poprostu to moje pierwsze bmw i jeszcze nie zmieniałem opon. I tak się chciałem dowiedzieć, czy każdy "oponiarz" mi zmieni opony (nie ROF), czy trzeba podjechać do kogoś, kto kuma bardziej bmw, bo wiadomo, że czujki są???

Podejrzewam, że to jakaś banalna czynność dochodzi, ale nie chcę umoczyć :)

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
Jedziesz do firmy i pytasz się czy podejmie się wymiany opon na felgach z czujnikami. Jeżeli mówi, że tak to jeszcze proponuje uprzedzić, iż koszt jednego czujnika wynosi tyle ... :) a jeżeli chcesz mieć spokój i zapłacić jak za zboże to jedź co każdego ASO.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma czujników w felgach i kolega napisał ,że nie ROFy więc do zwykłego.

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano

No to w takim razie dzięki Panowie za pomoc! Co ja bym bez Was zrobił?

W sumie to wiem, płaciłbym normalną cenę razy 32728428436 w ASO, ewentualnie dalej toczył się toyotami... :)

Pozdro dla wszystkich za kolejną podpowiedź :)

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano

nie zapomnij zresetować sobie w komputerze "czujników" po wymianie opon - procedura opisana w instrukcji i trwająca 5 sekund dla uściślenia :)

A tak na marginesie ile kosztuje wymiana opon u zwykłego oponiarza? Ja w tym roku akurat byłem w ASO, bo robiłem jeszcze inne rzeczy i z rozpędu zawiozłem też opony. Policzyli coś koło 100pln z wyważeniem, umyciem i odkurzeniem samochodu oraz wyczyszczeniem felg, także miałem już do auta zapakowane czyste.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

To te inne rzeczy musiały chyba kosztować z 10k :)

Ja pytałem o ceny i powiedzieli zwykłe 300 czy tam 400zł, run flaty 600zł!! dobre :lol:

Jeśli by to kosztowało 100-150zł to bym nawet sie nie zastanawiał, a u zwykłego oponiarza ok. stówki, więc nie chce mi się u nich bulić 3-4 razy więcej za to samo.

Chyba, że warszawskie serwisy to taka padaka w porównaniu do reszty???

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
To te inne rzeczy musiały chyba kosztować z 10k :)

Ja pytałem o ceny i powiedzieli zwykłe 300 czy tam 400zł, run flaty 600zł!! dobre :lol:

Jeśli by to kosztowało 100-150zł to bym nawet sie nie zastanawiał, a u zwykłego oponiarza ok. stówki, więc nie chce mi się u nich bulić 3-4 razy więcej za to samo.

Chyba, że warszawskie serwisy to taka padaka w porównaniu do reszty???

 

dla ścisłości mam na myśli tylko przełożenie całych kół...a cena z ASO w Rzeszowie. Ale najfajniej było jak ojciec podjechał odebrać dywaniki i zapytali się czy założyć mu odrazu więc powiedział, że tak - a przy okazji też umyli i odkurzyli auto :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

tak jak któryś z kolegów już napisał, felgi nie mają czujników samych w sobie, obroty są zliczane za zasadzie czujników ABS, które zczytują jakieś tam znaczniki na łożysku. Przy wymianie łożyska koła tylnego zwrócił mi uwage, ze jeśli podczas montażu uszkodzi sie którąś tam powierzchnie na łożysku to ABS bedzie albo wariował albo bedzie baaaaardzo nadgorliwy.

 

W sprawie zmiany opon to można podjechac do bardziej kumatego gumiarza, nie wiem czy jest jakaś specjalna maszyna, mam wrażenie, ze u mnie robili na zwykłej tylko był problem z podważeniem opony. Ale pomeczyli, pomeczyli i dali rade.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Run flaty należy zakładać tylko na maszynie ze specjalnym ramieniem.

Zakładanie w podrzędnym zakładzie może się skończyć uszkodzeniem rantu opony.

Jeśli nawet na oko nic nie widać , to wewnętrzne naprężenia osłabiają oponę.

Widziałem jak zakładali run flat w trzech,jeden z brechą drugi włączał maszynę a trzeci trzymał.

Ważna też jest optymalizacja.Warto spytać czy mają taki sprzęt - chyba że ktoś chce mieć dużo

ciężarków.

Wbrew pozorom prawidłowy montaż opon to nie tak chop siup.

Jak spadnie pierwszy śnieg to u gumiarzy liczy się ilość a nie jakość.

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano
Run flaty należy zakładać tylko na maszynie ze specjalnym ramieniem.

 

i przez osobe, ktora ma w tym przeszkolenie. U "mojego" gumiarza wisi nawet stosowny dyplom na scianie.

 

vazq~

~ The Gator Nation ~

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.