Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
siema i jak naprawiles?? ja mam to samo tylko raz na 20 razy zadziala...kolega mowil zeto moze byc czujnik w skrzyni biegow ale ja jeszcze tego nie mienialem....
Opublikowano
widzisz a u mnie swieci sie abs,asc niedziala predkosciomierz i spalanie...wyczytalem tutaj na forum ze to moze byc winna tego czujnika w l/t kole a jak nie to sterownik pompy abs :mad2: a to juz grubsza sprawa w szczegulnosc dla portfela :duh: ja za pare dni biore sie za naprawe tylko narazie koleszka ma jakis program nietaki i niemoze jej podlaczyc pod kompa,,tzn. moze ale tylko silnik a dalszych danych gdzies nielaczy-czekam az to zrobi i wtedy po bledach do celu :D dam znac jak naprawe pozdrawiam
Opublikowano

Witam,

kiedyś też miałem coś takiego... nagle praktycznie z dnia na dzień przestały działać wskazania prędkościomierza, obrotomierza, temp i stanu paliwa, reszta działała poprawnie. U mnie rozwiązanie okazało sie w sumie banalne, bo sprawdziłem wszystkie bezpiedzniki czy nie dostała sie gdzieś śniedź, mróz bo dodam, że działo sie to zimą, a autko parkuję pod chmurką... Po sprawdzeniu bezbieczników, przeczyszczeniu ich problem zniknął. Tak więc czasami problem może mieć proste rozwiązenie i nie trzeba od razu zakładać najgorszego ;)

Pozdrawiam

Opublikowano
dzisiaj z rana wsiadam do autka :D jade a tu nic niesiweci min.abs,asc przez jakies 200metrow :D ale za to predkosciomierz dzialal caly czas az do zatrzymania autka i po malym postoju znowu wszystko po staremu :( coraz bardziej wydaje mi sie ze to ten sterownik....
Opublikowano
na allegro oferują regeneracje sterownika abs bo to najprawdopodobniej będzie problem w twoim autku i w moim też. czytałem kiedyś ze te sterowniki absu mają jakąś wadę fabryczną i w 80% autek klękają.
Opublikowano
coraz bardziej mi sie tez wydaje ze to ten sterownik....teraz codziennie rano wszystko dziala do pierwszego postoju,zgaszeniu auta --puzniej nie-dziala puzniej dziala.....sam niewiem ,,wciaz czekam na podlaczenie jej pod kompa......mam nadzieje ze to wykaze o co kaman.....
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

I co ? Podpinałeś się? Wiesz już o co chodziło? Ja mam wyliczanke - raz działa raz nie. Ale ABS i Trakcja działa cały czas.

 

P.S.

 

Po opaleniu silnika przez 3 sekundy pali mi się kontrola trakcji i abs - po czym gaśnie - tak ma być czy to sygnał usterki. Podczas jazdy i hamowania jest wszystko ok i kontrolki się nie zapalają

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
sorry ze z takim opuznieniem ale gdzies przeoczylem ten temat :) ja juz jestem po naprawie sterownika koszta 300zl i wsio smiga niema problemow jak masz z ta koncowka 001 to zapewne tez to poczytaj tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1028312.html ja wten sposob sprawdzalem sterownik czy to na bank on jest padniety..pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Eureka!

Obyło się bez kosztów i wizyt u mechaników. Z głupoty (gdy odczytywałem numer sterownika) wypiąłem wtyczkę i ku mojemu zaskoczeniu okazało się że główne styki (te grubsze) są zaśniedziałe :idea: . Delikatny papierek ścierny na patyczku, potem alkohol i podpięcie wtyczki. Nie cieszyłem się zbyt długo bo po odpaleniu auta i przegazowaniu wskazówka od spalania nie drgnęła :duh: . Poddałem się i już zacząłem szukać jakiegoś fachowca od sterownika ABS. Nadszedł czas wyjechania autem do domu. Jak tylko zacząłem się toczyć ekonomizer zaczął wskazywać spalanie i licznik zadziałał. Działa do teraz (przejechałem raptem 5 km). Zobaczymy jak długo i czy to było przyczyną.

Zauważyłem też że wskaźnik od poziomu paliwa się ustabilizował. Wcześniej (jak nie chodził prędkościomierz) wskażnik wychylał się to na rezerwe to na pół baku - w zależności od tego w którą stronę brałem zakręt. Nie wiem czy ma to związek z prędkościomierzem ale jak na razie jest wszystko ok.

 

Oby jak najdłużej :mrgreen:

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam,

podpinam się pod temat. U mnie sytuacja następująca:

 

nie działa:

- prędkościomierz

- ekonomizer

 

działa:

- obrotomierz

- wskaźnik temperatury

- wskaźnik paliwa

- trakcja (można włączać i wyłączać)

- ABS (kontrolka nie świeci, testy wykazują że na 100% działa poprawnie)

- tempomat

- komputer pokładowy

- test zegarów wykonany i wskazanie jest OK

 

Styki na wtyczce przy sterowniku są czyste.

INPA mówi, że odczyty prędkości z czujników ABS są, komputer pokazuje aktualną prędkość.

 

http://bmwmanual.fm.interia.pl/forum/bmw-klub/inpa01.png

 

http://bmwmanual.fm.interia.pl/forum/bmw-klub/inpa02.png

 

http://bmwmanual.fm.interia.pl/forum/bmw-klub/inpa03.png

 

Wydaje mi się, że to nie jest wina czujnika. Proszę o jakieś sugestie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak sam ABS działa, a prędkość leży, to wygląda na uwalony sterownik, lub coś na kablach.

Odczyt prędkości idzie ze sterownika ABS, także od niego zaczął bym szukać.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Jak sam ABS działa, a prędkość leży, to wygląda na uwalony sterownik, lub coś na kablach.

A jednak padły zegary.

 

Sorry za odgrzebywanie tematu ale dopiero teraz zabrałem się za dalszą naprawę.

Sprawa ma się tak, że pożyczyłem od znajomego takie same zegary (tzn. te same numery) i podłączyłem u siebie. Działają bez problemów.

Wcześniej od firmy co naprawia sterowniki dostałem informacje, że mój jest sprawny.

 

W programie INPA jak puszczę sobie test zegarów to jest OK. Jak zrobię wychyl prędkościomierza --> sekcja "Activate Analog" --> F1 "speed" i tam wpisuję w % to reaguje normalnie ale jak w sekcji "Activate Analog" --> F8 "speed A" i tam wpisuję w km to zero reakcji (w innym samochodzie reaguje na ten parametr).

 

Czy naprawiał ktoś z was już taką usterkę? Jak dzwonię po specach od naprawy liczników to mówią, że nie spotkali się z taką usterką.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie

 

Mój pierwszy post na forum, więc z góry przepraszam jak coś nie tak napiszę.

 

Kupiłem BMW E39 523i z silnikiem poliftowym M54. Jednym z problemów jaki mnie dotyczy to właśnie prędkościomierz. Poprzedni właściciel mówił że to czujnik w tym lewym tylnym kole. Ale tyle się naczytałem o tych sterownikach że zgłupiałem.

 

Mi nie działa prędkościomierz i kontrolki od hamulców, ABS i coś tam jeszcze cały czas się świecą. Czy zatem to jednak czujnik czy sterownik?

 

Proszę o pomoc bo zbliża się przegląd i nie chcę problemów...

Opublikowano

Można zamienić czujniki i sprawdzić na kompie czy błąd przeniesie się na prawą stronę, ale raczej w całości

tych czujników nie wyciągniesz, dlatego ja zrobiłem to przy samym sterowniku aby mieć pewność że to lewy

tył a nie sterownik.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Witajcie

 

Mój pierwszy post na forum, więc z góry przepraszam jak coś nie tak napiszę.

 

Kupiłem BMW E39 523i z silnikiem poliftowym M54. Jednym z problemów jaki mnie dotyczy to właśnie prędkościomierz. Poprzedni właściciel mówił że to czujnik w tym lewym tylnym kole. Ale tyle się naczytałem o tych sterownikach że zgłupiałem.

 

Mi nie działa prędkościomierz i kontrolki od hamulców, ABS i coś tam jeszcze cały czas się świecą. Czy zatem to jednak czujnik czy sterownik?

 

Proszę o pomoc bo zbliża się przegląd i nie chcę problemów...

 

Stawiam na lewy tył czujnik wymiana tylko na oryginał zamiennik nie chodzi :)

Opublikowano
Witajcie

 

Mój pierwszy post na forum, więc z góry przepraszam jak coś nie tak napiszę.

 

Kupiłem BMW E39 523i z silnikiem poliftowym M54. Jednym z problemów jaki mnie dotyczy to właśnie prędkościomierz. Poprzedni właściciel mówił że to czujnik w tym lewym tylnym kole. Ale tyle się naczytałem o tych sterownikach że zgłupiałem.

 

Mi nie działa prędkościomierz i kontrolki od hamulców, ABS i coś tam jeszcze cały czas się świecą. Czy zatem to jednak czujnik czy sterownik?

 

Proszę o pomoc bo zbliża się przegląd i nie chcę problemów...

 

Stawiam na lewy tył czujnik wymiana tylko na oryginał zamiennik nie chodzi :)

 

 

a czy bez podnoszenia auta można się dowiedzieć czy ma być ten niebieski czy szary?

Opublikowano

Dokładnie, przylutowałem podłączyłem kompa i wywaliło błąd prawego czujnika

kupiłem nowy i już. Od roku spokój, tylko wymień na oryginał nie zakładaj badziewia

za 30zł. Wyciągnięcie go to raczej kończy się rozwierceniem go bo zapieka w aluminiowym korpusie.

Zdejmij tarczę z tyłu i będziesz miał dostęp, tylko pamiętaj o popuszczeniu szczęk z ręcznego

bo nie zrzucisz tarczy.

P.S

Czujniki rozpoznasz po kolorze kabelków jakie z nich wychodzą najlepiej zdjąć nadkola.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

ok, to dziś coś pokombinuje, na allegro czujniki są już od 35 zł ale jeśli mówisz że nie ten to poszukam oryginałów

mam nadzieję że to czujnik z uwagi na koszt :)

 

a tak na marginesie czy czujniki do sedana i kombi były takie same?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.