Skocz do zawartości

318IS -problem z predkoscia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

nie ukrywam jestem nowy na forum i chcialbym zasiegnac porady.czy moglby mi ktos rozpisac jakie sa maxymalne predkosci na kazdym biegu osiagane przez e36 318is- M42? 80km/h przy 3000obr/min na 5 biegu to chyba troche malo jak na motor ktory ma 140 koni :zdziwko:

prosze o rade :co sie dzieje z moja bunia? pomocy :(

Opublikowano

no ja tez sie zdziwilem troche na poczatku.

W audi b4 2.0 90KM na 5 begu i 3000obr mialem ok 120-130km/h a w bmw IS ok 100km/h(no ale 80 to chyba troche za malo)

Na 2 max to 85(odcinka) , 3-140, 4-180, 5-220.Byc moze masz krotkie przlozenia i jest to tym wlasnie spowodowane...

Opublikowano
Nie wiem czy Ci to pomoże ale elastyczność na 4 biegu z prędkości 80km/h do 120km/h wygląda według instrukcji BMW następująco: BMW E36 318i potrzebuje 11s , 318is potrzebuje 10.7s , 320 również 10.7s natomiast 325 ma już 9s, dalej podają że 318i powinien pokonać odcinek 1km w czasie 32.6s natomiast 318is 31.1s a 320 w 30.9s ( oczywiście kierowca musi mieć poprawną wprawę ) więc przesiadając się z 318i do 318is lub zmieniając 318is na 320 poczujesz znikome różnice ( dla jednych są małe różnice a dla innych ogromne ). Dane podałem z instrukcji obsługi BMW dla ręcznej skrzyni z silnikiem benzynowym.
Opublikowano
problem w tym ze jak podajecie na 5 biegu 200 powinien jechac a auto tyle nie jedzie!czuje ze ma zbyt wysokie obroty w przelozeniu na predkosc jazdy.sprawdzalem dyfer-jest taki jaki montuja orginalnie e tym modelu?co to sie dzieje?czego to moga byc objawy?
Opublikowano
Możliwe że ślizga się sprzęgło, wtedy obroty są duże a prędkość mała. Sprawdź też ile pokazuje GPS bo liczniki lubią przekłamywać. Jak dobrze pamiętam to przy 200km/h w 318IS obroty są pomiędzy 5 a 6tyś obr/min, jadąc według GPS z pędkością 213km/h masz już ponad 6tyś obr i zaczyna się odcięcie zapłonu.
Opublikowano

sprzeglo wymienione zupelnie niedawno wiec nie sadze ze to jest to.pozatym czulbym bo juz wiem jak wyglada jazda z padajacym sprzeglem...

kurcze ale tak jak patrzysz na ten temat to widzisz jakies rozsadne rozwiazanie tej sprawy? dyfer moze sie zepsuc?w sensie ze psujac sie sa takie objawy czy raczej jest to nie mozliwe?

Opublikowano
Wymieniłeś komplet ? sprzęgło z dociskiem ? bo nie zawsze jest tak że po wymianie jest OK. Dyfer nie ma nic wspólnego , jak się uszkodzi to pojedziesz lawetą do warsztatu. Może Ci się wydaje ze są obroty za duże. W BMW są tak dobrane przełożenia że na każdym biegu jesteś wstanie pociągnąc do odcinki i dla tego może się wydawać że obroty są za duże co do prędkości. Nie chcę Cię namawiać do jakiś testów ale gdzieś na prostym odcinku na autostradzie włącz 3 bieg i ciśnij do 6tyś powinieneś mieć predkość pomiedzy 130 a 140km/h a na 4 biegu 170km/h, piątego biegu nie polecam bo Vmax zalezy od wielu czynników fizycznych jak i prawnych :) Drugi test to elastyczność czyli 4 bieg i z 80km/h do 120km/h powinieneś mieć czas 10.7s , jeśli uzyskasz te prędkośći to nie ma tematu bo wszystko jest OK.
Opublikowano
tak-wymieniony zostal caly komplet-sprzeglo i docisk zuzyty sam ogladalem i go wyrzucilem pozniej.co do tych przelozen to racvzej nie wydaje mi sie bo ja na 3-ce mam jakies 100km/h przy czerwonym polu na obrotomierzu!sprawdzalem go na drodze-jak juz wspomniales bez zadnego namawiania :-) i uwierz no nie pojedzie wiecej niz 100 na 3 biegu. :( czym to idzie ze tak sie dzieje?
Opublikowano
no to rzeczywiscie jak na trojce masz max 100km/h to cos nie tak. Najlepiej jak koledzy mowia sprawdz predkosc na gps, bo moze byc licznik walniety(ale roznice miedzy 100 a 140 to powinienes sam odczuc).U mnie nawet jak sprzeglo sie slizgalo(bardzo sie slizgalo) to i tak podobne predkosci byly w stosunku do obrotow.Po za tym brak pomyslow.
Opublikowano
no wlasnie jest jeszcze sprawa licznika jak juz wspomnieliscie- mozecie napisac ile macie na budziku?w sensie jaka jest predkosc maksymalna na zegarze w IS-ie? byc moze faktycznie to zegar...
Opublikowano
Nie patrz na licznik, mogą być różne u mnie np. jest do 240km/h tzn jest ostatnia niepodpisana kreska wskazująca 250km/h. Musisz zrobić test z GPS inaczej możemy gdybać.
Opublikowano
sprawdzalem-mam silnik od is-103kw na lancuchu nie na pasku.nie pojedzie wiecej niz 140-150km/h :!: :!: :!: katastrofa.gdzies tkwi maly szczegol tylko pytanie gdzie?nie mieliscie nigdy podobnej sytuacji? co to moze byc bo powoli zaczynam tracic sily na walke z tym...
Opublikowano
Może masz coś w dyferencjale pokombinowane, niektórzy potrafią takie cuda tworzyć że później ciężko z tego wyjść, może niema on wcale takiego przełożenia jakie masz na tabliczce. Tak jak kolega Bagor napisał-nic innego być nie może.
Opublikowano
Trzeba się zastanowic gdzie znajduje sie czujnik prędkości, bo jeśli jest zaraz za skrzynią lub na wale to oznacza że nowe sprzęgło się ślizga na 99%, jeśli czujnik znajduje się na pół osi to oznacza ze dyfer albo sprzęgło jest podejżane. A czy masz odcięcie zapłonu po przekroczeniu 6tys obr/min? Jeśli wskazówka przekroczy 6500obr/min i włączy się odcięcie zapłonu to oznacza że obrotomierz dobrze mierzy a wina leży po stronie srzęgła lub dyferencjału, ale wydaje mi się że sprzęgło jednak się ślizga.
Opublikowano

Pod tym linkiem znajduje się filmik "test elastycznosci silnika" na którym możesz zobaczyc jaka jest prędkośc dla różnych obrotów ale tylko na 4 biegu dla silnika M44 318is.

Opublikowano
z tegi co sie orientuje to ów czujnik jest kolo skrzyni.odciecie zaplonu jest i dzila normalnie....tzn po przekroczeniu 6500obr/min odcina zaplon.M42 i M44 maja podobne osiagi w tym modelu silnika? mam pytanie -jak sprawdzic czy to faktycznie slizga nowe sprzeglo? Czy gdyby tak bylo to obecnie zamontowane sprzeglo nadaje sie na zlom?
Opublikowano
ogladajac ten filmik i porownujac go ze swoimi osiagami moge na wstepie powiedziec ze gdy ty masz 80km?h przy 2500obr/min ja mam 3500obr/min... i nie wyglada to tak jak zostalo zaprezentowane.wyglada to tak jaby faktycznie zegar nie byl z tego modelu ale predkosc pokazuje dobrze... cos tu :think: kurcze nie gra tylko co...powoli koncza sie pomysly...
Opublikowano
TPS powiadasz? tej teorii jeszcze nie uslyszalem od nikogo.w jaki sposob mozna go sprawdzic? komputerowo? wiesz moze w ktorym miejscu on sie znajduje?za co on jest odpowiedzialny?poszukam informacji o nim... :idea:
Opublikowano
ogladajac ten filmik i porownujac go ze swoimi osiagami moge na wstepie powiedziec ze gdy ty masz 80km?h przy 2500obr/min ja mam 3500obr/min... i nie wyglada to tak jak zostalo zaprezentowane.wyglada to tak jaby faktycznie zegar nie byl z tego modelu ale predkosc pokazuje dobrze... cos tu :think: kurcze nie gra tylko co...powoli koncza sie pomysly...

 

Więc o to chodzi że jeśli prędkościomierz pokazuje dobrze i wskazanie obrotomierza równierz jest poprawne ponieważ odcięcie miałeś gdzieś przy 6500obr/min, to oznacza że sprzęgło się ślizga. A jak było na starym sprzęgle ? pisałeś że widziałeś stare zuzyte sprzęgło, wiec chyba wtedy też śmigałeś autem i jak się jeździło ? tak samo miałeś obroty za duże ? Najlepiej włącz 5 bieg , zaciągnij hamulec ręczny i puść stopniowo sprzęgło - silnik musi zgasnąć, jak zgaśnie to sprzęgło OK, jeśli silnik bedzie zwalniał to sprzęgło się ślizga. Metoda trochę drastyczna ale skuteczna na sprawdzenie sprzęgła a wogóle zakręcisz kołami na asfalcie?. Jeżeli okaże się że sprzęgło jest OK to poprostu masz inny dyfer. Czy masz pewność 100% że prędkościomierz dobrze wskazuje ? mierzyłeś GPS ( błąd licznika może być do 10km/h i uznaję się za poprawny ). Jeśli nie masz GPSu to poproś kolegę który ma auto i niech jedzie obok ciebie, zrównajcie się i porównajcie prędkości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.