Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ostatnio miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą i teraz zastanawia mnie jakie powinny być węże od wody. Otóż jak silnik jest zimny to wszystkie węże są miękkie, jak silnik jest nagrzany na maxa to wąż górny do chłodnicy jest twardy tak że go ciężko ścisnąć. Zbiorniczek wyrównawczy mam zintegrowany z chłodnicą. Jak ściskam wąż na zimnym to słuchać że płyn w nim jest.

Czy tak powinno być?

ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano
W bmw jest ciśnieniowy układ chłodzenia i nic dziwnego w tym że w miarę nagrzewania płynu wzrasta ciśnienie w przewodach. Jeżeli obawiasz się że wytwarza się zbyt duże ciśnienie (spowodowane np kompesją z cylindra) jest bardzo prosta metoda - na rozgrzanym silniku (gdy węże masz już twarde) spuść nadmiar ciśnienia delikatnie odkręcając korek na zbiorniczku. Gdy już węże zrobią się miękkie zakręć korek i przejedź się kawałek. Jak przewody zrobią się znowu twarde to może być lipa
Opublikowano
Chyba jest ok. Płyn po wymianie się ustabilizował w miare. Uszczelka OK, bo jak była walnięta to strasznie dymił na biało i zostawiał plamy pod wylotem z tłumika. Narazie pojeżdże i poobserwuje jescze.
ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymień, dla świętego spokoju, korek chłodnicy. Nie kosztuje wiele, a może w Twoim jest zaworek przytkany i nie upuszcza nadmiaru ciśnienia.
Opublikowano
Korek już dawno wymieniłem bo też myślałem że od tego. Narazie jest wszystko OK. Być może był gdzieś jeszcze minimalnie zapowietrzony i to od tego.
ŚREDNIO 11L/100km (LPG)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.