Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

Trochę czytałem o xenonach ale nie znalazłem zadowalających odpowiedzi dlatego pytam, więc nie piszcie żebym szukał. :D

Mam lampy soczewkowe przed liftem. Chcę zamontować xenon HID H7 6000K. Czy dobrze będzie to wyglądać? I nie będzie oślepiać? Czy palniki mogę zamontować w oryginalnych uchwytach od żarówek H7?? Tylko rozwiercę uchwyt, wywale te blaszki co trzymają żarówkę H7 i wkleję palnik. Nie chcę kupować adapterów bo mam 2 komplety oryginalnych uchwytów do H7 to jeden komplet mogę poświęcić do testów. Da radę tak zrobić?? A teraz ważne pytanie. Czy "moduł kontroli świateł" (nie wiem dokładnie jak to się nazywa) nie będzie mi wyświetlał w liczniku informacji o uszkodzonej żarówce??? Bo zamiast żarówki (obciążenie rezystancyjne) podłącze przetwornice (obciążenie rezystancyjno-indukcyjne).

Jakie jeszcze mogą wystąpić trudności??

P.S.

Wiem że powinny być spryskiwacze i samoregulacja więc tego już nie musicie pisac.

Opublikowano

Ja mam HIDy założone w poliftowych lampach i żadnych błędów nie ma. Nie sądzę, żeby między tymi lampami a przedliftingowymi była aż taka duża różnica technologiczna, żeby miało Ci coś wariować.

Pzdr.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Uspokoiłeś mnie trochę bo zamówiłem xenony a nie pomyślełem wcześnie żeby zapytać czy komp nie pokaże awarii żarówki.
Opublikowano

Teraz większość HIDów ma wbudowane w nowszych przetwornicach układy zapobiegające wywoływaniu błędów spalonych żarówek. Jak ja kupowałem HIDy to powiedziałem, że to ma być H7 pod BMW e39 i zapewnili mnie, że te przetwornice z zestawu mają układ zapobiegający wyskakiwaniu błędów zjaranych żarówek.

Pzdr.

Opublikowano
nie proponuje montażu xenonu z allegro to badziewie a po za tym jeśli nie będziesz miał spryskiwaczy do lamp i samo poziomowania to możesz dostać mandat lub auto nie przejdzie przeglądu. Później tylko oślepiasz auta jadących z przeciwka.
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano

Co do tego - legendarnego już - oślepiania to może miec to miejsce tylko w sytuacji kiedy:

1) masz źle ustawione światła i świecisz Panu Bogu w okno

2) jest mokro i oblecą syfem - wtedy światło może się na tym syfie załamywac i trochę oślepiac (tyle tylko, że tyczy się to wtedy praktycznie każdego auta - nawet tego z fabrycznymi ksenonami bo nawet jeśli spryskasz reflektor wodą i uwolnisz go od syfu to woda po spryskaniu, która pozostanie na reflektorze także będzie załamywała ów strumień światła). Samopoziom daje wtedy efekty kiedy np jedziesz z załadowanym bagażnikiem - automatycznie pilnuje odpowiedniej wysokości linii światłocienia. W gruncie rzeczy podobny efekt można osiągnąc ręcznym obniżeniem reflektorów poprzez regulator na desce rozdzielcze).

Niestety - legenda oślepiania powstala wskutek masowego montażu takich HIDów do 20 letnich trupów z tradycyjnymi, bardzo prostymi reflektorami, często ustawionymi tak jak akurat na dziurze podskoczyły. Takich aut widzę dużo i praktycznie 90% z nich faktycznie świeci po gałach na maxa. Co do aut pokroju e39 - po lifcie zwłaszcza - gdzie lampy są dużo nowocześniejsze i lepszej jakości to jeszcze nie spotkałem się z takim autem, które mnie by oślepiało (a widziałem, że ma dołożone HIDy bo nie miał na zderzaku sprysków). Tak więc jak widac - są 2 strony medalu odnośnie tego oślepiania.

Oczywiście - za brak sprysków Policja już teraz czasem kara ale niech nikt mi nie mówi, że taki Policjant jest w stanie sprawdzic czy masz układ samopoziomowania. Aż tak się na samochodach nie znają i o ile w np dużym fiacie świecącym ksenonem sprawa jest jasna, że nie ma żadnego z wymaganych elementów o tyle już w takim e39 jeśli masz spryskiwacze to Policjant nie jest w stanie ocenic, czy to auto jest wyposażone w samopoziomowanie czy też nie.

Tak więc - jeśli zamontujesz w aucie HIDy i zamontujesz do tego spryski to nie powinieneś miec ŻADNYCH problemów z Policją i przeglądami.

Pzdr.

Opublikowano
Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedz. Teraz jestem przekonany że mogę śmiało zakładać Xenony. Ewentualnie z czasem postaram się dokupić i zamontować spryskiwacze. A poziomu świateł z zasady zawsze pilnuje żeby nikogo nie oślepiać.
Opublikowano

A ja założyłem HIDy do lamp po lifcie i jak są wyłączone to na komputerze pokazuje się komunikat o przepalonych żarówkach, gdy włączę ksenony - komunikat znika.

W sumie takie rozwiązanie bardzo mi się podoba, ponieważ informuje mnie, że powinienem włączyć światła.

Opublikowano
He,he! W sumie takie rozwiązanie jest fajne. Faktycznie moze informować o tym żeby włączyć swiatła. Więc git. Ja jeszcze nie założyłem ksenonów ale postaram się założyć jutro i ciekawe co ma na kompie pokaże.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy u jakiego sprzedawcy na allegro kupowaliście zestawy ? czy podczas montażu jest plug&play jak opisują na aukcjach i czy palnik pasuje w mocowannie lampy bez żadnych kombinacji ? chodzi o te przejściówki, po co one są ?. Mam lampy przed liftowe.
Opublikowano

Ja kupiłem na Allegro u sprzedawcy xenony_waw_pl

Zapłaciłem 249 zł za komplet z przejściówkami do lamp po liftingu.

 

W żarnikach wystawały chyba cztery kabelki, dwa z nich uciąłem, gdyż nie były potrzebne. Żarnik przykleiłem kropelką do przejściówki i uszczelniłem silikonem, aby do lampy nie dostawał się kurz. I tak to już działa od początku roku.

Opublikowano
Ja kupiłem na Allegro u sprzedawcy xenony_waw_pl

Zapłaciłem 249 zł za komplet z przejściówkami do lamp po liftingu.

 

W żarnikach wystawały chyba cztery kabelki, dwa z nich uciąłem, gdyż nie były potrzebne. Żarnik przykleiłem kropelką do przejściówki i uszczelniłem silikonem, aby do lampy nie dostawał się kurz. I tak to już działa od początku roku.

Kabelki nie były potrzebne? :shock: To jakie ksenony Ty kupiłeś?.

Ja kupiłem kasenony w firmie Well Done Polska - trochę droższe ale jakościowo o wiele konkretniejsze - i tam WSZYSTKIE kabelki są potrzebne.

Co do plug & play - tak właśnie jest. Nie trzeba nic ciąc, sztukowac itp. Wszystko pasuje - każda kostka pasuje tylko do jednej konkretnej.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te hidy są jako światła krótkie tak ? i mocowanie musi być H7 tak ? i czy do każdego zestawu potrzebne są te adaptery ?
Opublikowano

Witam ponownie.

Ja kupiłem xenony H7 bo niby takie żarówki były w zwykłych lamach przed liftem jako światło "krótkie". Wczoraj dostałem zakupione lampy z sooczewkami i co sią okazało jest tam na światłach "krótkich" jakaś inna żarówa. Teraz mam problem bo wiem że na "długich" jest tak jak i w moich poprzednich lampach czyli HB3 60W. A jakie powinny być w "krótkich"???? Wie ktoś? Niby podobnie wygląda jak ta w "długich" .

Problem mam także w montażu xenonów. Ponieważ zakupiłem H7 a tu okazało się że jest soś innego. Będe musiał to jakoś wkomponować. Kupie żarówki na "krótkie". Tylko jakie?? Później je rozwale i wkomponuje tam palniki tak aby żarnik był dokładnie na wtsokości drucika wolframowego w zwykłej zarówce. Może mi się uda. A jak mi z czasem palniki zdechną to kupie takie aby uchwyt do montażu był oryginalny jak w oryginalnej żarówce. Po raz kolejny!! Co to za żarówa na tych "krótkich"? I jakiej mocy??

Podpowiedzcie mi cos. Bo ksenon leży. :(

Opublikowano

Po pierwsze - wystarczy się ruszyć, wyjąć tą dziwną żarówkę (dziwną bo wg literatury powinieneś mieć na krótkich H7 - słyszałem też czasami o H1) - na kołnierzu tej żarówki będzie oznaczony jej typ. Możesz spróbować też na tej stronie: http://www.lighting.philips.com/pl_pl/consumer/carlighting/1_car_lighting/car_which_lamp_to_buy.php?main=pl_pl_consumer_lighting&parent=89083467512&id=pl_pl_car_lighting&lang=pl

Co do takiej rzeźby - wstawianie palnika ksenonowego w starą żarówkę halogenową to jak dla mnie - rzeźba straszliwa. Jeśli masz taką możliwość to najzwyczajniej w świecie poproś sklep, w którym dokonałeś zakupu o wymianę tych ksenonów na właściwe z uwagi na Twoją pomyłkę (swoją droga to nie znam nikogo innego kto kupuje zestaw ksenonowy bez sprawdzenia w aucie na jakąś żarówkę ten zestaw ma być). Zapłacisz dodatkowo za przesyłkę a będziesz miał dopasowane tak jak powinno być. Pytanie jeszcze czy do tego zestawu ksenonowego zaopatrzyłeś się także w odpowiedni adapter do zamontowania go w lampie bo rozwiercanie gniazda lampy i wklejanie tego to pachnie już totalną rzeźbą i porażką. Zrób to jak należy a nie jakbyś rzeźbił w jakimś Trabancie :duh:

Pzdr.

Opublikowano

Napisałem że żarówki są podobne do tych co siedzą w światłach "długich" (HB3) bo je wyjmowałem! lecz nie ma na nich oznaczenia bo jest starte. Zamówiłem xenony H7 bo takie żarówki były w starych lampach (bez soczewki). Teraz zakupiłem lampy z soczewkami i tam jest coś innego niż H7. Twoja wiedza jest podobna do mojej, skoro twierdzisz że powinna być H7 lub H1. Tyle to ja też wiedziałem bo sprawdziłem jakie są żarówki przed zamówieniem xenonów. Ale skąd mogłem wiedzieć, że w innych lampach jest całkiem inna żarówka. Nidgy takiej nie widziałem. Zarówki takie jak H1,H3,H4,H7 to każdy chyba rozpozna z wyglądu. Ale takiej co mam w lampie to nie kojaże. Pewnie też będzie to jakieś HB??

Rozwiercać lamp to nie mam najmniejszego zamiaru!!! Proszę mi nie ubliżać. Poprostu chcę wkleić palnik w uchwyt oryginalnej żarówki. Mógłbym też kupić adaptery.

Opublikowano

Na aukcji tego gościa masz graficznie pokazane różne typy żarówek/palników.

http://cgi.ebay.pl/%1AAR%D3WKA-XENON-9005-HB3-8000K-XENONY-PALNIK_W0QQitemZ250514456799QQcmdZViewItemQQimsxZ20091016?IMSfp=TL091016163001r129

Może to Ci coś wyjaśni. Swoją droga - skro masz zupełnie inną żarówkę niż powinna być fabrycznie to skąd to auto pochodzi? Było sprowadzane z jakiegoś odleglejszego kraju? Chyba, ze poprzedni właściciel dokonał jakiejś rzeźby i podmienił żarówkę...

Pzdr.

Opublikowano

Moje auto jest z Niemiec i w oryginalnych lampach HELLA na "krótkich" jest H7 a na "długich" HB3. A teraz kupiłem lampy z soczewkami, także HELLA i na "długich" także jest HB3 a na "krótkich" . . . . . już chyba wiem. Według tego: http://www.vtuning.com/zarowki.html

to mam na "krótkich HB4. Są podobne ale mają dodatkowy ząbek we wtyczce i czarny łapek. Kostki z auta idealnie pasują do tych żarówek. Żadnej rzeźby w lampach nie ma. Poprostu w niektórych lampach były H7+adaptery a w niektówych żarówki HB4 bez adapterów.

Opublikowano

Jeśli piszesz, że masz na światłach krótkich HB4 to sprawdź jeszcze jedno. Otóż zobacz czy ta żarówka HB4 da się wyciągnąć z tej plastikowej końcówki - być może tak samo jak H7 jest wsuwana w złączki/wsuwki w tym plastiku. Piszę o tym ponieważ u mnie też jest taki plastik wygięty pod kątem 90 stopni. W ten plastik jest wsunięta żarówka H7. Być może jest tak, że rozstaw stopek w żarówce H7 oraz HB4 jest taki sam i ktoś akurat nie miał żarówki H7 więc przypasował HB4. Jeśli tak to wystarczy wyjąć z plastików same żarówki HB4, dokupić adaptery pod H7 do montażu ksenonów w lampach i wszystko będzie pasowało do tego zestawu, który kupiłeś.

Pzdr.

Opublikowano
W poprzednich lampach, bez soczewki miałem tak jak Ty. H7 + ten plastik wygięty pod kątem 90 stopni. W aktualnych lampach ta żarówka HB4 tworzy całośc z tym plastikiem. Tak jak widać na linku we wcześniejszym poście. A wtyczka z auta idealnie pasuje do tej żarówki. Żarówka H7 nie zmieści się w miejsce tej HB4 ponieważ ma za duży kołnierz. Zresztąc widać na rysunkach z linka. Więc sam widzisz, że to jakieś inne lampy. A ty masz soczewki u siebie? Może w soczewkach tak było HB3 i HB4. Dlatego chcę usunąć bańkę z oryginalnej żarówki a z tego plastiku zrobić adapter pod palnik H7. Wystarczy lekko oszlifować plastikowy kołnierz palnika i ładnie to wkleić. Będzie wygląać jak żarnik xenon BH4. Chcę to zrobić oczywiśćie zgodnie z wymiarami oryginalnej żarówki, tak aby żarnik xenonu był na tej samej wysokośći co żarnik wolframowy.
Opublikowano

Ja mam soczewki ale POLIFTOWE (i długie i krótkie na żarówkach H7) więc może stąd u mnie jest mniej komplikacji. Kupiłem porządny zestaw HID xenon 6000K H7(dałem za niego chyba 600 - 700pln), adaptery pod H7 i wszystko funkuje już rok bez najmniejszej usterki.

Pzdr.

  • 7 lat później...
Opublikowano
Kupiłem taki zestaw i tragedia. Nic nie widać palniki nie pasują od tak do lampy. Wyrzucone pieniądze w błoto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.