Skocz do zawartości

320d czyszczenie dolotu a usuwanie klapek.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
tu masz kolego poradę jak usunąć owe klapki w M47N http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=55225

z tego co wiem to one służą tylko do gaszenia silnika a dokładniej do równego gaszenia aby po wyłączenia zapłonu silnikiem nie zabujało

 

No właśnie o to mi chodziło,czy te klapki służą do gaszenia silnika bo od długiego czasu walczę z bujaniem suilnika przy gaszeniu. Wymieniłem poduchy silnika skrzyni na orygiały i nic to nie dało, a spotkałem się z wypowiedziami, że po wyczyszczeniu dolotu wraz z tymi klapkami przestało bujać silnikiem przy gaszeniu.

 

Będę już w sobotę czyścił cały układ ssący z Egr-em i resztą. Jak sprawdzić po wyczyszczeniu wszystkiego czy te klapki działają prawidłowo?

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ide wywalić te klapki pierdzielone, niedługo jadę w daleką trasę i będę się zastanawiał całą drogę czy urwie się 1,2,3,czy może 4 klapka,

Pomysł mam taki:

Wyjmę kolektor wyciągnę klapki na wierzch usunę nity które trzymają klapkę, następnie wywalę samą blaszkę, a na końcu utnę ten pręcik który trzymał klapkę, pręcik utnę przy samym dole specjalną maszynką do cięcia stali, albo brzeszczotem, na końcu wszystko ładnie wyszlifuję papierkiemi cały komplet wraz ze sterowaniem poskładam spowrotem.

Może kliknę kilka fotek z tej roboty.

Pozdrawiam
Opublikowano

90% użytkowników diesli nie wie po co są te klapki. Pisałem pięć razy i nie będę się powtarzał. Usuńcie sobie jeszcze zmienną geometrię z turbiny, a z tyłu wstawcie sztywną belkę, będzie tańsza w naprawie. Ja usunę sobie podwójny Vanos ponieważ mam gdzieś wysiłki niemieckich inżynierów.

Klapki urywają się wtedy gdy jest syf w kolektorze i zaczynają mieć problemy z poruszaniem się. Syf dostaje się także przez nie wmienianą odmę.

W mojej opinii można wzmocnić połączenie prętu z klapką np dotakową śrubką która wszystko połączy, ale nie usuwać klapek! Większość nie widzi różnicy po demontażu, bo zalożę się robi testy z pedałem " w podlogę". Klapki te slużą poprawie elastyczność silnika przy niewielkich obrotach. Przy maksymalnych nie ma to znaczenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piszcie sobie co chcecie, nikt nie chce głośno powiedzieć że BMW z klapkami dało wielką lipę, niedługo jadę do Austrii na lodowiec , w dwie strony około 3000km, nie mam zamiaru mysleć po drodze o jakiś głupich klapkach, a fakt jest taki że ludzie na całym świecie piszą o tym. Nie mam zamiaru ryzykować wymianą całego silnika, to moje auto i proszę o nie dogryzanie, a jak będę sprzedawał to poinformuję kupującego o tym fakcie i ewentualnie opuszczę mu na nowy kolektor z super klapkami,

PS. mam automat i najmniejszej różnicy nie widzę w jeździe.

 

Dla zainteresowanych, w miejsce oteoru po klapkach wkręciłem śrubę na klucz 8, trzeba było dużej siły użyć żeby to wkręcić, to co wyszło po drugirj stronie obciąłem, dodatkowo śruba była posmarowana klejem do śrub a łeb śruby zalałem klejem dwuskładnikowym, śrubę wkręcamy oczywiście od zewnątrz kolektora,

Pozdrawiam
Opublikowano
Piszcie sobie co chcecie, nikt nie chce głośno powiedzieć że BMW z klapkami dało wielką lipę, niedługo jadę do Austrii na lodowiec , w dwie strony około 3000km, nie mam zamiaru mysleć po drodze o jakiś głupich klapkach, a fakt jest taki że ludzie na całym świecie piszą o tym. Nie mam zamiaru ryzykować wymianą całego silnika, to moje auto i proszę o nie dogryzanie, a jak będę sprzedawał to poinformuję kupującego o tym fakcie i ewentualnie opuszczę mu na nowy kolektor z super klapkami,

PS. mam automat i najmniejszej różnicy nie widzę w jeździe.

 

Dla zainteresowanych, w miejsce oteoru po klapkach wkręciłem śrubę na klucz 8, trzeba było dużej siły użyć żeby to wkręcić, to co wyszło po drugirj stronie obciąłem, dodatkowo śruba była posmarowana klejem do śrub a łeb śruby zalałem klejem dwuskładnikowym, śrubę wkręcamy oczywiście od zewnątrz kolektora,

 

Czy odczułeś jakąś zmianę, zmieniło się coś po wywalemiu klapek, przy gaszeniu silnika jakaś zmiana???

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Ciekawostką jest także to że w silniku M57 klapki były tylko w zestawie z automatyczną skzynią biegów...
Opublikowano

Ludzie przestancie pisac pierdoly, ze te klapki sluza do gaszenia itepe ... sluza do normalnej pracy silnika ... prosze przeczytac topic w dziale 5tki a bedziecie wszystko wiedziec ... wpisac w google zjawisko rezonansu w kolektorze dolotowym i doktorat zrobicie.

Bylo tu kilka przypadkow na forum z urwana klapka jak i z peknietym walem itepe .. jednemu sie trafi innemu nie .. w M57 sa dwa gary wiecej czyli 50% wiecej szans na trafienie (w autach do roku 2004 glownie). A w nowym 320d jest kolektor za 3 tys euro a nie za 300 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żadnych zmain nie widzę, samochód jeździ tak samo jak wcześniej, gaśnie też tak samo, przyśpiesza tak samo jak z klapkami,

Problemem nie jest sama klapka ale te malutkie śrubeczki "nity" i nie pada to od syfu w kolektorze tylko to jest najzwyklejsze zmęczenie materiału, wczoraj wyginałem te klapki i pręciki na których są umocowane, powiem tak śrubka fi2,5mm o wytrzymałości 4.8 nie da się w ręku wygiąć a ten pręcik o średnicy 3mm zgiąłem bez większej siły. Zresztą tak jak napisałem wcześniej to moje auto i kropka, mam zamiar jeżdzić dłużej tym samochodem i nie mam zamiaru co pół roku zwalać kolektora żeby sprawdzić czy czasem klapki się gdzieś nie wybierają, tym bardziej że troche kilometrów mam nalatane i sporo też robię i do tego nie ma różnicy w jeździe,

 

http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf

Plik ma 5mb

 

PS. Jak kupiłem to auto i za pierwszym razem zdejmowałem kolektor, to wężyk od podciśnienia do klapek był przyciśnięty i nie było możliwości żeby powietrze przez niego przeszło i klapki były zawsze otwarte, może Belgowie wiedzieli co robią??

Pozdrawiam
Opublikowano
PS. Jak kupiłem to auto i za pierwszym razem zdejmowałem kolektor, to wężyk od podciśnienia do klapek był przyciśnięty i nie było możliwości żeby powietrze przez niego przeszło i klapki były zawsze otwarte, może Belgowie wiedzieli co robią??

 

Może właśnie dlatego nie czujesz różnicy bo nigdy nie pracowały.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprostuję:\

Jak go kupiłem to pierwsze co zdjąłem kolektor i wyczyściłem całość z syfu, wyczyściłem klapki i sprawdziłem czy mocno siedzą, przy demontażu kolektora zauważyłem że wężyk był zmiażdżony , jak wszystko składałem to dałem nowy wężyk i tak przejeździłem 1000km do wczoraj z działającymi klapeczkami, wczoraj jednak klapki usunąłem.

Pozdrawiam
Opublikowano
Mam m47n usunołem klapki potwierdzam żadnej różnicy nie zauważyłem, auto jeździ identycznie... Rozmawiałem z serwisem BMW a dokladnie z mechanikami, mówią że usuwają klapki na życzenie klienta i nie ma z tym problemu... oczywiście po za oficjalnym serwisem
Opublikowano
Sprostuję:\

Jak go kupiłem to pierwsze co zdjąłem kolektor i wyczyściłem całość z syfu, wyczyściłem klapki i sprawdziłem czy mocno siedzą, przy demontażu kolektora zauważyłem że wężyk był zmiażdżony , jak wszystko składałem to dałem nowy wężyk i tak przejeździłem 1000km do wczoraj z działającymi klapeczkami, wczoraj jednak klapki usunąłem.

 

hunter powiedz, usunąć klapki a reszta czyli sterowanie wężyki itp. zostają i pracują nadal?

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Zastanawiam się nad usunięciem tych klapek w kolektorze w bmw 320d 2003r. i tak sobie pomyślałem, czy nie wystarczy odłączyć czujnik ciśnienia znajdujący się w kolektorze sterujący tymi płytkami.
Opublikowano
Zastanawiam się nad usunięciem tych klapek w kolektorze w bmw 320d 2003r. i tak sobie pomyślałem, czy nie wystarczy odłączyć czujnik ciśnienia znajdujący się w kolektorze sterujący tymi płytkami.
Opublikowano

to teraz powiedz dlaczego chcesz je wywalić ?!!!!

Bo większość osób które je wywala , usuwa je z powodu możliwości ich urwania , to że odłączysz sterowanie nimi nie znaczy że klapka się nie urwie....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Tak , bo naczytałem się na tym forum, że te właśnie klapki się urywają i robią "bałagan" w silniku, no i teraz nie wiem co robić usunąć i spać spokojnie czy też nie i myśleć o nich. Ale zastanwiałem sie nad sondą ile było takich przypadków urwanych klapek i przy jakich przebiegach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale zaznaczmy że po odłączeniu klapek prawdopodobieństwo ich urwania jest dużo mniejsze.

 

PS. Wymieniłem termostat główny, polecam tym którym przez ostatnie zimne dni auto się nie może rozgrzać,

aby zdjagnozować termostat główny należy szczypsami ścisnąć wąż na termostacie EGR jeśli auto nie chce dojść do 85-90 stopni to na 100% uwalony termostat główny,

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak , bo naczytałem się na tym forum, że te właśnie klapki się urywają i robią "bałagan" w silniku, no i teraz nie wiem co robić usunąć i spać spokojnie czy też nie i myśleć o nich. Ale zastanwiałem sie nad sondą ile było takich przypadków urwanych klapek i przy jakich przebiegach.

 

Naczytasz się o klapkach na każdym forum, niestety to jest jedna z wad internetu, kiedyś nie było takich wynalazków jak forum i ludzie jeździli i spali spokojnie, mnie niestety też spotkał samochód z klapkami,

Trudno powiedzieć co sądzić o tych klapkach w ostateczności możesz kupić nowy kolektor i spać spokojnie.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.