Skocz do zawartości

[w trasie, pilne] piszczenie silnika / przegrzanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jestem w trasie i takie pytanko, w korkach sie przegrzewal, max do 1 kreski poza pion, ale przygazowywalem i wisko schladzalo do pionu, tylko zaobserwowalm ze silnik oprocz swojego normalnego dzwieku wydaje jakis dodatkowy, piszczenie i jeszcze cos, trudne do opisania... co to moze byc?

W momencie dodania gazu ustaje na chwile po czym wraca, a przy wiekszych obr trudno stwierdzic, (pisku nie ma ale ten dziwny dodatkowy dzwiek i owszem... jakby brzeczenie) tak samo w momencie przelaczania z lpg na pb i odwrotnie na chwile to ustaje. Paski wykluczylem, ewidentnie lokalizacja dzwieku jest silnik, jakby z glebi...

Co posprawdzac zeby cos wyeliminowac?

Pozdrawiam
Opublikowano
Pompę wody kiedy wymieniałeś?

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Nigdy :)

To ona moze piszczec?

Dzwiek wyraznie dochodzil jakby z polowy w glebi silnika...

Jakies pol roku temu sprawdzalem i strumyk byl, sprawdze jutro rano.

Powiedz ze to nie silnik ;)

Pozdrawiam
Opublikowano
Nigdy :)...

To zmień :)

 

Powiedz ze to nie silnik ;)

Mówię, że... nie wiem :mrgreen:

 

Upewnij się jeszcze, czy to jednak nie gdzieś na zewnątrz silnika z przodu (czyli paski albo rolki przy paskach... w jeżdzidle Ani na przykład "chrobocze" i popiskuje trochę sprężarka klimatyzacji, to też zwróć uwagę na to).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Strumyka wtedy nie bylo, sprawdzalem sam na jalowym.

Potem z kims przy przygazowaniu i byl.

Sprawdze jeszcze raz na luzie z ciekawosci, a grzal sie bo z pol litra bylo za malo plynu a moze i przez pompe, nie dowiemy sie.

 

Zrobione przeszlo 600km i nic sie nie stalo, temp w pionie, oprocz tego ze popiszczy nic sie nie dzieje.

Mniej wiecej jak dlugo to moze jeszcze wytrzymac bez dodatkowych oznak ? :)

Pytam bo mam jeszcze trase do zrobienia, a nie da rady w tak szybkim czasie tego naprawic nigdzie, wszedzie terminy...

Pytanie tez co wypadalo by wymienic:

1) Chlodnica, to napewno bo moja juz ma dosc :D

2) pompa wody - jaka? plasitkowy wirnik czy metalowy (podejrzewam, ze jak bym mial metalowy to bym nie dojechal, bo inny material - inna rozszerzalnosc cieplna, inne szkody, bo zakladam ze to wirnik piszczy bo niby co innego...) wiec chyba jednak plastikowy, chyba ze ktos z Was mnie przekona :) jakiej firmy?

3) termostat - jakiej firmy? ew. jaka ma byc temp.?

czy cos jeszcze nalezaloby wymienic o czym nie napisalem?

 

ewentualnie weze, ale tu problem z dostepnoscia, wisko dziala to odpada, paski wymieniane z rok temu, rolki prowadzace pasek moglbym zmienic przy okazji.

 

A na koniec, czy w ten sposob uszkodzona pompa wodna moze miec wplyw na calkowity brak nawiewu, czy to zupelnie inna bajka?

Pozdrawiam
Opublikowano
Mniej wiecej jak dlugo to moze jeszcze wytrzymac bez dodatkowych oznak ? :)

 

chłopie wymieniaj od razu. ile to wytrzyma to się okaże..... jak strzeli ci w trasie. :mrgreen:

Opublikowano

Chcialbym, ale wszystkie znane mi dobre serwisy w okolicach maja terminy na minimum tydzien poumawiane a ja w piatek jade.

Majac pompke uda mi sie ja samemu zmienic? Ma ktos jakas fachowa instrukcje krok po kroku ? :)

W sam naprawiam patrzylem ale tam nie zawsze do konca jest dobrze opisywane, i stad te watpliwosci, czy sie za to zabierac samemu czy nie...

Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nic prostrzego znienic, kilka srubek, dwa wezyki i jest po sprawie, nie zapomnij pozniej odpowietrzyc ukladu. U mnie strzelilo lozysko na walku napedu pompki, w rezultacie czego rozwalilo wirnik w strzepy, no i holowanie ponad 60km, nic przyjemnego. Polecam kupic i zmienic jak najszybciej.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Juz dawno wymieniona tylko nie bylo kiedy napisac :)

Ten pisk to nei pompa przynajmniej nie pompa wody.

Przegrzewanie sie owszem bylo od pompy wody, ale nie pisk.

Problem przegrzewania znikl, co ciekawsze mialem pompe z metalowym wirnikiem, i bylo widac ze gdzies byla neiszczelnosc przy niej.

Podejrzenie pisku padlo na rolke klimy, wiec zmienilem pasek z rolka, pisk nie ustal.

Po jakims czasie przy parkowaniu pojawil sie pisk - wiec juz bylem pewien - wspomaganie, dodatkowo z wyciekiem.

Zakupilem prestone z uszczelniaczem i wymienilem plyn - wyciek ustal, pisk sie zmniejszyl ale jest.

Teraz zakupie ceramizer i sadze ze bedzie jak nowa...

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.