Skocz do zawartości

Uturbienie 324 D (e30)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć,

Mam pytanie co jest potrzebne, żeby uturbić zwykłego diesla?

Na pewno potrzebny jest kolektor wydechowy z turbiną, a co z kolektorem ssącym? - może zostać stary?

Z turbiny idą jeszcze dwie rurki do silnika (węższa i szersza) czy da radę je podłączyć? i w jaki sposób? (jeśli da radę)

Nie trzeba zmieniać też wtedy sterownika silnika?

Bardzo prosiłbym o informacje na ten temat od osób, którym się to udało

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
taka cisza w odpowiedziach na twoje pytanie ze sie wydaje ze wszyscy ci wspolczuja diesla.silniki diesla w e 34 czy w e30 nie naleza do trwalych. a turbina o kolejna czesc ktora moze w nim pasc wiec odradzam
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ZYCIE.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kto Tobie powiedział me stare 2.4d jest awaryjne???? chyba pomyliłeś z 2,5tds. z tego co mi wiadomo to 2,4 to był najlepszy diesel jaki bmw zrobiło. Niestey ostatni. Każdy następny to był awaryjny
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja kolego się nie zgodze z Tobą bo znam kilku znajomych co w e30 i e28 mieli wolnossące 2,4 (e34 nie miało tego silnika, tylko wersje turbo) i wiem, że osiągali bez problemu po ok 500tyś i bez żadnych poważnych usterek ale zasada jest jedna Trzeba lać normalne paliwo a nie dla 2 złotych oszczedności lać jakiś czerwony syf lub jakąś kutrówkę o wymieniac filtr paliwa tak jak trzeba a nie raz an 100 tysięcy kilometrów. a co do głowic to jak ktoś leje wodę a płyn wymienia raz na 5 lat, a pompę wymieniają jak się rozsypie to się nie dziwie że głowie pekają. Niestety silniki bmw wymagają odpowiednie dbania, zresztą jak każdy silnik no może po za polonezem i fiatem 125 gdzie po zatarciu można była na godzinkę stanąc a jechać dalej. Kto dba a nie szuka jak zaoszczędzić 1zł ten jedzie!!
Opublikowano
oj wlasnie wtedy BMW zadnego dobrego diesla nie zrobilo ; ) niestety 2.4 jest strasznie awaryjny: pompa wtryskowa, glowica, uszczelka pod nia, wtrysk sterujacy.

 

Wtrysk to owszem bo przy dwóch silnikach poszła mi cewka, co do pompy to nie ma się co dziwić - w końcu BOSCH ją produkował. Żeby uszczelkę rozwalić pod głowicą to naprawdę trzeba być antytalentem, a głowica jest cholernie wytrzymała w 2.4 TD!!!!

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

mozliwe, ze trafilem na zaniedbany egzemplarz (kupilem ja w zime, a jak zrobilo sie cieplo to wyszlo rozszczelnienie pompy wtryskowej), ale naprawde nie mam powodow zeby zmienic zdanie ; ) tych modeli za duzo nie jezdzi, w stosunku do benzyn, a na forum zawsze bylo pelno opisanych problemow. tds niby nowszy, a chyba jeszcze gorszy. choc przyznam - ten silnik daje przyjemnosc z jazdy.

 

z reszta wymienilem tylko glowne awarie. moglbym jeszcze dodac padajace turbo, komputer, nastawnik. a to sa niemale koszty. do minusow na pewno zalicza sie rozrzad na pasku.

 

jesli diesel to teraz zdecydowanie i tylko Mercedes. jak BMW, to tylko w benzynie ; p

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.