Skocz do zawartości

Jaki silnik, kolektor wydechowy, itp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku witam was wszystkich!

 

Pare dni temu kupiłem BMW e30 318 z 87 roku, nadwozie bardzo nietypowe bo Bauer, czy jakoś tak (takie półcabrio).

Auto jest strasznie zapuszcone, tapicerka na fotelach do obszycia, popękane lampy tylne- ogólnie jeździł nim jakiś cham i prostak niedbający o nie wcale ;-( :twisted: . Mam nadzieje że w niedługim czasie uda mi się przywrócić mu dawny świetny wygląd. Jednak poza kosmetyką martwi mnie troche inna sprawa- auto przy bardzo spokojnej jeździe pali 13-14 litrów PB. Zauważyłem że pęknięty jest kolektor wydechowy- chciałbym go wymienić ale niestety nie wiem jaki mam rodzaj silnika (czytałem coś o M-20, M-40, M-50, przeryłem całe forum,ale nic nie znalazłem ;-( ).

 

Drugie pytanie jest takie-w moim silniku jest pasek czy łańcuszek rozrządu.

No i jeszcze jedna rzecz może znacie adresy jakiś szrotów z używanymi częściami do BMW w Poznaniu i okolicach??

Aha czy powinienem mieć w tym silniku kata (jest sonda lambda, później długo nic, jakaś puszka (jakby tłumik i zaraz tłumik końcowy- nie brakuje tam jakiegoś elementu)

 

Ale się rozpisałem :shock:

 

Z góry dziękuje wam za wszelkie odpowiedzi

 

Pozdrawiam

 

Kuba

 

Jeszcze jedna rzecz- czy można samemu sprawdzić poziom oleju w tylnim moście i ewetualnie go wymienić/ dolać??

 

Jeszcze raz dzięki za wszystkie odp

 

Pozdro

Opublikowano

Po numerze nadwozia sprawdzisz soie na www.realoem.com,

ale raczej wynika ze M40. Jednak majac na uwadze ze auto

jest nietypowa "hybryda" mozliwe sa rozne niespodzianki !

 

 

Na początku witam was wszystkich!

 

Pare dni temu kupiłem BMW e30 318 z 87 roku, nadwozie bardzo nietypowe bo Bauer, czy jakoś tak (takie półcabrio).

Auto jest strasznie zapuszcone, tapicerka na fotelach do obszycia, popękane lampy tylne- ogólnie jeździł nim jakiś cham i prostak niedbający o nie wcale ;-( :twisted: . Mam nadzieje że w niedługim czasie uda mi się przywrócić mu dawny świetny wygląd. Jednak poza kosmetyką martwi mnie troche inna sprawa- auto przy bardzo spokojnej jeździe pali 13-14 litrów PB. Zauważyłem że pęknięty jest kolektor wydechowy- chciałbym go wymienić ale niestety nie wiem jaki mam rodzaj silnika (czytałem coś o M-20, M-40, M-50, przeryłem całe forum,ale nic nie znalazłem ;-( ).

 

Drugie pytanie jest takie-w moim silniku jest pasek czy łańcuszek rozrządu.

No i jeszcze jedna rzecz może znacie adresy jakiś szrotów z używanymi częściami do BMW w Poznaniu i okolicach??

Aha czy powinienem mieć w tym silniku kata (jest sonda lambda, później długo nic, jakaś puszka (jakby tłumik i zaraz tłumik końcowy- nie brakuje tam jakiegoś elementu)

 

Ale się rozpisałem :shock:

 

Z góry dziękuje wam za wszelkie odpowiedzi

 

Pozdrawiam

 

Kuba

 

Jeszcze jedna rzecz- czy można samemu sprawdzić poziom oleju w tylnim moście i ewetualnie go wymienić/ dolać??

 

Jeszcze raz dzięki za wszystkie odp

 

Pozdro

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Na początku witam was wszystkich!

 

Witam!

 

Pare dni temu kupiłem BMW e30 318 z 87 roku, nadwozie bardzo nietypowe bo Bauer, czy jakoś tak (takie półcabrio).

Auto jest strasznie zapuszcone, tapicerka na fotelach do obszycia, popękane lampy tylne- ogólnie jeździł nim jakiś cham i prostak niedbający o nie wcale ;-( :twisted: . Mam nadzieje że w niedługim czasie uda mi się przywrócić mu dawny świetny wygląd. Jednak poza kosmetyką martwi mnie troche inna sprawa- auto przy bardzo spokojnej jeździe pali 13-14 litrów PB. Zauważyłem że pęknięty jest kolektor wydechowy- chciałbym go wymienić ale niestety nie wiem jaki mam rodzaj silnika (czytałem coś o M-20, M-40, M-50, przeryłem całe forum,ale nic nie znalazłem ;-( ).

 

fajne auto i mam nadzieję, że przywrócisz mu jego blask. Co do silnika. Najprostszym sposobem: weź zrób ładne zdjęcie komory silnika i wrzuć na forum, na pewno rozpoznamy co masz pod maską :D

 

Drugie pytanie jest takie-w moim silniku jest pasek czy łańcuszek rozrządu.

No i jeszcze jedna rzecz może znacie adresy jakiś szrotów z używanymi częściami do BMW w Poznaniu i okolicach??

Aha czy powinienem mieć w tym silniku kata (jest sonda lambda, później długo nic, jakaś puszka (jakby tłumik i zaraz tłumik końcowy- nie brakuje tam jakiegoś elementu)

 

Jak zobaczymy foto to powiemy Ci czy masz ketę czy pasek :)

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
Pare dni temu kupiłem BMW e30 318 z 87 roku, nadwozie bardzo nietypowe bo Bauer, czy jakoś tak (takie półcabrio).

 

Baur.

Toś się facet rzucił na głęboką wodę. :!: :cool2:

 

Auto jest strasznie zapuszcone, tapicerka na fotelach do obszycia, popękane lampy tylne- ogólnie jeździł nim jakiś cham i prostak niedbający o nie wcale ;-( :twisted:

 

Czyżby samochód przytargany z Francji :?:

 

Mam nadzieje że w niedługim czasie uda mi się przywrócić mu dawny świetny wygląd.

 

Będziemy trzymać kciuki, a jakby co służymy pomocą. Z Baurem masz na tym forum fory i specjalne względy. ;-)

 

martwi mnie troche inna sprawa- auto przy bardzo spokojnej jeździe pali 13-14 litrów PB.

 

Tutaj coś wybitnie nie gra.

 

No i jeszcze jedna rzecz może znacie adresy jakiś szrotów z używanymi częściami do BMW w Poznaniu i okolicach??

 

Nie miałem przyjemności korzystać, ale zajrzyj do Długiej Gośliny (szosa Murowana Goślina - Rogożno), do warsztatu Marchlewskiego. Albo do serwisu BMW-Osso (dawne ASO) przy Rumuńskiej w Poznaniu, koło stadionu Lecha. Szef mechaników jest konkretny, pociągnięty za język podpowie więcej.

 

Jeszcze jedna rzecz- czy można samemu sprawdzić poziom oleju w tylnim moście i ewetualnie go wymienić/ dolać??

 

Ba :!: Jasne, że można. Nawet trzeba ;-) Wymieniać co 60 tys. km.

 

W tym tygodniu jestem w Poznaniu. Chętnie obejrzę Pacjentkę, może coś doradzę.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • Członkowie klubu
Opublikowano
...niestety nie wiem jaki mam rodzaj silnika (czytałem coś o M-20, M-40, M-50, przeryłem całe forum,ale nic nie znalazłem ;-( ).
Zajrzyj na stronę http://www.e34.de/vin/index.php. Wpisz siedem ostatnich znaków nr VIN i wszystko będzie jasne :) Tak chyba łatwiej niż robić zdjęcie silnika i wklejać tu na forum...

 

 

Drugie pytanie jest takie-w moim silniku jest pasek czy łańcuszek rozrządu.
Przypuszczam że pasek. Jak po numerze VIN wyjdzie Ci że masz silnik M40 to znaczy że masz pasek, a jak M10 to łańcuch. :)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Zajrzyj na stronę http://www.e34.de/vin/index.php. Wpisz siedem ostatnich znaków nr VIN i wszystko będzie jasne :) Tak chyba łatwiej niż robić zdjęcie silnika i wklejać tu na forum...

 

Auto jest z 1987 roku i jak sam właściciel napisał nieco naruszone zębem czasu. Doskonale Bastek wiesz, że bywają różne przekładki silnika/karoserii i czasem VIN ma się nijak do stanu faktycznego samochodu. :twisted: IMHO lepiej zrobić zdjęcie i wkleić na forum, co da jednoznaczną opinię o modelu silnika. Z drugiej strony wystarczy się kolegi Kuby spytać czy ma okrągły czy kwadratowy filtr powietrza i już wiemy czy motor jest M10 czy M40 :)

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Auto jest z 1987 roku i jak sam właściciel napisał nieco naruszone zębem czasu. Doskonale Bastek wiesz, że bywają różne przekładki silnika/karoserii i czasem VIN ma się nijak do stanu faktycznego samochodu. :twisted:

Masz rację... :oops: W naiwności swojej zakładam że VIN prawdę Ci powie... :lol: Ale faktycznie może być z tym różnie...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

A więc auto poł roku temu przyjechało z Niemiec, ja kupiłem je od jakiegoś gnieźniaka. Bamber założył stożkowy filtr powietrza,a oryginalnie był kwadratowy, bo obudowe mi dał.

Sprawidziłem w VIN-decoderze i wychodzi że silnik to M10.

Dzisiaj chyba podjade do Długiej Gośliny zobaczyć za tym kolektorem i uszczelkami do niego.

 

Dziękuje wam wszystkim za cenne odpowiedzi

 

Pozdrawiam

 

Kuba

Opublikowano
A więc auto poł roku temu przyjechało z Niemiec, ja kupiłem je od jakiegoś gnieźniaka. Bamber założył stożkowy filtr powietrza,a oryginalnie był kwadratowy, bo obudowe mi dał.

Sprawidziłem w VIN-decoderze i wychodzi że silnik to M10.

Dzisiaj chyba podjade do Długiej Gośliny zobaczyć za tym kolektorem i uszczelkami do niego.

 

Dziękuje wam wszystkim za cenne odpowiedzi

Kuba

 

:D No to mamy zgryz :) bo silnik M10 ma nad kolektorem ssącym, dużą fi=30cm, metalową puszkę filtra powietrza, natomiast silnik M40 ma po lewej stronie kwadratową, plastikową obudowę filtra. Tak więc jest pewna niezgodność między VIN'em a tym co masz faktycznie, najlepiej zrób cyfrakiem lub trelefonem fotkę i wrzuć na forum.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

Witam

Mam nadzieje ,ze to nie jakis krajowy przeszczep!11Popatrz dokladnie nas numer silnika czy nie byl przebijany.Lepiej by bylo ,zeby to zrobili krzyzacy :D

pozdrawiam

Opublikowano

Witam, koledzy co wy tu gadacie że m10 ma kołowy FILTR!!! Owszem ma ale M10 gaźnik, a przecież są M10 wtrysk!!!

 

http://img178.imageshack.us/img178/1921/m108xp.jpg

 

oto foteczka mojego silnika. Jeżeli podejrzewasz ze masz m40, to jest CAŁKEIM inny.

 

Dodatkowo powiem że w 87roku a nawet w 88roku montowali silniki m10. Czyli szeroka lampa ma silniki m10 i m40. Od wrzesnia 87 do sierpnia 88 BMW e30 1.8 z silnikiem m10 nazywało się 316i, a 1.8 m40 nazywało się 318i.

 

Pozdrawiam.

Zapraszam na forum beemka-klub, które właściwie jest forum e30.

 

Przyznam że mało zaglądam na BMW KLUB Polska, bo to nowsze klimaty:)

i moja staruszka tu nie pasuje:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.