Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Właśnie wczoraj testowałem auto. Wrzuciłem silnik 3,5l z "siódemki" do E28. Silnik chodzi na jetronic i na osprzęcie od 2,8l (kolektory, wtryskiwacze, komputer, przepływka). Powiem szczerze, że wrażenia sa niesamowite. Auto jak wściekłe. Skrzynia automat, ale nieźle pali gumy :)))

 

Jakby ktoś chciał coś takiego zrobić ze swją E28 to służę pomocą.

 

Pozdrawiam

MAX

Opublikowano
Witam, no to ładnie :D mi też chodzi po głowie taki pomysł. I mówisz że 3.5 lata na osprzęcie od L-Jetronic, komp itp. :shock: Wklejaj szybko zdjęcia komory silnika. Pozdro. :cool2:
Opublikowano
cos czuje ze w niedalekiej przyszlosci cos takiego wyladuje pod maska mojej E30 :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Witam, no to ładnie :D mi też chodzi po głowie taki pomysł. I mówisz że 3.5 lata na osprzęcie od L-Jetronic, komp itp. :shock: Wklejaj szybko zdjęcia komory silnika. Pozdro. :cool2:

 

Komora silnika wygląda tak samo jak z silnikiem 2,8. To są dokładnie takie same bloki, więc nic tam się nie zmieniło jeśli chodzi o wygląd.

Opublikowano
Masz rację to te same silniki M30 tylko mnie najbardziej interesuje jak zgrałeś sterowanie, konkretnie zapłon. W 2.5/2.8 jest zwykły aparat zapłonowy ustawiany na stroboskop a w 3.5 jest motronic czyli inny układ. Sterownik L-Jetronica z 2.8 chodzi w 3.5? Może szukam dziury w całym :oops: jeśli to tylko kwestia wrzucenia samego silnika to zabieram się za poszukiwania 3.5 :D Pozdro.
Opublikowano

m30 bylo kilka generacji na przestrzeni lat.. masz 3.5 na l-jetroniku w e28/e23/e24 i na motroniku w e32/e34... ten ktory chodzi na motroniku, czyli ten ma nawet mocowanie bloku inne.. niedawno mi moj mechanik uswiadomil jak kolosalne sa roznice miedzy poszczegolnymi m30 kiedy sie szykowalismy na moj swap..

chyba, ze mi teraz cos umknelo i myle jakies sprawy ;) wiem, ze teraz przerzucenie 3.5 z innego e23 do mnie bedzie banalnym zabiegiem, podczas gdy przerzucenie z e32 byloby wymiana 'wszystkiego'

Opublikowano
m30 bylo kilka generacji na przestrzeni lat.. masz 3.5 na l-jetroniku w e28/e23/e24 i na motroniku w e32/e34... ten ktory chodzi na motroniku, czyli ten ma nawet mocowanie bloku inne.. niedawno mi moj mechanik uswiadomil jak kolosalne sa roznice miedzy poszczegolnymi m30 kiedy sie szykowalismy na moj swap..

chyba, ze mi teraz cos umknelo i myle jakies sprawy ;) wiem, ze teraz przerzucenie 3.5 z innego e23 do mnie bedzie banalnym zabiegiem, podczas gdy przerzucenie z e32 byloby wymiana 'wszystkiego'

 

Silnik z e-32 różni się od silnika z E-23. Wizualnie na pewno i osprzęt jest całkiem inny. To akurat wiem, bo ojciec ma E-32 z 3.5 l i silnik jest inny niż mój, który pochodzi z E-23.

Opublikowano
Ok, myślałem że jak 3.5 to tylko na motronicu. Teraz wszystko jasne, muszę szukać 3.5 nie z e34/32 tylko z starszych modeli albo kupić e28 535i :mrgreen: Pozdro.
Opublikowano
Masz rację to te same silniki M30 tylko mnie najbardziej interesuje jak zgrałeś sterowanie, konkretnie zapłon. W 2.5/2.8 jest zwykły aparat zapłonowy ustawiany na stroboskop a w 3.5 jest motronic czyli inny układ. Sterownik L-Jetronica z 2.8 chodzi w 3.5? Może szukam dziury w całym :oops: jeśli to tylko kwestia wrzucenia samego silnika to zabieram się za poszukiwania 3.5 :D Pozdro.

 

Założyłem wałek rozrządu z 2.8 do 3.5. Tojedyna rzecz, którą musiałem zmienić.

Opublikowano
Ok, myślałem że jak 3.5 to tylko na motronicu. Teraz wszystko jasne, muszę szukać 3.5 nie z e34/32 tylko z starszych modeli albo kupić e28 535i :mrgreen: Pozdro.

 

Silnik 3.5 z E-23 też jest na Motronicu. Będziesz musiał wrzucić wałek rozrządu z 2.8, żeby założyć zwykły aparat zapłonowy.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie

 

Wszystkich zainteresowanych zmianą silnika z 2.8 na 3.5 zapraszam na zlot w Borsku, który odbędzie się 20-21 sierpnia. Zresztą na pewno wiecie o tym zlocie i myślę, że wielu z was tam będzie. Chętnie podzielę się moją wiedzą.

 

Szukajcie ospojlerowanego czerwonego E-28 z czarnymi szybami.

 

Pozdrawiam

MAX

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.