Skocz do zawartości

Jak poradzić sobie z niskką miską w IS-sie? PŁYTA?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

PO pierwsze mam prawdopodobnie obniżony zawias(poprzedni właściciel to zrobił) i chcę go postawić na oryginalnych sprężynach. Popatrzcie z łaski swojej na fotkę mojego BMW i oceńcie czy jest obniżone bo sam nie jestem pewien. Kolejne pytanko dotyczy płyty pod silnik z blachy. Z tyłu za silnikiem nie ma problemu przykręcę ją do sanek natomiast czy z przodu mogę przykręcić ja do dolnej części pasa przedniego. Czy jest dość wytrzymały?

 

http://img24.imageshack.us/img24/684/5ebbd4a561.th.jpg

Opublikowano

toż to i tak enduro, nie podwyższaj jej!!

jeśli jest tam jakakolwiek gleba to moim zdaniem max -25 czyli tyle ile daje zawias M technik

tak wyglądała moja na zawiasie Mtechnik:

http://przemoo.vel.pl/pliki/pliki/forum/01.JPG

a teraz jest tak:

http://przemoo.vel.pl/pliki/pliki/forum/69.JPG

co do blachy to z tyłu dajesz dłuższe śruby pod magiel i tam przykręcasz, a z przodu do pasa, jak wejdziesz i spojrzysz to będziesz wiedział

blacha najlepiej taka 4-5mm nie więcej, żeby w razie konkretnego uderzenia puściła, a nie pogięła cały pas

 

najlepsza rada to nauczyć się jeździć, ja miskę mam 7cm nad ziemią, a najniższą część wydechu jakieś 5cm i przez rok jeszcze nic nie urwałam, ale rozkład dziur, kolein studzienek, garbów i innych niespodzianek w swojej okolicy znam na pamięć :norty:

 

ps całkiem ładne coupe, wrzuć więcej fotek :cool2:

Opublikowano
Dziękuję za opinie o autku. Nie mam więcej fotek ale postaram się pstryknąć i wysłać. Założę płyttę oraz pomyślę o jakiś dystansach pod poduchy silnika aby dźwignąć silnik tak ze 2 -3 cm do góry. Myślę ze nie będzie z tym problemu.
Opublikowano

Witam

 

Znam o wiele praktyczniejsze rozwiązanie jakim jest stalowa, niższa miska olejowa. Pasuje do M40 i M42 (mają takie same miski). Zmniejsza się też wtedy pojemność układu do 3.5 litra. Trzeba tylko przerobić smok pompy oleju. Fajna i praktyczna rzecz na obniżony zawias, jeżdżą na tym chłopaki z BMW Challenge.

Jak ktoś jest zainteresowany - więcej info na PW.

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

przemo tds tez znałem dziury na miescie , jednak autem jezdzi sie czasem nieco dalej i wtedy przy stanie naszych dróg nie znasz dnia ani godziny, zwłaszcza w nocy.

b182 duzo silnika nie dzwigniesz bo bedzie ocierac o maske. Ja tez patrzylem na dołozenie dystansów pod przednie poduszki.

 

Moje zdanie jest takie ze ratuje tylko inna miska i jesli kolega twierdzi ze pasuje to najlepesze rozwiazanie - zwiekszyc przeswit bo dolozenie blachy go dodatkowo poniejszy. Myslałem o tym kiedys i dałem spokój.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Opublikowano

Ja mam u siebie chyba jakieś springi niższe nie wiem czy IS-y miały seryjnie niższe zawieszenie od np. 318i. Prześwitu mam około 10 cm od miski. Dodatkowa blacha powiedzmy 5mm plus jakiś 1 cm od michy i robi się około7 cm. A to już mało i tez lipa jeździć i ciągle ciągnąc płytą po muldach. Zostaje założyć wyższe springi.

Dokładnie tak jak piszesz. Czasem wystarczy mulda na środku drogi i można zahaczyć. Kilka razy tak skrobnąłem poprzednim bmw. Jedziesz sobie w trasie fajnie a tu nagle mulda i ... strach czy olej się nie leje.

 

PS.

PRZEMO TDS ty masz 2,0i więc miskę masz dużo wyżej i możesz mieć glebą :D U nas w e30 316-318 i , IS, niestety micha sporo wystaje i idzie na pierwszy strzał.

Opublikowano
Ja mam u siebie chyba jakieś springi niższe nie wiem czy IS-y miały seryjnie niższe zawieszenie od np. 318i.

 

Tak, w iS jest seryjnie zawieszenie o nastawach sportowych (cytuję tu prospekt BMW, który leży przede mną), a bardzo często było w nich zamawiane zawieszenie m-tech, więc nie dziw się, że Twój iS stoi niżej niż 316i-318i.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, postanowiłem trochę odświeżyć wątek - napiszcie mi moi mili ile ja tu mam zawias obniżony :roll: w stosunku do serii 325i

Wymieniam cały zawias i nie wiem jakie springi kupić amory wybrałem b6 po lekturze kilku wątków chodzi mi głównie o komfort z nutka sportową :wink: Co polecacie koledzy sympatyczni?

 

http://img529.imageshack.us/img529/231/zdjcie0076v.jpg

Opublikowano

Witam

 

Po pierwsze, forum lubi fotki w rozmiarze 640x480 i w takiej postaci (lub miniaturek) wrzucaj je na forum!

 

Co do zawiasu, to na tej fotce widać, że nie masz specjalnie gleby, ale auto nie jest też serią - u mnie stoi trochę wyżej. Ja bym taką wysokość zostawił. Bilstein B6 będzie pracował z taką wysokością całości idealnie, bo do mocno obniżonych to już B8... Miałem w poprzednim aucie Weiteca 40/40 i było bardzo podobnie...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Ale moja jest chyba niżej niż ta na tej fotce od Przemo tds-a ? Właśnie taka wysokość by mi pasowała- czyli -25mm od m - technika. Takie springi kupie w sklepie czy tylko do aso?

Zastanawiam sie nad zmianą bo obecnie mam za twardo.

Dzięki Mati za odp.

Pozdrawiam

Jeszcze znalazlem w briefie mi pisze tak;

obniżenie ze zmienionymi sprężynami podwozia Fintec VA 83004/5 WINDGZ. 6,0 HA.83004/6WINDGZ. 5,75

Da sie po tych nr. do czegoś dojść?

Mati a Ty jakie masz springi i czy jest komfortowo?

Opublikowano

Hej

 

Właśnie taka wysokość by mi pasowała- czyli -25mm od m - technika. Takie springi kupie w sklepie czy tylko do aso?

A więc tak: oryginalne sprężyny M-Technic są dostępne oczywiście w ASO - po numerze nadwozia Ci dobiorą z ETK. Nie znam żadnej firmy, która robiłaby odpowiedniki na rynku wtórnym... Oczywiście każda firma robiąca sprężyny ma w swojej ofercie jakieś obniżające, ale to już nie to. Możesz szukać oryginalnych sprężyn od 325i (jeśli masz R6). 325i i 318iS z końca produkcji mają seryjnie sportowe nastawy zawieszenia wg broszury BMW z 1990.

Ale moja jest chyba niżej niż ta na tej fotce od Przemo tds-a ?

Twoja stoi moim zdaniem wyżej niż Przema po kuracji glebowej ;]

 

Co do Finteca, to mają stronę internetową http://www.fintec-federn.de , ale z niej niczego się nie dowiesz. Miałem kiedyś cabrio na rozbiórkę i miało właśnie sprężyny fintec z przodu. Nie byłem w stanie ustalić konkretnego obniżenia. Podejrzewam, że to coś koło -40mm.

 

Mati a Ty jakie masz springi i czy jest komfortowo?

Moje auto to całkowicie fabryczna konfiguracja, a więc sportowe nastawy zawieszenia. Jest komfortowo i raczej niezbyt twardo. Po -40 w 316i i jeździe 323i mojego ojca mam dosyć obniżeń, wolę się skupić na jeździe, zamiast uważać na każdą drobną nierówność i progi zwalniające przejeżdżać na ukos.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz

Z tego co widzę na realoem to załamka 4 springi to około 700 dolców czyli ponad 2 kola :mad2:

Moze jeszcze poszukam jakiś markowych zamienników. Jak macie chłopaki jakieś typy to walcie śmiało...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.