Skocz do zawartości

Szarpnięcia w skrzyni


Marcin-e32

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Od jakiegoś czasu występują w mojej E32 szarpnięcia skrzyni(?) przy 2.500 - 3000 rpm. Jadę ze stałą prędkością 90 - 100 km/h czuję dość mocne szarpnięcia. Mam wrażenie, że skrzynia zmienia biegi z wyższego na niższy i spowrotem wskakuje na wyższy. Gdy wcisnę trochę więcej gazu i silnik pracuje powiedzmy na 2.600 rpm to problem ten znika. Najczęściej szarpnięcia obserwuję przy 2.500 rpm. Przed pojawieniem się tego problemu nie działo się nic niepokojącego ze skrzynią biegów. Czy ktoś ma jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje?

 

I jeszcze jedno pytanie - nie wiem czy to jest problem ze skrzynią czy z czymś innym ale przy podchodzeniu do wyprzedzania gdy puszczam i gwałtownie wciskam pedał gazu samochód nie jedzie - tzn. rosna obroty silnika ale auto nie przyspiesza, dopiero gdy popuszcze pedal przyspieszenia czuje szarpniecie i wkrecanie sie auta na porzadne obroty. Czy ktos ma jakies propozycje? Czy powyższe przypadki sa efektem kończącej się skrzyni?

 

Remontowałem automata jakieś 3 lata temu kiedy to został w mojej skrzyni tylko wsteczny.

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

 

Pozdrawiam,

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

no niestety to koniec skrzyni !!!!!ja niałem tak ze dodawałem gazu a tu nic az sie rozgrzała i tak jezdziłem az raz na katowicach przestała działać dojechałem jakoś na bytom ale bardzo ślizgała jechałem 20km/h i tam juz został az do wymiany skrzyni pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

A co z olejem - jest stan kiedy ostatnio wymieniałeś.

Te skrzynie choć uznawane za najsłabsze nie umierają tak nagle i bez konkretnego powodu.

Ja zaczął bym od oleju i filtra , no chyba że to już sprawdziłeś.

Pozdrawiam Kanap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remontowałem automata jakieś 3 lata temu kiedy to został w mojej skrzyni tylko wsteczny.

 

A czy ten remont obejmował również regenerację konwertera ?

 

witam

no niestety to koniec skrzyni !!!!!ja niałem tak ze dodawałem gazu a tu nic az sie rozgrzała i tak jezdziłem az raz na katowicach przestała działać dojechałem jakoś na bytom ale bardzo ślizgała jechałem 20km/h i tam juz został az do wymiany skrzyni pozd.

 

Andre, zwolnij ze zdalnymi diagnozami :mrgreen: Ty jeździłeś na niskim stanie oleju i zmordowałeś skrzynię, kolega zdaje się mieć nieco inny problem. Zmiany biegów mogą być spowodowane niesprawnym przepływomierzem. Drugi objaw to może być padaka w konwerterze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem stan oleju - jest jak najbardziej okej. Co do wymiany to zmieniałem jakieś 25k temu. Może wymienię ten olej i filt i zobaczymy co będzie się działo - w sumie i tak nadeszła już pora :)

 

Zaciekawiła mnie odpowiedź Banola odnośnie przepływki. Ja sam zastanawiam się czy coś nie jest z nią skopane, bo jak rano odpale samochód to przez kilka chwil silnik faluje, później po 3-4 sekundach wskakuje na prawidłowe obroty i mogę jechać... ale... wciskając pedał zaczyna się dusić, tak znowu 2-3 sekundy i dopiero jadę normalnie. Problem jest w tym, że przytrafia się to tylko po dłuższym postoju, np. po nocy albo jak wychodzę z pracy i idę do samochódu - jakieś 8 godzin. Jak silnik jest w miare rozgrzany to ten problem się nie pojawia...

 

Odnośnie konwertera nie jestem w stanie tego ustalić. Wcześniej nie zagłębiałem się w sprawy mechaniczne tego auta aż tak mocno - grunt żeby jeździło... no i jeździło bez problemu. Aż do niedawna kiedy zaczęło mi troszkę szarpać co mnie do szału doprowadza.

 

pozdrawiam,

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Te szarpniecia u mnie tez sie pojawily. Dziwne jak zmienialem olej w automacie w ten sam dzien wybuchl gaz w kolektorze. Konczyl sie gaz w butli nacisnolem gaz do dechy i strzelilo. W sumie moja wina ale nie wazne. Zaciela sie klapka w przeplywce. Na benzynie nie chodzilo auto. Rozebralem przeplywke podszlifowalem rozruszalem tak ze klapak chodzi miodzie. Zalozylem ale jednak trzeba bylo podregulowac bo nie chcialo to auto chodzic na benzynie. Dodatkowo podszarpywania co przez nie dolawalem oleju bo myslalem ze malo oleju. Tak dolewalem ze juz jest o 1 cm za duzo a dalej podszarpuje Jutro po pracy przeplywke podreguluje i zobacze czy regulacja przeplywomierza ma wplyw na prace skrzyni biegow. Oczywiscie zdam relacje z eksperymentu potem upuszcze nadmiar oleju bo jak za duzo go mam.

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli.... sonda lambda jest, przepływka/przepływomierz - są OK, a poziom oleju w skrzyni i jego kolor jest prawidłowy to może być to padnięty komputer w skrzyni biegów. Masz elektroniczne przepustnice [ELM] czy "tradycyjne" na linkę? ;)

BMW E32 750iA '91 (magia V12 :twisted2: ) & Honda Shadow VT 1100 -custom- chopper

Ex: BMW E32 735i'87, Mercedes-Benz W123 300 D'79, Ford Fiesta '92, Honda VF 750 F'83, Jawa 350'88, Fiat 126p'89, Yamaha RJX 80 SE'87,Motorynka...

:arrow: Schematy E32 :arrow: CERBER -bezpieczeństwo IT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.