Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, ostatnio zaczeło coś mi skrzypieć w przednim zawieszeniu. tzn, jak się naciśnie starą metodą od góry na błotnik i pobuja troszke to wtedy słychać zgrzypienie jakby z amortyzatorów, dodam że wymieniłem łożyska amortyzatorów byłem na stacji kontroli diagnostycznej i też nic nie wykazało, już mi się skończyły pomysły, i to tylko z lewej strony od kierowcy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No a jak byłeś u mechanika czy na stacji diagnostycznej i bujałeś autem to nie skrzypiało że nie znaleźli przyczyny??? Proponuję jechać do mechanika, który ma pojęcie o tym czym się zajmuje. ;)
Opublikowano
Bujałem i na stacji kontroli gość nie wie co to. Do mechanika nie będe jechał bo sam robie przy autkach, chodziło mi o to czy może ktoś miał coś podobnego...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ale jak widać czasami jednak trzeba się wspomóc kimś z większą wiedzą i doświadczeniem lub możliwościami diagnostycznymi. No ale Twój wybór. ;)

 

To co ja Ci mogę podpowiedzieć, to możesz próbować, od spodu w kanale, spryskiwać czymś niwelującym tarcie po kolei poszczególne tuleje, sworznie itd. Jak przestanie piszczeć to już wiesz co i jak. Miałem ostatnio taki przypadek w Volvo S60, tylko z tyłu skrzypiało. Też na ucho, nawet siedząc w kanale i wkładając głowę prosto w zawieszenie ciężko było określić co skrzypi, no i opisaną wyżej metodą doszliśmy do przyczyny problemu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, ostatnio zaczeło coś mi skrzypieć w przednim zawieszeniu. tzn, jak się naciśnie starą metodą od góry na błotnik i pobuja troszke to wtedy słychać zgrzypienie jakby z amortyzatorów, dodam że wymieniłem łożyska amortyzatorów byłem na stacji kontroli diagnostycznej i też nic nie wykazało, już mi się skończyły pomysły, i to tylko z lewej strony od kierowcy.

 

 

Poczytaj ten temat i posłuchaj, miałem podobnie, chodziaż nie dawno również wymieniałem łożyska amorów, popsikałem olejem w spreyu i umilkło, jak powróci trzeba wymienić łożysko

Opublikowano

w takim razie spróbuje to czymś przesmarować i zobaczymy co się będzie działo. Właśnie dziwi mnie to zgrzypienie gdyż działo się tak przed wymianą łożysk amorów i jak wymieniłem było ok i teraz po około 2 tyg. od wymiany znowu zaczęło.

 

Mam jeszcze pytanie, czy wiecie jak dokładnie wyregulować ręczny?? bo mam problem, wymieniłem klocki z tyłu razem ze szczękami ładnie wszystko wyczyściłem, uwolniłem od jakichkolwiek zacinań mechanizm rozporowy szczęk i ręczny słabo trzyma, podciągnąłem linke ręcznego i dalej dosyć kiepsko to wygląda, podkrecałem także regulacje na szczękach (tę na dole) ale nie moge więcej bo już nie obrucę wtedy tarczą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam jeszcze pytanie, czy wiecie jak dokładnie wyregulować ręczny?? bo mam problem, wymieniłem klocki z tyłu razem ze szczękami ładnie wszystko wyczyściłem, uwolniłem od jakichkolwiek zacinań mechanizm rozporowy szczęk i ręczny słabo trzyma, podciągnąłem linke ręcznego i dalej dosyć kiepsko to wygląda, podkrecałem także regulacje na szczękach (tę na dole) ale nie moge więcej bo już nie obrucę wtedy tarczą.

 

Co do ręcznego hamulca w E39 to mała porażka, mam też wszystko nowe, wyregulowane i jest dalej tylko w miarę

Opublikowano
najlepsze jest to że miałem wczesniej niesprawną lewą stronę i na stacji kontroli powiedział mi że lewa strona nie trzyma a auto w pzepaści normalnie łapał ręczny na to jedno koło, a teraz wymieniłem wszystko i jest tak właśnie wmiare...
Opublikowano
w takim razie spróbuje to czymś przesmarować i zobaczymy co się będzie działo. Właśnie dziwi mnie to zgrzypienie gdyż działo się tak przed wymianą łożysk amorów i jak wymieniłem było ok i teraz po około 2 tyg. od wymiany znowu zaczęło.

 

Mam jeszcze pytanie, czy wiecie jak dokładnie wyregulować ręczny?? bo mam problem, wymieniłem klocki z tyłu razem ze szczękami ładnie wszystko wyczyściłem, uwolniłem od jakichkolwiek zacinań mechanizm rozporowy szczęk i ręczny słabo trzyma, podciągnąłem linke ręcznego i dalej dosyć kiepsko to wygląda, podkrecałem także regulacje na szczękach (tę na dole) ale nie moge więcej bo już nie obrucę wtedy tarczą.

 

Niestety, linki ham ręcznego mają tendencje do rozciągania się i w końcu przychodzi taki moment, że juz nie ma regulacji. Jedyne wyjście wymienić linki, albo oddać do speca od linek, żeby je skrócił.

Opublikowano
Witam, ostatnio zaczeło coś mi skrzypieć w przednim zawieszeniu. tzn, jak się naciśnie starą metodą od góry na błotnik i pobuja troszke to wtedy słychać zgrzypienie jakby z amortyzatorów, dodam że wymieniłem łożyska amortyzatorów byłem na stacji kontroli diagnostycznej i też nic nie wykazało, już mi się skończyły pomysły, i to tylko z lewej strony od kierowcy.
mialem ,a wlasciwie mam nadal to samo,skrzypiala mi prawa strona przod,aszyscy,typowali gume stabilizatora,wymienilem byl krotki spokoj moze dziem dwa,(teraz wiem ze spowodowany deszcczem)i znowu skrzypi jak stare wrota,podobno zaczyna skrzypiec wachacz,ale niejestem o ty przekonany puki co jezdze i czekam na deszcz :oops: co do recznego to wciaz go reguluje ale jak ktos napisal w bmw to porazka nawet wielka
Opublikowano

Ja przesmaruje te wszystkie gumy,

 

a wracając do ręcznego, mam już dosyć sporo naciągniętą dźwignię bo mocno trzeba zaciągać żeby łapało na 3 zabki, wiadomo bez przesady ale dość mocno. nie wiem moze jescze poluzuje tę rozpurke w szczękach na dole. tylko za bardzo też nie można przecież bo tarcza będzie ocierać....

Opublikowano
Ja przesmaruje te wszystkie gumy,

 

a wracając do ręcznego, mam już dosyć sporo naciągniętą dźwignię bo mocno trzeba zaciągać żeby łapało na 3 zabki, wiadomo bez przesady ale dość mocno. nie wiem moze jescze poluzuje tę rozpurke w szczękach na dole. tylko za bardzo też nie można przecież bo tarcza będzie ocierać....

niemoge zrozumiec dokladnie tego opisu poluzwanie rozporki i ocierania>?ustaw dzwignie recznego tak jak na zaciagnietym chcesz,i krec tym koleczkiem zebatym w bebnie zobaczysz go przez otwory,szczeki maja byc rozwarte na max,a ze te hamulce slabo trzymaja to inna sprawa wiec rewelacji nie nalezy sie spodziewac
Opublikowano

jak w bębnie zobacze go przez otwory??

 

to co nazwałem rozpurką to własnie to kółeczko.

Tarcie bębna, bo jak za bardzo je rozkręcałem to bęben nie chciał w ogóle sie kręcić po założeniu.

Opublikowano
jak w bębnie zobacze go przez otwory??

 

to co nazwałem rozpurką to własnie to kółeczko.

Tarcie bębna, bo jak za bardzo je rozkręcałem to bęben nie chciał w ogóle sie kręcić po założeniu.

krecisz kolkiem niezdejmujac bebna jak juz tarcze sa rozwarte tak zostawiasz i puszczasz dzwignie recznego i powinno wszystko sie krecic
Opublikowano
jak w bębnie zobacze go przez otwory??

 

to co nazwałem rozpurką to własnie to kółeczko.

Tarcie bębna, bo jak za bardzo je rozkręcałem to bęben nie chciał w ogóle sie kręcić po założeniu.

krecisz kolkiem niezdejmujac bebna jak juz tarcze sa rozwarte tak zostawiasz i puszczasz dzwignie recznego i powinno wszystko sie krecic

zobaczysz,u mnie jesli sie niemyle to jest na dole i ustawiasz otor,swiecisz do srodka i srubokretrm przesuwasz te zebatke a dzwignia ma byc jak na zaciagu i krecisz az szczeki zabblokuja sie o beben

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

usunął ktoś to skrzypienie zawieszenia ? - też niestety mam takie objawy

ok. 30tys. km przebiegu od wymiany całego zawieszenia przedniego, skrzypi jak wersalka po babci ...

kilka dni temu byłem na stacji kontroli, poprosiłem o diagnozę zawieszenia - twierdzą, że wszystko jest w porządku.

psikałem po wszystkich gumach silikonem w sprayu - żadnego efektu,

auto prowadzi się dobrze, ale to skrzypienie jest wkurzające - deszcz też nic nie pomaga :)

czyżby tak szybko szykowała się kolejna wymiana elementów zawieszenia ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
usunął ktoś to skrzypienie zawieszenia ? - też niestety mam takie objawy

ok. 30tys. km przebiegu od wymiany całego zawieszenia przedniego, skrzypi jak wersalka po babci ...

kilka dni temu byłem na stacji kontroli, poprosiłem o diagnozę zawieszenia - twierdzą, że wszystko jest w porządku.

psikałem po wszystkich gumach silikonem w sprayu - żadnego efektu,

auto prowadzi się dobrze, ale to skrzypienie jest wkurzające - deszcz też nic nie pomaga :)

czyżby tak szybko szykowała się kolejna wymiana elementów zawieszenia ?

 

Ja naprawiłem, padło górne mocowanie amortyzatora, po wymianie cisza. Po zdjęciu poduszki od spodu było widać wytarcie tak jakby piłowała po tym talerzu co jest pod nią

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak górne mocowanie amortyzatora?? chodzi ci o łożyska amortyzatorów?? ja to wymienialem i skrzypi dalej.

 

Tak o to chodzi, ja wymieniałem ostatnio 3 miechy temu na FEBI i plajta padły, teraz wymieniłem na sachs i zobaczymy. Febi się schrzaniło coraz więcej takich opinii słyszę

Opublikowano
Nie no to jest napewno coś w zawieszeniu, bo jak podejdziesz i od góry będziesz bujał autem naciskając na błotnik na wysokości koła, to rozprzestrzenia się zgrzyt jak starej wersalki jak to kolega wyżej trafnie zauważył, może jeszcze ktoś sie wypowie czy miał coś podobnego, bo to mnie do szału doprowadza. a przy okazji coś mi się tłucze w zawieszeniu z przodu, jak byłem na stacji kontroli to oczywiście wszystko jest okey, a jak jade i wjeżdzam w dziure to puka tak jakby wysoko na wysokości kierownicy a nie jakby w zawieszeniu i to takie uderzenie dziwne...
Opublikowano
Nie no to jest napewno coś w zawieszeniu, bo jak podejdziesz i od góry będziesz bujał autem naciskając na błotnik na wysokości koła, to rozprzestrzenia się zgrzyt jak starej wersalki jak to kolega wyżej trafnie zauważył, może jeszcze ktoś sie wypowie czy miał coś podobnego, bo to mnie do szału doprowadza. a przy okazji coś mi się tłucze w zawieszeniu z przodu, jak byłem na stacji kontroli to oczywiście wszystko jest okey, a jak jade i wjeżdzam w dziure to puka tak jakby wysoko na wysokości kierownicy a nie jakby w zawieszeniu i to takie uderzenie dziwne...

 

Witam Panowie miałem takie same objawy lewa strona skrzypiała po naciskaniu błotnika byłem u kilku mechaników i miało to być górne mocowanie łożyska po wymianie nadal skrzypiało jak stara wersalka :D problem ustał gdy wymieniłem podkładkę gumowa pod sprężyną dolna nr 13 na zdjęciu koszt w ASO 2 szt ok 40 zł

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=31_0256&hg=31&fg=10

mam nadzieję że pomoże i u was. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.