Skocz do zawartości

Klimatyzacja - ile czynnika chłodzącego?


nokerman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj byłem nabić układ klimy czynnikiem chłodzącym.

Mechanik dysponuje urządzeniem Clim Fill AUTO firmy Valeo - i ono twierdzi że e39 528 z 1999r powinno mieć 750g czynnika.

Wlepka pod maska natomiast mówi że 1210 g

http://img182.imageshack.us/img182/4916/wlepkaklima.th.jpg

Zaufaliśmy niemcom i nabililśmy 1210g. w efekcie po przejechaniu około 2km czynnik z układu wysadziło przez tą śrubkę znajdującą się na wierzchu kompresora:

http://img182.imageshack.us/img182/975/srubkaklima.th.jpg

 

Ile powinno być w końcu tego czynnika?

Do czego jest ta śrubka? i czy ją się reguluje w jakis sposób?

 

Głównym bohaterem jest dwustrefowy klimatronik.

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafaell - pisdzesz o ciśnieniu w trakcie normalnej pracy klimatyzacji? czy podczas napełniania na wyłaczonej klimie.

 

Możliwe fizycznie jest napełnienie układu 1210g jak do układu powinno wejść 750? tzn czy tyle wogóle się zmieści?

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiesci sie i dwa kg tylko wlasnie ta srubka dziala jako zawor bezpieczenstwa jesli jest za duze cisnienie wyrzuci gaz z ukladu

powiem wam tak z zawodu jestem chlodnikiem i sam nabijam klimy u nas tego nie robia ale w normalnych warunkach powinno sie spuscic caly gaz

potem sprawdzic szczelnosc ukladu nabijajac go tak zwanym suchym tlenem do 15 bar potrzymac przez pol godziny jesli jest szczelny wyciagnac za pomoca pompy wilgoc i powietrze z systemu a dopiero potem nabijac gazem po wyciagnieciu powietrza wpuszczasz troszke gazu na wylaczonej klimie a potem uruchamiasz klime i zegar od gazu powinien wskazywac na grubej rurce 1.-1.3 bara(jezeli niema nalepki z iloscia gazu umieszczona przez producenta ) i na takie napelnianie mozna dawac gwarancje bo jestem pewny ze klima bedzie dzialac a nasi specjalisci jak niema gazu to dawaj tylko dopuscic i spokoj

to nigdy dlugo nie dziala a i kompresory przez to siadaja jesli tylko jest powietrze w ukladzie i wilgoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

do roku 12/97 1225

po roku 12/97 750

pas może być od innej pojemności i dlatego taka naklejka

pozdrawiam

to w końcu zależy od pojemności czy rocznika auta?

 

 

 

Podałem dla twojego modelu.Powinieneś mieć 750g.Dane według Workshopa

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie za wypowiedzi.

Dostałem także potwierdzenie tych informacji z serwisu BMW w Częstochowie.

Mam jeszcze jedną wątpliwość. Skoro mechanik podłubał coś w tym zaworku zabezpieczającym na kompresorze - to czy jego nie nastawia się na jakąś konkretną wartość ciśnienia przy którym powinien się otworzyć?

 

Pozdrawiam

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

A czy mógłby ktoś podać ile mam ja mieć czynnika :?: Na tabliczce pisze mi, że mam mieć 750 +/- 10 g, tyle nabiłem i klima nie działa. Teraz nie wiem czy szukać gdzieś indziej przyczyny czy jechać jeszcze raz do klimiarza. Chyba miałem wymieniany pas przedni ale nie na 100% - kuzyn od którego kupiłem auto też nie pamięta.

Auto: 525td (116KM) 2.04.1999 r. klimatronic dwustrefowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się - w którym miejscu dokładniej jest ta śrubka? mnie po napełnieniu też zrobiło głośne "pufffff" i tyle mój czynnik w klimie widzieli (widziano też białą chmurkę podczas "pufff" :) ... stąd wnioskuję, że ów zawór albo mam uszkodzony, albo za dużo czynnika poszło w układ - po ujechaniu około 15 minut po mieście w korku - do momentu "pufff" chłodziła pięknie :)

Auto: 523i 1996.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam, trochę odświeżę :)

Mam pytanie odnośnie ilości czynnika do klimy. Trochę poszukałem, pogrzebałem i znalazłem zapomnianą instrukcję BHER HELLA Service.

W niej wyraźnie jest napisane iż do mojego BMW ma wejść 1290 - 1310 g czynnika, ale chciałbym to zweryfikować z serwisem który nie chce mi udzielić takowej informacji. Czy jest ktoś (pracownik serwisu, kolega kolegi z serwisu :) ) kto może mi "sprawdzić" ile wg serwisu ma być czynnika? BMW E39 525td (116 KM) BZ23707 sprężarka DENSO.

Niby mi klima działa ale muszę wentylator sprawdzić bo się nie załącza po włączeniu klimy, a pamiętam że powinien.

TUTAJ LINK DO INSTRUKCJI PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiesci sie i dwa kg tylko wlasnie ta srubka dziala jako zawor bezpieczenstwa jesli jest za duze cisnienie wyrzuci gaz z ukladu

powiem wam tak z zawodu jestem chlodnikiem i sam nabijam klimy u nas tego nie robia ale w normalnych warunkach powinno sie spuscic caly gaz

potem sprawdzic szczelnosc ukladu nabijajac go tak zwanym suchym tlenem do 15 bar potrzymac przez pol godziny jesli jest szczelny wyciagnac za pomoca pompy wilgoc i powietrze z systemu a dopiero potem nabijac gazem po wyciagnieciu powietrza wpuszczasz troszke gazu na wylaczonej klimie a potem uruchamiasz klime i zegar od gazu powinien wskazywac na grubej rurce 1.-1.3 bara(jezeli niema nalepki z iloscia gazu umieszczona przez producenta ) i na takie napelnianie mozna dawac gwarancje bo jestem pewny ze klima bedzie dzialac a nasi specjalisci jak niema gazu to dawaj tylko dopuscic i spokoj

to nigdy dlugo nie dziala a i kompresory przez to siadaja jesli tylko jest powietrze w ukladzie i wilgoc .

 

 

Kolego nie pisz ze jestes chlodnikiem bo wstyd przynosisz branzy piszac ze tlenem napełniasz uklad w celu szukania nieszczelnosci.

Nie napełnia sie troche i włacza klime i ma byc 1-1.3bar bo tez piszesz bzdury, przy tym cisnieniu jest ujemne odparowanie a co za tym idzie parownik zamarznie.

 

Modele 520, 523, 528, 535, 540, M5 - 740- 760gram

Modele 525td,tds - 1290-1310 gram

Modele 5525d, 530d - 670-690 gram.

 

Jezeli napełnili jak do td, tds czyli 1290 to znaczy ze nalezy zmienic fachowców zanim narobia wiekszych szkód w aucie.

Zawór bezpieczenstwa jak mechanik w nim grzebał jest do wymiany poniewaz jest to element nienaprawialny.

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Kolego nie pisz ze jestes chlodnikiem bo wstyd przynosisz branzy piszac ze tlenem napełniasz uklad w celu szukania nieszczelnosci.

Nie napełnia sie troche i włacza klime i ma byc 1-1.3bar bo tez piszesz bzdury, przy tym cisnieniu jest ujemne odparowanie a co za tym idzie parownik zamarznie.

 

Modele 520, 523, 528, 535, 540, M5 - 740- 760gram

Modele 525td,tds - 1290-1310 gram

Modele 5525d, 530d - 670-690 gram.

 

Jezeli napełnili jak do td, tds czyli 1290 to znaczy ze nalezy zmienic fachowców zanim narobia wiekszych szkód w aucie.

Zawór bezpieczenstwa jak mechanik w nim grzebał jest do wymiany poniewaz jest to element nienaprawialny.

 

A Ty kolego może nie przynosisz wstydu pisząc że do : 520, 523,528, 535, 540 wchodzi 740-760 gram ?

To jak przyjechałbym do Ciebie nabić klime to bym szukał przyczyny czemu nie chłodzi.

Do tych silników do 12.1997r wchodzi coś koło 1210-1250 gram gazu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.