Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Średnio co 800km zapala mi się kontrolka o niskim poziomie płynu w układzie chłodzenia. Dolewam płynu i jest oky. Sytuacja jest regularna. Oleju w silniku nie przybywa. Pod korkiem wlewu oleju nie ma śmietany. Wsyztsko jest oky. Samochód nie kopci na biało itd. Płyn znika. Jak odkręcam przy ciepłym silniku korek zbiorniczka wyrównawczego to widać że jest podciśnienie. Korek zbiorniczka wyrównawczego wymeiniłem na nowy z serwisu.

 

Ale mimo wymienionego korka zauważyłem jakby płyn wyrzucało właśnie spod tego korka, bo jest biały nalot w okolicy zbiorniczka wyrównawczego tuż przy korku...

 

Jeźdzę z tym problemem z rok czasu albo i dłużej.

 

Chłopaki co z tym począć?

Opublikowano
Ja zrobiłem tak: Wykręciłem zawór egr, wyczyściłem go, a potem przy składaniu włożyłem blaszkę z puszki po piwie między zawór a chłodnicę spalin. Trzeba jeszcze zaślepić przewód podciśnienia przy zaworze ( czarny z niebieskim paskiem) i po robocie. Pół godziny max. Dolewałem płynu co tydzień, teraz nie ubyło ani kropli. Może jest trochę mniej eko, ale za to jak sie zbiera?
Pozdrawiam, Hary.
Opublikowano

Ja miałem podobny problem ale powód był banalny... uszkodzony przewód od płynu który biegnie pod rolkami był za blisko rolki i rolka go przetarła, kapało delikatnie nic nie było widać a płyn ubywał wymieniłem i jest ok ale nalot w okolicach korka też mam.

pozdrawiam

Opublikowano

Weże przeglądałem i wszystkie są bez przetarć itd.

 

Może faktycznie to wina tego EGR.

Co może byc nie tak z EGR, że przez niego ubywa wody w układzie chłodzenia?

Opublikowano

Dodatkowo zauważyłem ze wskażnik temperetury silnika mam czasem poniżej temperatury optymalnej ( czyli powinien byc na środku - a jest około 0,5 cm od środka)....

 

czy to może być wina termostatu ???

Opublikowano
Egr jest w porządku. Przez ten zawór idą spaliny do chłodnicy spalin, i to ona po pewnym czasie popuszcza. Nic nie widać a płynu ubywa. Wspomniana blaszka odcina przepływ spalin przez chłodniczkę. Całe spaliny (bez dopalania) idą w wydech. Do spalania idzie tylko czyste powietrze bez spalin. Samochód lepiej się zbiera ale nie jest już ani trochę ekologiczny. Patrząc z przodu chłodniczka spalin jest po lewej stronie egr a prowadzi do niej slatowa rurka o śr. ok. 2 cm łączona opaską zaciskową z ząbkami.
Pozdrawiam, Hary.
Opublikowano
Średnio co 800km zapala mi się kontrolka o niskim poziomie płynu w układzie chłodzenia. Dolewam płynu i jest oky. Sytuacja jest regularna. Oleju w silniku nie przybywa. Pod korkiem wlewu oleju nie ma śmietany. Wsyztsko jest oky. Samochód nie kopci na biało itd. Płyn znika. Jak odkręcam przy ciepłym silniku korek zbiorniczka wyrównawczego to widać że jest podciśnienie. Korek zbiorniczka wyrównawczego wymeiniłem na nowy z serwisu.

 

Mam identyczny problem, no tylko dolewam może 1l co 1.5-2 tyś km. Wymiana korka również nic nie dała. U mnie szukałem przyczyny z pół roku. Nie ma się co napalać z naprawami. Jak pojechałem do warsztatu to stwierdzili mi że cieknie z pod termostatu, wymienili mi go + płyn i zapłaciłem 500 zł. Nic nie pomogło, 5 stówek w plecy.

 

Jedną z wad E46 jest wrażliwy / delikatny układ chłodzenia. Jest wiele miejsc z których może niewidocznie cieknąć np. wspomniany termostat (uszczelka twardnieje ze starości, lubi pęknąć obudowa), łączenie zbiorniczka wyrównawczego z chłodnicą i wiele innych złączek i przewodów.

 

U mnie ciekło delikatnie właśnie na łączeniu zbiorniczka z chłodnicą, w takim plastikowym zagłębieniu, trochę dziwna sprawa , jakieś mikropęknięcie w plastiku. Przemyłem zmywaczem uniwersalnym i zakleiłem silikonem. Nie pomogło , wysadziło gdzieś pod silikonem, zdarłem silikon i zapryskałem kilkoma warstwami lakieru. Jest teraz trochę lepiej, tylko lekko się poci. Kiedyś przy okazji oględzin na kanale , po zdjęciu osłony silnika, zobaczyłem że cieknie także z chłodnicy. Cieknie mianowicie z boku chłodnicy , na łączeniu jej środkowej metalowej części z plastikowym bokiem.

 

Ogólnie ciężka do zdiagnozowania sprawa. Trudno znaleźć wyciek. Spróbuję chyba na razie zapodać jakiś uszczelniacz, jeśli nie pomoże to nowe chłodnice na Allegro są od 260 zł.

 

Jest jeszcze jedna możliwość. Uszkodzona uszczelka pod głowicą która powoduje że ciśnienie dostaje się do układu chłodzenia, powoduje nadciśnienie w układzie i wyrzuca płyn przez zawór w korku. Można sprawdzić sprężanie na tłokach czy na którymś nie jest obniżone lub w większych warsztatach mają specjalny przyrząd do badania zawartości spalin w płynie chłodzącym.

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

Opublikowano
Witam mialem podobny problem e46 2000r 320, przebieg 170tys. na początku musialem dolewać ok pol litra wody na jakis miesiąc, na tym etapie tez nie bylo widać zadnych zrodel wycieku plynu chlodniczego, nawet pokusilem sie o sprawdzenie chlodniczki spalin i nic;/ po dluzszym czasie i obnizonej temperaturze, podczas odpalania silnika mozna bylo zobaczyc skraplajaca sie pare wodna. Co sie pozniej okazalo, strzelila glowica i to w takim miejscu, ze ani nie podnosil sie poziom oleju ani cisnienie z cylondrow nie dostawalo sie do ukladu chlodzenia, tylko woda dostawala sie do cylindra;/ moze w twoim przypadku nie bedzie az tak zle, ale jest to jakies podejrzenie.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Opublikowano
Witam mialem podobny problem e46 2000r 320, przebieg 170tys. na początku musialem dolewać ok pol litra wody na jakis miesiąc, na tym etapie tez nie bylo widać zadnych zrodel wycieku plynu chlodniczego, nawet pokusilem sie o sprawdzenie chlodniczki spalin i nic;/ po dluzszym czasie i obnizonej temperaturze, podczas odpalania silnika mozna bylo zobaczyc skraplajaca sie pare wodna. Co sie pozniej okazalo, strzelila glowica i to w takim miejscu, ze ani nie podnosil sie poziom oleju ani cisnienie z cylondrow nie dostawalo sie do ukladu chlodzenia, tylko woda dostawala sie do cylindra;/ moze w twoim przypadku nie bedzie az tak zle, ale jest to jakies podejrzenie.

I ja mialem to samo,dzurka wielkosci szpilki tam gdzie wchodzi wtrysk,skonczylo sie wymiana glowicy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.